بازدید 9494

واکنش امیری به استیضاح وزیر اقتصاد

حسینعلی امیری به تلاش برخی نمایندگان مجلس برای استیضاح فرهاد دژپسند واکنش نشان داد.
کد خبر: ۱۰۱۳۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴ 07 November 2020

به گزارش تابناک به نقل از فارس، حسینعلی امیری معاون رئیس جمهور در امور مجلس شورای اسلامی در مورد طرح استیضاح فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در مجلس گفت: دولت همیشه حق مجلس شورای اسلامی را به رسمیت شناخته است.

وی ادامه داد: طرح سوال، تحقیق و تفحص و استیضاح حق مجلس است بنابر این آنچه در مورد سوال و استیضاح اتفاق می‌افتد، چیز عجیبی نیست و یکی از کارکرد‌های مجلس، همین موضوعات است.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: آنچه مهم خواهد بود این است که این حق چه زمانی استفاده می‌شود. الان ما در یک جنگ تمام عیار اقتصادی با آمریکا هستیم. آمریکایی‌ها هم یکی از جا‌هایی که هدف قرار دادند بحث اقتصاد کشور است.

امیری تصریح کرد: در چنین شرایطی آیا استیضاح وزیر اقتصاد واقعاً به مصلحت است؟ این موردی است که از اهمیت خیلی بالایی برخوردار است. پیش بینی خودم این است که نمایندگان مجلس حتماً این موضوع را مدنظر قرار می‌دهند و با لحاظ شرایطی که الان وجود دارد این مطلوب را رسیدگی می‌کنند.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزیر اقتصاد آماده است که در خصوص مواردی که نمایندگان سوال و ابهام دارند در کمیسیون‌ها و صحن مجلس حضور یابد و به سوالات آنان پاسخ خواهد داد و امیدواریم که این استیضاح حل و فصل شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴
اصلا بحث استیضاح به مصلحت نیست . مصلحت در این است که پول مردم در بورس پودر بشه واقعا با مسئولین عجیبی افتادیم
از ما گفتن ، هیچ استیضاحی اتفاق نمی افتد . چرا که همی حالا هم بده و بستان ها در پشت پرده در حال انجام است و با هم کنار میان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
هیچ بده بستانی در کار نیست بزرگوار چون امثال جنابعالی از قبل بده بستان کردید تا دوباره اتفاقی که برای دکتر کرباسی افتاد مجددا تکرار شود...
متاسفانه نمایندگان مجلس تحت تاثیر جوسازی عوامل مرتبط با مراکز قدرت و ثروت سعی دارند وزیر را از این طریق تحت فشار بگذارند.
امیدواریم بزرگان و پیشکسوتان مجلس و کشور اجازه نفوذ برخی عوامل فساد در خانه ملت را ندهند و به این نمایندگان هشدارهای لازم را برای اینکه در دام این افراد نیافتند بدهند.
متاسفانه کسانی که تحت فشار وزارت اقتصاد برای بازنشستگی و جابجایی قرار داشتند تا قطار اقتصاد کشور درست و با سرعت بیشتر کار کنند با بهره گیری از عوامل خود در مجلس شورای اسلامی دارند وزیر را برای بقای بیشتر خود تحت فشار قرار می دهند.
سناریوی آقای دکتر کرباسی وزیر قبلی اقتصاد در حال تکرار است.
جناب آقای قالیباف از شما و نمایندگان محترم خواهش می کنیم تحت تاثیر مراکز قدرت و ثروت و فساد قرار نگیرید و اجازه ندهید این باندها در شرایط فعلی کشور، وزیری را که با جان و دل در حال خدمت است را تحت فشار قرار دهند.
لطفا نگذارید اتفاقی که برای وزیر قبلی (آقای کرباسی) افتاد، دوباره تکرار شود.
متاسفانه مدیران عامل بازنشسته و متخلف دستگاه های اجرایی زیرمجموعه وزارت اقتصاد برای حفظ قدرت خود، از سادگی نمایندگان جدید مجلس سوء استفاده می کنند تا جایگاه و قدرت خودشان را حفظ کنند و از مجازات فرار کنند.
خیلی جالبه!!!!!!!!!
آخرش این مدیران عامل بانک ها توانستند این نمایندگان کم تجربه را به عنوان ابزاری برای فشار به وزارت اقتصاد و دارایی بسیج کنند.
هر دم از این باغ بری می رسد...
امیدواریم نمایندگان مجلس بیش از این از رفتارها و اقدامات پوپولیستی دست بردارند و همچنین خودشان را بازیچه دست اربابان قدرت و فساد نسازند.
جناب آقای دکتر دژپسند نتیجه مبارزه با فسادهای سازمان یافته همین است برادر...
دیگه اون دورانی که جنابعالی و همرزمانتان در جبهه ها برای دفاع از تمامیت ارزی و ناموس ملت جنگیدید گذشته است.
الان دور، دوره مدیران فاسد و تازه به دوران رسیده است که برای حفظ قدرت و سرپوش گذاشتن بر تخلفاتشان از هیچ کاری روی گردان نیستند.
از همان اول هم معلوم بود که نمایندگان این دوره مجلس متاثر از جوسازی و فشارهای عوامل قدرت و ثروت کشور را به سمت بحران خواهند برد.
وقتی در مجلس شورای اسلامی افرادی در جایگاه نمایندگی قرار می گیرند که تجربه اجرایی ندارند و درک صحیحی از اوضاع اقتصادی کشور ندارند نتیجه همین می شود که در کمتر از شش ماه تذکر رهبری را می گیرند و تلاش می کنند تا افراد خوشنام و تلاشگر کابینه را با خط و خطوط بستگانشان در سازمان های بزرگ تحت فشار بگذارند.
تاریخ در حال تکرار است:
دکتر کرباسی و الان دکتر دژپسند
ریشه اش در فشار عوامل قدرت و ثروت به وزارت اقتصاد و مجلس شورای اسلامی است.
مارادونا را ول كنيد يكي اين غنضفرهاي مجلس رو بگيره
بابا اين نماينده ها كي مي خوان مستقل تصميم بگيرن و دست از رفتارهاي پوپوليستي بردارند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی