بازدید 9776
۳

تکذیب تجارت اعضای بدن بیماران کرونایی در ایران

رئیس مرکز پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مطالبی که در سایت‌های ضد انقلاب درباره خرید و فروش و تجارت اعضای بدن بیماران کرونا مطرح شده، به هیچ وجه صحت ندارد.
کد خبر: ۱۰۱۲۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸ 01 November 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، مهدی شادنوش افزود: وزارت بهداشت به دقت شایعاتی که در زمینه تجارت و خرید و فروش اعضای بدن در فضای مجازی منتشر می شود را رصد می کند، حراست وزارت بهداشت نیز به دقت این شایعات و افرادی را که با بازنشر این مطالب به گسترش آن دامن می زنند، زیر نظر دارد.

وی گفت: بررسی های انجام شده نشان می دهد که این مطالب کذب از خارج از کشور فرستاده شده و هدف این شایعه سازان ایجاد التهاب، تشویش اذهان عمومی و ایجاد نارضایتی در جامعه است.

رئیس مرکز پیوند و امور بیماری های وزارت بهداشت افزود: هر گونه پیوند عضو در ایران در شبکه قانونی و تعریف شده رسمی در بیمارستان ها امکانپذیر است و خارج از آن اساسا انجام هیچ عمل پیوند عضوی امکانپذیر و عملیاتی نیست.

شادنوش ادامه داد: بعضی ها از آرامش ایجاد شده در کشور در حوزه پیوند عضو رضایت ندارد و به پخش و انتشار این شایعات اقدام می کنند، از طرفی هم، چون موضوع ترحم انگیزی است بدخواهانی تمایل دارند از این طریق عواطف مردم را تحریک و ایجاد نارضایتی کنند.

چندی پیش شایعه ای در فضای مجازی مبنی بر تجارت اعضای بدن بیماران کرونا در تبریز منتشر شد که با دستور دادستان عمومی و انقلاب تبریز، این شایعه پراکنان دستگیر شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۳
تا نباشد چیزکی، مردم نگویند چیز ها!
خدا کند شایعه باشد ولی سابقا تکذیب های حکومت و رسانه میلی صحت واقعه را بیشتر کرده است.
هرچه را تکذیب می کنید مانند اختلاص، رشوه، دزدی، فساد، رانت، تورم، گرانی، رکود، فقر، اعتیاد، فحشاء، طلاق، خشونت، بی کفیتی، بی تدبیری، بی کفایتی، بی عرضگی، قاچاق، و ...، یعنی همه رخ داده اند و تکذیبتان کذب است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست