بازدید 48798

سرانجام نتیجه انتخابات آمریکا در دستان ۶+۳

ترامپ اعلام کرده که نتیجه شمارش آراء را قبول ندارد و به دادگاه عالی شکایت خواهد کرد. در این شرایط با توجه به ترکیب ۹ نفره قضات دادگاه عالی آمریکا کار پیچیده‌تر خواهد شد، چرا که ۶ نفر از این ترکیب جزو هواداران جمهوریخواهان و شخص ترامپ و تنها سه نفر هم نظر با دموکرات‌ها و جو بایدن هستند.
کد خبر: ۱۰۱۳۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳ 08 November 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از نور نیوز، ساعتی پیش رسانه‌های هر دو جناح قدرت در ایالات متحده آمریکا با توجه به پیروزی جو بایدن در دو ایالات پنسیلوانیا و نوادا و رسیدن آراء الکترال او به ۲۹۰ رای (۲۷۰ رای الکترال کفایت می‌کند)، نامزد دموکرات‌ها را به عنوان برنده ماراتن نفس‌گیر انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا معرفی کردند.

این اعلام رسانه‌ای تا این لحظه واکنش‌های زیادی را در پی داشته و بایدن در توئیتر خود در حالی این پیروزی را به مردم آمریکا تبریک گفته که ترامپ طی بیانیه‌ای، کار را تمام ندانسته و اعلام کرده که به دادگاه عالی شکایت خواهد کرد و از روز دوشنبه پیگیری‌های حقوقی لازم را در این خصوص انجام خواهد داد.

در این صورت و با توجه به ترکیب ۹ نفره قضات دادگاه عالی آمریکا کار پیچیده‌تر خواهد شد، چرا که ۶ نفر از این ترکیب جزو هواداران جمهوریخواهان و شخص ترامپ و تنها سه نفر هم نظر با دموکرات‌ها و جو بایدن هستند.

البته اعلام نظر قضات دادگاه عالی علاوه بر گرایشات سیاسی آنها، به شدت متاثر از مستنداتی است که شاکی یعنی کارزار انتخاباتی ترامپ ارائه خواهد کرد؛ بنابراین به نظر می‌رسد که روز‌های سختی در انتظار هر دو کارزار انتخاباتی دموکرات‌ها و جمهوریخواهان برای رسیدن به خط پایان این ماراتن نفس‌گیر باشد.

از سویی؛ آنچه ماجرا را برای هیئت حاکمه آمریکا به شدت بغرنج‌تر خواهد کرد این است که دعوا فقط در سطوح بالای سیاسی مطرح نیست و کف خیابان‌ها شاهد درگیری‌های خشونت‌آمیز میان هواداران دو نامزد است، هوادارانی که از هفته‌ها پیش با پیش‌بینی چنین وضعیتی با خرید اسلحه خود را برای این درگیری‌ها آماده کرده‌اند.

به این شرایط باید اوضاع نابسامان کرونایی، شرایط بسیار بد معیشتی و مهمتر از همه ادعای تقلبی که نیمی از جمعیت رأی دهنده آمریکایی با توجه به تصریح نامزد محبوبشان یعنی ترامپ بدان باور پیدا کرده‌اند را نیز اضافه کرد.

حال سوال اساسی اینجاست که در نهایت قضات دادگاه عالی چه کسی را پیروز انتخابات ۲۰۲۰ معرفی خواهند کرد و آیا نتیجه اعلام شده از سوی آنان خواهد توانست آتش خشم طرف مقابل را فرو بنشاند؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۱۵
هر چه باشد از زندگی در اینجا بهتر است .

زندگی در امریکا یک رویای دست نیافتنی برای طبقات ما است .
آی که چه خوب میشد این دو طرف که همدیگر را متقلب میدونن، به جان هم بیفتن و تمام مردم دنیا و نیز مردم ایران از دست شون خلاص بشن. البته اگر پادوها ناراحت نشن
بنظر ترامپ رئيس جمهور است
اون 6 قاضی اگر میخوان کشور رو بهم بریزن به نفع ترامپ رأی بدن!
عجب مدعیانی داره این دموکراسی؛ اینا دیگه کین؟؟؟ با این اوضاع خودشون به بقیه کشورها برای دموکراسی گیر میدن...
ان شالله حق به حق داره می رسه، خخخخ
خیلی تابناک دوست داشتی ترامپ برنده بشه هان
ترامپ..تصور میکرد..صد سال دیگه رییس جمهوره..چه کارهایی نکرد..درتعجبم!!دیگر دیکتاتورها عبرت بگیرند...از فرعونها تا ترامپ..خدا رو شاکرم..همیشه وعده هایش حق است..نمردم دیدم...
قطعا کشوری مثل آمریکا عدالت حرف اول رو می زنه توی دادگاه. این که گرایش سیاسی قضات چی باشن توی رای تاثیر نداره. اگه غیر این بود که ابرقدرت نبود.
ترامپ زورخوابیده میزند
پادوها اتش بیار معرکه هستن البته از نوع وطن فروش.
خدا کنه دیگه ترامپ نیاره چون مردم بیشتر از این تحریم وفشار را نمیتوانن تحمل کنن هرچند حضرت آقا هم فرمودند مشکلات ما بیشتر به داخل برمیگرده ولی با آمدن بایدن حداقل یه کم شرایط بهتر میشه بنظرمن حضرت آقا باید به مسائل اقتصادی ورود کنن واجازه ندن دولت ماهی ۴۰هزار ملیارد تومان پول چاپ بکنه که اوضاع مملکت اینجوری بهم بریزه
ترامپ برنده بوده تقلب کردن
تابناک انگار از پشت کوه اومده.. اول باید ترامپ بره دادگاه ایالتی شکایت کنه اگر اونجا رای آورد بعد چند مرحله دادگاه های مختلف باید طی بشه که اگر همه رو ترامپ برد در نهایت میرسه به دیوان عالی.... ترامپ همین دادگاه‌های ایالتی رو هم باخته چون شواهدی از تقلب مستند ارائه نکرده... ضمن اینکه اون 9قاضی بیشتر از اینکه مثل ایران کیلویی و حزبی باشن واقعا براساس مدارک قضاوت میکنن.. تابناک برای چهارتا بی سواد این خبر رو زده
چ فرق میکنه کدوم بشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی