بازدید 8635

فرانسه سفیرش را به ترکیه بازمی‌گرداند

وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد، کشورش سفیرش را به ترکیه را بازخواهد گرداند تا به توضیحاتی درباره اظهارات رئیس‌جمهور ترکیه دست یابد.
کد خبر: ۱۰۱۲۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۴ 01 November 2020
به گزارش تابناک به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در اشاره به عملیات کشته شدن معلم فرانسوی که به شاگردانش تصویری کاریکاتوری موهن از پیامبر را نشان داده بود، تاکید کرد: ترکیه راهکاری عمدی با سوءاستفاده از این حمله و آغاز کمپین کینه توزانه و افترا زنی علیه ما دنبال کرد.

اما او اضافه کرد، محکومیت بعدی ترکیه درباره حمله با چاقو در داخل کلیسایی در شهر نیس فرانسه موضعی متفاوت و صریح بود و ابهامی در آن نیست البته آن مانع از ارائه توضیحات آنکارا نمی‌شود.

وزیر خارجه فرانسه ادامه داد: ما از سفیر خود خواستیم برای پیگیری درخواست توضیح ما و شرح این مساله با مقامات ترکیه به آنکارا بازگردد و از مقامات ترکیه درباره علل اظهارات اخیر اهانت آمیز آن‌ها سوال کند، اما همچنین اقدامات بی‌ثبات‌کننده آنکارا از ماه‌ها پیش در لیبی، مدیترانه شرقی و منطقه قره‌باغ مطرح است.

رئیس دستگاه دیپلماسی فرانسه گفت: تمام این مسائل توضیح مشخص و جدی را می‌طلبند که اتحادیه خودش هم توضیح خواسته است، ما نمی‌توانیم در فضای سوءتفاهم و اظهارات اهانت آمیز سر کنیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر