بازدید 7916

چراغ سبز نتانیاهو به شیخ نشین‌ها برای فروش جنگنده‌

رای الیوم نوشت: نتانیاهو بخوبی می‌داند که این جنگنده‌های پیشرفته علیه رژیم صهیونیستی به کار گرفته نخواهد شد بلکه علیه ایران خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۱۲۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴ 31 October 2020

به  گزارش تابناک، رأی الیوم در مطلبی با اشاره به موافقت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با فروش جنگنده‌های اف ۳۵ به امارات آورده است: کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا حق دارد که با این قرارداد در اعتراض به نقش امارات در جنگ یمن و استفاده از جنگنده‌های آمریکایی در بمباران غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان مخالفت کند؛ اما چراغ سبز بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای اجرایی شدن این معامله تسلیحاتی، احتمالاً همه موانع در مسیر آن‌را بردارد.

این رسانه می‌نویسد: نتانیاهو به خوبی می‌داند که این جنگنده‌های پیشرفته علیه رژیم صهیونیستی به کار گرفته نخواهد شد بلکه علیه ایران خواهد بود نتانیاهو به خوبی می‌داند که این جنگنده‌های پیشرفته علیه رژیم اشغالگر قدس به کار گرفته نخواهد شد بلکه علیه ایران خواهد بود. از آن گذشته نتانیاهو تضمین لازم را از آمریکا برای حفظ برتری نظامی اسرائیل در منطقه عربی به دست آورده است.

با هزینه کمتر از قابلیت‌های سرور اختصاصی بهره مند شو!

بیمه بدنه‌ی خودرو یک ضرورت است از اینجا با تخفیف بخرید!

بدون نیاز به دستگاه ماینر، بیت کوین استخراج کن!

سفر خصوصی با کلبه ها و ویلاهای جذاب جاجیگا
رأی الیوم نوشت: جنگنده‌های اف ۳۵ در زمره گران‌ترین در صنایع نظامی آمریکا محسوب می‌شوند به طوری که بهای هر جنگنده به ۸۵ میلیون دلار می‌رسد و این جدای از قطعات یدکی و تعمیر و نگهداری آن است.

این رسانه اعلام کرد: قطر هم خواستار دست‌یابی به این جنگنده‌ها برای تقویت توان نظامی خود به منظور پیش بینی جنگ احتمالی میان دوحه و ابوظبی با توجه به اختلافات دو طرف است؛ اما سوالی که مطرح می‌شود بهای دست‌یابی قطر به این جنگنده هاست که آیا مشروط به عادی سازی با رژیم صهیونیستی است، مشابه کاری که امارات انجام داد؟ مطالب منتشر شده در رسانه‌های اسرائیلی از این حکایت دارد که قطر در میان کشورهای سازشکار خواهد بود، ولی تاکنون مقامات قطری نه این را رد کرده‌اند نه تکذیب بویژه که قطر روابط قوی با ایران و ترکیه که مخالف توافقات سازش هستند، دارد.

آمریکا به قطر هم جنگنده اف ۳۵ خواهد فروخت

رأی الیوم در ادامه می‌نویسد: آمریکا با توجه به شیوع کرونا شرایط اقتصادی سختی را سپری می‌کند و به احتمال زیاد در مسیر امضای قرارداد فروش جنگنده اف ۳۵ با قطر گام بردارد. بویژه که روابط خوبی میان دوحه و واشنگتن وجود دارد و پایگاه هوایی العدید آمریکا هم در این کشور قرار دارد.

این رسانه گزارش داد: حقیقت ثابتی که باید به آن توجه داشت این است که همه این قراردادهای تسلیحاتی در زمان دولت دونالد ترامپ به امضا رسیده است و مشخص نیست که در صورت برنده شدن جو بایدن نامزد دموکرات، آیا وی در مسیر اجرایی شدن آن حرکت خواهد کرد؟ سوال دیگر مربوط به تجهیزات این جنگنده است که به امارات و شاید قطر و عربستان در آینده فروخته می‌شود که آیا مشابه آنچه به اسرائیل فروخته شده است خواهد بود؟ سوالات بی شماری درباره این قراردادهای تسلیحاتی و زمان تحویل آن و میزان ارتباط آن به شروط عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس و نیز انعکاس آن بر امنیت منطقه خلیج فارس و ثبات آن وجود دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار