بازدید 4870

آموزش نودانشجویان تماما مجازی شد

کد خبر: ۱۰۱۲۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲ 31 October 2020

معاون وزیر علوم گفت: تلاش کردیم تا دانشجویان تازه وارد بتوانند دو یا سه هفته ابتدایی ترم به صورت فیزیکی حضور داشته باشند ولی به خاطر موج سوم کرونا مجبور هستیم این ترم را الکترونیکی کنیم.

به گزارش مهر، علی خاکی صدیق با اشاره به زیرساخت‌های آموزش الکترونیکی دانشگاه‌ها گفت: آموزش الکترونیکی در کشور نسبت به ترم قبل خیلی بهتر شده است، چراکه زیرساخت‌های دانشگاهی آماده‌تر شده است و اساتید آموزش‌های لازم را دیده و توانمندسازی اساتید صورت گرفته است.

معاون آموزشی وزیر علوم افزود: متاسفانه یک شکاف زیادی بین دانشگاه‌های خوب و دانشگاه‌ها و موسسات ضعیف‌تر داریم، هرچند الان باید همه دانشگاه‌ها از حدی از آموزش‌های الکترونیکی برخوردار شده باشند.

وی ادامه داد: قرار است رتبه بندی دانشگاه‌ها در زمینه آموزش‌های مجازی انجام شده و نتایج اعلام شود سپس بر اساس آن سیاست‌هایی را برای ارائه مجوز دوره‌ها خواهیم گذاشت.

خاکی صدیق افزود: با توجه به شرایط، چاره‌ای نداریم به جز اینکه آموزش الکترونیکی را با تمام توان پیگیری کرده و بعد از پسا کرونا هم آموزش ترکیبی را جلو ببریم.

وی یادآور شد: دیگر دوران آموزش سنتی صد درصد چهره به چهره به اتمام رسیده است و باید رویکرد نوین آموزشی را پی بگیریم که ترکیبی از این دو است.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سلامتی دانشجویان از اولویت اصلی وزارت علوم است و در همین راستا باید تمام مراحل ثبت نام به صورت الکترونیکی انجام شود.

وی افزود: ترم جاری دانشگاه از اواخر شهریور و اول مهر آغاز شد ولی دانشجویان تازه وارد با تأخیری به خاطر شرایط کرونا مواجه هستند که دانشگاه‌ها به علت اینکه دانشجویان متضرر نشوند و دوره تحصیلی آنان برقرار باشد برنامه‌ریز هایی را انجام داده‌اند تا دانشجویان بتوانند دوره تحصیلی را به اتمام برسانند.

خاکی صدیق ادامه داد: تعداد واحدهایی که دانشجویان می‌گیرند مانند سال‌های گذشته نخواهد بود و این تعداد واحدها کمتر است برای اینکه دانشگاه‌ها در بازه زمانی مناسب ترم را به پایان برسانند. امیدواریم در ترم آینده کلاس‌ها به صورت حضوری در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برگزار شود.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تلاش کردیم تا دانشجویان تازه وارد بتوانند دو یا سه هفته ابتدایی ترم به صورت فیزیکی حضور داشته باشند که با دانشگاه، محیط و استادان آشنا شوند ولی به خاطر موج سوم کرونا مجبور هستیم این ترم را به صورت الکترونیکی داشته باشیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر