بازدید 12571

موضع رئیس جمهور بلاروس درباره ایران

رئیس جمهور بلاروس با دریافت استوارنامه سفیر جدید ایران در این کشور بر اهمیت روابط دوجانبه ایران و بلاروس تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۱۳۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷ 04 November 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،  همزمان با میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، سعید یاری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس، استوارنامه خود را تقدیم الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس، کرد.

رئیس جمهور بلاروس در نطق خود با اشاره به اینکه ایران شریک مهم سیاسی و اقتصادی بلاروس در خاورمیانه می باشد، گفت: «روابط دو کشور ظرفیت های بالایی دارد که بدون شک به طور کامل مورد استفاده قرار نگرفته است».

لوکاشنکو با اشاره به پایان تحریم های تسلیحاتی کشورمان از سوی سازمان ملل، از این موضوع استقبال و ابراز امیدواری کرد که اقدامات سازنده دیگری در راستای تثبیت اوضاع نظامی - سیاسی در خاورمیانه انجام شود.

رئیس جمهور بلاروس گفت که سفرا در زمان بسیار دشوار و سرنوشت ساز ماموریت های دیپلماتیک خود را در پایتخت بلاروس آغاز می کنند. وی افزود: موج دوم پاندمی کرونا، وخامت اوضاع اقتصادی جهان، تشدید درگیری های بین المللی، پیدایش تهدیدهای جدید در فضای اطلاع رسانی، چالش های مهمی برای بشریت محسوب می شوند.

رئیس جمهور بلاروس درباره شرایط سیاسی کشورش گفت: "ما قاطعانه از منافع اکثریت شهروندانی که به بلاروس متحد رأی داده اند، دفاع می کنیم" .

وی اظهار داشت که " کشورش اکنون دوره سختی را پشت سر می گذارد که مربوط به حمایت از استقلال، ثبات در کشور و گفتگو در جامعه است. رویدادهای امروز به امتحانی برای همه بلاروس ها، و نه فقط مقامات تبدیل شده است" . آقای لوکاشنکو تاکید کرد که " من به عنوان رئیس دولت با مسئولیت پذیری اعلام می کنم که ما می توانیم به صورت موثر در برابر چالش ها و تهدیدهای خارجی ایستادگی کنیم، ثبات سیاسی داخلی را تامین کنیم، از تفرقه درون جامعه و اراده خودسرانه برخی عناصر رادیکالی جلوگیری کنیم".

لوکاشنکو تاکید کرد: "ما آماده تعامل با همه شرکای خارجی خود، در مورد هر گونه مسئله مربوط به همکاری، از جمله تبادل نظر در مورد وضعیت بلاروس هستیم. اما این امر تنها به شرط توجه به منافع طرفین و عدم مداخله در امور داخلی است".

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر