بازدید 4395

نفت ۳۶ دلاری شد

به دنبال نگرانی‌ها در مورد گسترش محدودیت‌های قرنطینگی ناشی از شیوع کرونا در اروپا که تقاضا برای نفت را تضعیف خواهد کرد، قیمت نفت امروز بیش از ۳ درصد کاهش یافت.
کد خبر: ۱۰۱۲۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۲ 03 November 2020

به گزارش فارس به نقل از رویترز، به دنبال نگرانی ها در مورد گسترش محدودیت‌های قرنطینه‌ای ناشی از شیوع کرونا در اروپا که تقاضا برای نفت را تضعیف خواهد کرد، قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بیش از 3 درصد کاهش یافت.

هر بشکه نفت برنت با 1.39 دلار کاهش 36.55 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 1.49 دلار کاهش 34.55 دلار معامله شد.

نفت برنت در ساعات اولیه معاملات 5.8 درصد و نفت خام آمریکا 6 درصد از ارزش خود را از دست دادند که بیشترین میزان کاهش از ماه می به شمار می رود.

کشورهای سراسر اروپا برای کاهش نرخ ابتلا به کووید 19، اقدامات محدودیت زا را دوباره اجرایی کرده اند.

با انتشار آمار افزایش صادرات ژاپن برای نخستین بار در 2 سال گذشته و رشد فعالیت های کارخانه های چین در ماه اکتبر به بالاترین رقم در یک دهه گذشته، مقداری از کاهش قیمت های ابتدای معاملات نفت کاسته شد.

نگرانی ها در مورد تضعیف تقاضا و افزایش عرضه از سوی اوپک و آمریکا سبب شده است تا قیمت نفت در ماه اکتبر برای دومین ماه متوالی کاهش یابد بطوریکه نفت برنت 8.5 درصد و نفت خام آمریکا 11 درصد کاهش یابد.

از دیگر عوامل کاهش قیمت نفت، افزایش تولید لیبی و عراق است که کاهش تولید اوپک پلاس را خنثی کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر