بازدید 18548

نخستین بخشش در پرونده قاتل وحید مرادی

عامل قتل وحید مرادی، شرور معروف کشور که ۲ حکم قصاص در پرونده‌اش دارد، موفق شد از خانواده نخستین مقتول رضایت بگیرد.
کد خبر: ۱۰۱۲۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴ 01 November 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از همشهری، سعید که مهرماه امسال در دادگاه کیفری استان تهران به اتهام قتل وحید مرادی، شرور معروف کشور به قصاص محکوم شد، پیش از ارتکاب این جنایت، متهم به قتل مردی در ۱۳بهمن‌۹۵ بود و به همین اتهام در زندان به سر می‌برد.

این قتل در منطقه بی‌سیم رخ داد و در جریان آن سعید فردی را با اسلحه شکاری به قتل رساند. او که یکی از اراذل و اوباش سطح یک منطقه بی‌سیم بود، پس از این جنایت دستگیر شد و در بازجویی‌ها به قتل مسلحانه اقرار کرد.

وی گفت: چندماه قبل همراه تعدادی از دوستانم در یک مراسم عزاداری شرکت کرده بودیم. در آن مراسم مقتول هم همراه دوستانش بود که به‌خاطر قدرت‌نمایی با یکدیگر به‌صورت لفظی مشاجره کردیم. مقتول و دوستانش مدعی بودند که گروه آنها زور بیشتری دارند و حرفه‌ای هستند. کری‌خوانی و کل‌کل ما ادامه داشت و هر زمانی یکدیگر را در خیابان می‌دیدیم، برای هم خط و نشان می‌کشیدیم تا اینکه شب قبل از حادثه یکی از دوستان مقتول با قمه یکی از دوستان مرا به‌شدت زخمی کرد. وقتی متوجه درگیری آنها شدم، خیلی عصبانی شدم و تصمیم گرفتم همراه گروهمان از آنها انتقام بگیریم.

روز حادثه مقتول خبر داشت که من و دوستانم قصد داریم به سراغشان برویم، به همین دلیل دوستانش را خبر کرده بود. درگیری بین ما آغاز شد و دوستانم با شمشیر دوستان مقتول را زخمی کردند و من با شلیک گلوله جان مقتول را گرفتم.

سعید پس از اقرار به جنایت روانه زندان شد. درحالی‌که او دوران محکومیتش را سپری می‌کرد، وحید مرادی، شرور معروف کشور در یک مهمانی در خانه یکی از دوستانش او را به قتل رساند و چند روز بعد از جنایت در مرز ایران و ترکیه دستگیر شد. وحید پس از دستگیری به زندان رجایی‌شهر، یعنی همان جایی که سعید دوران محکومیتش را می‌گذراند، منتقل شد اما روز ۱۱تیر ۹۷ در جریان دعوایی که بین وحید و هوادارانش با گروه دیگری از زندانیان یعنی سعید و هوادارانش به راه افتاده بود، وی توسط سعید به قتل رسید.

سعید که حالا دومین جنایتش را هم مرتکب شده بود، منتظر بود تا پای میز محاکمه قرار بگیرد. مدتی بعد او به‌خاطر نخستین قتل در دادگاه محاکمه و به قصاص محکوم شد؛ حکمی که از سوی دیوان‌ عالی کشور هم تأیید شد اما این پایان ماجرا نبود. سعید مهرماه امسال نیز به اتهام قتل وحید مرادی در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و به اتهام این جنایت نیز به قصاص محکوم شد.

هنوز اما این حکم در دیوان‌ عالی کشور تأیید نشده بود که خانواده وی توانستند با پرداخت دیه، رضایت خانواده نخستین مقتول را بگیرند و به این ترتیب حالا سعید منتظر است تا تکلیف پرونده او به اتهام قتل وحید مرادی روشن شود و درصورت تأیید حکم قصاص‌اش، تنها راه نجاتش از مرگ جلب رضایت خانواده این مرد خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱۴
بدبخت مردم ایران دلم برا خودم سوخت
این آدم اگر رضایت خانواده مقتول دوم را هم به هر نحوی بگیره و بیرون بیاد باید منتظر مقتول سوم بود.اینها برای اجتماع خطرناک هستند پس بجای نگه داشتن امثال آقای نوری زاد و خانم ستوده اینها را بدون حتی ۱ روز آزادی در زندان نگه دارید.
اعدامش کنید ملتی را از شرش خلاص کنید
بنازم به این قوه قضائیه فشل و این قوانینش که راه رو برای گرفتن رضایت از خانواده مقتول با ارعاب و تهدید باز گذاشته .
دنبال چی هستند این عناصر کثیف را با امان نداد واقعا خانواده قاتل منتظرند به جامعه برگردد
بکش با پول و زور و تهدید برو رضایت بگیر
اینم شد قانون ؟؟؟؟؟؟
فکر میکنید چطور رضایت میگیرند این اراذل؟
با تهدید و ارعاب و....
جالب خوده نیروی انتظامی و قوه قضاءیه میدونه
حدود سال 80 یک دکتر وسط دعوای دو گروه اراذل کشته شد، در روزنامه ها هم ماجرا نوشته شد، به نام دکتر فتحی،
بعدها از پسر پرسیدم پرونده پدرت چی شد؟ گفت با تهدید مادرم و اینکه اگر قصاص شود خواهر کوچکمان را...
رضایت گرفتند (بدون پرداخت دیه!)
میگفت از ترسمان رفتیم مشهد، کمتر از یک هفته آدرسمان در مشهد را نیز پیدا کردند و دوباره تهدیذ و....
بالاخره مجبور به رضایت شدیم
جالب دادگاه آدم داشتند و آدرس اینها رو گرفته بودند

میگفت به قاضی هم میگفتیم، میگفت مشکل شما است
واقعا مردم نجیب و بیچاره ای هستیم ما!
این قاتل حرفه ای اگر از دومین مقتول هم رضایت بگیرد نباید آزاد شود .چون باز هم پتانسیل جنایت دارد.
ما مالیات میدهیم تا خرج این اراذل و اوباش بشود ؟!
بیاد بیرون که سومین نفر رو هم بکشه؟؟؟؟
نمیخوام در مورد این شخص قضاوت کنم اما بنظرتون این مرد اگه دوباره به اجتماع برگرده، چه کارهای دیگه ای میتونه انجام بده؟!! بنظرم اصلاح شدن افراد خصوصا تو این سن و با این همه سابقه خیلی سخت هست.
ترو به خدا ابنها را أزاد نكنند حالا رضايت دادند اشكال ندا رد ولي حضور اين افراد در جامعه امنيت زن وبچه هاي مردم در خطر مي افتد اين همه عزيزان پليس زحمت ميكشند بعد أزاد سند منطقي نيست
یارو ارازل اوباش و قاتله اما در زندان با حفاظت پلیس در زندان برای خودش گروه درست کرده و ارعاب خانواده های مقتولین برایش رضایت میگیرند .
بعد جوون مردم رو که بخاطر گران کردن بنزین کسی را کشته و خانواده مقتول درحال رضایت دادن هستند را انقدر سریع اعدام میکنند که وکیلش هم خبر دار نمیشود .
این مملکت تا وقتی قانون درست اجرا نشود هیچ وقت روی آرامش نمیبیند . کشوری شده بهشت لاتها و ارازل و اوباش و دلال و قاچاقچی و معتاد و ... انشااله آقای روحانی کرونا نگیرد صلوات
در مورد چنین افرادی نباید رضایت بر عهده خانواده باشد بلکه باید قانون چنین فردی رو اعدام کنه چون این افراد میتونن با تهدید و ارعاب خانواده ها رو ناچار به رضتیت بکنن و دوباره به جامعه برگردن اینا خطرناکن
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی