بازدید 9961

نتایج نهایی کنکور ۹۹ اعلام شد

نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۹۹ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار گرفت.
کد خبر: ۱۰۱۲۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲ 30 October 2020

به گزارش تابناک به نقل از همشهری‌آنلاین، نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۹۹ یکشنبه ۳۰ شهریور اعلام و انتخاب رشته داوطلبان پذیرفته شده در مرحله اول کنکور از روز چهارشنبه دوم مهر آغاز شد.

در کنکور امسال در گروه آزمایشی ریاضی و فنی تعداد ۱۲۵ هزار و ۴۲۰ داوطلب، در گروه آزمایشی تجربی تعداد ۳۵۲ هزار و ۹۲۳ نفر، در گروه آزمایشی علوم انسانی ۳۱۴ هزار و ۴۷۱ داوطلب، در گروه آزمایشی هنر ۸۰ هزار و ۸۶ داوطلب و در گروه آزمایشی زبان نیز تعداد ۱۲۹ هزار و ۵۰۶ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند.

در آزمون سال ۹۹ تعداد افراد مجاز به انتخاب رشته ۸۵۸ هزار و ۹۷۴ نفر در یک گروه و یک میلیون و ۳۹ هزار و ۵۳ داوطلب در چند گروه پذیرفته شدند که از این تعداد هم ۴۵۹ هزار و ۴۴۱ نفر یعنی معادل ۵۳/۵ درصد انتخاب رشته نهایی را انجام داده‌اند.

اولین روز فرایند برگزاری آزمون سراسری سال ۹۹ از روز چهارشنبه ۲۹ مرداد با رقابت بیش از ۱۱۳ هزار داوطلب گروه آزمایشی هنر در بیش از ۷۷۷ حوزه امتحاتی تحت تدابیر ویژه بهداشتی آغاز شد و این فرایند با رقابت سایر گروههای آزمایشی تا روز شنبه اول شهریور ادامه یافت.

آمار پذیرفته شدگان رشته‌های با آزمون کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ ؛ تفکیک گروه آزمایشی

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره آمار پذیرفته شدگان رشته‌های با آزمون کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ به تفکیک گروه آزمایشی گفت: در رشته‌های علوم ریاضی تعداد ۶۲۸۴۸ ، علوم تجربی ۶۱۵۱۷ ، علوم انسانی ۵۵۰۵۷ هنر ۶۱۰۹ زبان ۴۴۱۷ مجموع ۱۸۹۹۴۸ پذیرفته شده‌اند.

وی به آمار پذیرفته شدگان رشته‌های با آزمون کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ به تفکیک دوره اشاره و کرد و افزود: در این دوره‌ها در نوبت روزانه ۱۱۸۰۵۰ نفر، نوبت دوم ۱۸۶۹۸، پیام نور ۱۳۰۴۶ ، دانشگاه فرهنگیان ۱۸۷۹۷، غیرانتفاعی ۱۳۳۹۵ ،پردیس خودگردان ۵۱۴ ،شهریه پرداز ۵۳۳۹ ، دانشگاه آزاد (۴ رشته) ۲۱۰۹ نفر پذیرفته شده‌اند که مجموع آنها ۱۸۹۹۴۸نفر است.

رئیس سازمان سنجش گفت: تعداد ۱۰۱۹۱۲ (۵۳.۶) درصد زن و ۸۸۰۳۶ (۴۶.۴) درصد مرد در آزمون کنکور سراسری ۹۹ پذیرفته شده‌اند.

وی افزود: سایر رشته‌های دانشگاه آزاد به غیر از رشته‌های پزشکی دندانپزشکی و داروسازی و دامپزشکی توسط دانشگاه آزاد اعلام خواهد شد که جمع پذیرفته شدگان با ازمون این دانشگاه ۸۸۶۹۳ نفر است.

خدایی افزود: مجموع پذیرفته شدگان بدون آزمون (با سوابق تحصیلی ) ۴۱۸۳۸۶ نفر استد که ۲۲۹۳۳۹ توسط سازمان سنجش اموزش کشور و ۱۸۹۰۴۷ نفر توسط دانشگاه ازاد قبلا اعلام شده است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اضافه کرد: مجموع کل قبولی اعلام شده برای ازمون سراسری سال ۱۳۹۹ شامل با ازمون و سوابق تحصیلی اعلامی توسط سازمان سنجش و دانشگاه ازاد ۶۹۷۰۲۷ نفر است.

وی یادآور شد: به علت شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از آن و براساس پروتکل‌های اعلامی ستاد ملی مبارزه با کرونا سازمان سنجش ضمن عذرخواهی از داوطلبان به اطلاع می رساند پاسخگویی حضوری نخواهد داشت و صرفا به صورت الکترونیکی و از طریق سایت سازمان پاسخگوی داوطلبان عزیز خواهد بود.

خدایی گفت: نتایج دانشگاه امام صادق(ع) متعاقبا از طریق سایت سازمان سنجش اموزش کشور اعلام خواهد شد. همچنین مواردی از قبیل اشتباه در انتخاب رشته و غیر پس از بارگذاری کارنامه داوطلبان بررسی خواهد شد؛ البته برای آگاهی از زمان ثبت نام و مدارک لازم به اطلاعیه سازمان سنجش و سایت های دانشگاه محل قبولی مراجعه کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس