بازدید 9536

دو باند اسکیمینگ در مشهد متلاشی شد

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی از شناسایی و دستگیری سرکردگان ۲ باند اسکیمر در مشهد قبل از گسترش اقدامات مجرمانه آنها به دیگر شهرستان های خراسان رضوی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۲۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶ 02 November 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، سردار " محمد کاظم تقوی" اظهار داشت: با توجه به حجم قابل توجهی از پرونده های مفتوحه در پلیس فتا مبنی بر برداشت های غیر مجاز از حساب بانکی برخی از شهروندان ، ظن کارشناسان در خصوص وجود دستگاهی به نام اسکیمر یا کپی کارت بالا گرفت.

وی افزود: با تلاش شبانه روزی و اقدامات فنی و پلیسی کارشناسان دایره عملیات ویژه در پلیس فتا خراسان رضوی ردپای متهم سابقه دار به همراه اعضای باند در برداشت های غیر مجاز نمایان و هماهنگی لازم برای دستگیری این افراد با مقام قضائی اقدامات لازم به عمل آمد.

فرمانده انتظامی استان افزود: متهم ردیف اول که دارای سابقه سوء در حوزه جرایم سایبری بود و تمام تلاش خود را برای مخفی نگه داشتن رد پایش از دید پلیس را داشت به همراه ۴ تن دیگر از اعضای باند اسکیمینگ که در بین آنها دختر ۲۰ ساله ای به چشم می خورد هنگام ارتکاب جرم دستگیر شدند.

این مقام انتظامی گفت: در بررسی های اولیه مشخص شد متهم اصلی با وعده پولدار شدن و با شگردهای متفاوتی در پولشویی اقدامات مجرمانه خود را هدف گذاری و طی مدت ۸ ماه از فعالیت این باند بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال از بیش از۱۵۰ قطعه کارت بانکی برداشت غیر مجاز صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: بررسی های بعدی پلیس حاکی از آن بود متهم اصلی پرونده همچنین با وعده ازدواج ۲ دختر را فریب داده و با ایجاد مدارک هویت جعلی (کارت ملی ) نسبت به افتتاح حساب و خرید با دستگاه کارتخوان از صرافی و طلا فروشی ها کلاهبرداری خود را رقم زده بود.

سردار تقوی با اشاره به همزمانی دستگیری اعضای باند اسکیمر دیگری ، از رو به رشد بودن کلاهبرداری با روش موصوف خبرداد و گفت: در دستگیری اعضای باندی دیگر با روش اسکیمینگ ؛ کارشناسان پلیس فتا ، رد باند کلاهبرداری دیگری را با همین روش در یکی از پمپ بنزین های بین راهی مشهد- نیشابور شناسایی و قبل از رسیدن به هدف نهایی کلاهبرداری یا همان برداشت غیر مجاز از حساب شهروندان، منهدم کردند.

وی تصریح کرد: در بررسی های مقدماتی انجام شده شگرد قابل توجهی به چشم می خورد؛ در این روش با هدف قرار دادن برخی مشاغل و سوء استفاده از اعتماد برخی کاسبان ، گردانندگان این کلاهبرداری دستگاه موصوف را به بهانه خرید امتیاز کارواش و برخی مشاغل دیگر و حتی با مراجعه به فروشندگان سیار و دوره گرد از اعتماد افراد سوء استفاده کرد و با نصب اسکیمر به دستگاه کارت خوان آنها به اطلاعات حساب قربانیان دست یافته و در نهایت قبل از رسیدن به هدفشان در دست پلیس گرفتار شدند.

سردار تقوی تصریح کرد: هر ۲ دستگاه کشف شده در این عملیات از یک نوع و بی سیم بوده که تحقیقات پلیس در خصوص نحوه دستیابی دستگاه های مذکور به دست مجرمان ادامه دارد.

سردار تقوی درپایان تاکید کرد:به شهروندان توصیه می کنیم به منظور پیشگیری از هرگونه برداشت غیر مجاز به روش اسکیمینگ در پرداخت های مالی توسط دستگاه های کارتخوان رمز کارت بانکی بدور از دید سایر افراد و به صورت محرمانه توسط خریدار وارد دستگاه کارتخوان شود .

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سایت پلیس فتا استان به آدرس www.cyberpolice.ir جهت دستیابی به آخرین اطلاعات و اخبار در اختیار شهروندان می باشد و همچنین کاربران گرامی می توانند نقطه نظرات خود به همراه هرگونه انتقاد و پیشنهادی را در بخش گزارشانت مردمی منعکس کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل