بازدید 175537
پیمانه اقتصادی

جدیدترین قیمت خودرو‌های سایپا و ایران خودرو پس از صدور سومین مجوز افزایش قیمت/ نرخ فروش دلار کاهش یافت/ عرضه روزانه ۷۰ میلیون دلار اسکناس در بازار/ تاثیر پیروزی غیرمنتظره ترامپ بر بورس چیست؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون تامین ۷۴۱ میلیون دلار ارز برای روغن خام، سقوط قیمت نفت رکورد زد، ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا افزایش یافت، صعود جهانی دلار، ترمز بیت‌کوین کشیده شد و سقوط سنگین داوجونز با وحشت از تشدید شیوع کرونا را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۱۱۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵ 29 October 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون تامین ۷۴۱ میلیون دلار ارز برای روغن خام، سقوط قیمت نفت رکورد زد، ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا افزایش یافت، صعود جهانی دلار، ترمز بیت‌کوین کشیده شد و سقوط سنگین داوجونز با وحشت از تشدید شیوع کرونا را در بر دارد.

تامین ۷۴۱ میلیون دلار ارز برای روغن خام

مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صمت از تأمین ۷۴۱ میلیون دلار ارز برای روغن خام و ۶۶۴ میلیون دلار ارز برای دانه‌های روغنی در هفت ماهه امسال خبر داد. صدیف بیک زاده با بیان این مطلب افزود: عمده نیاز روغن کشور از مسیر واردات تامین می‌شود و ضریب وابستگی به واردات در این کالا نسبت به کالا‌های دیگر بیشتر است. وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹ برنامه اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار ارز برای روغن خام را داریم، گفت: در این راستا باید ۱.۹ میلیون تن واردات روغن خام انجام شود تا بتوانیم بازار این محصول را تنظیم نماییم.

سقوط قیمت نفت رکورد زد

قیمت نفت با تشدید شیوع ویروس کرونا در اروپا و آمریکا و وضع محدودیتهای جدید، در پایان معاملات روز چهارشنبه بیش از پنج درصد سقوط کرد و قیمت نفت برنت به پایینترین حد در چهار ماه گذشته نزول کرد. بهای معاملات نفت برنت دو دلار و هشت سنت معادل ۵.۱ درصد کاهش یافت و در ۳۹ دلار و ۱۲ سنت در هر بشکه بسته شد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا دو دلار و ۱۸ سنت معادل ۵.۵ درصد کاهش یافت و در ۳۷ دلار و ۳۹ سنت در هر بشکه بسته شد. این پایین ترین قیمت برای نفت برنت از ۱۲ ژوئن و پایینترین قیمت نفت آمریکا از دوم اکتبر بود و بزرگترین ریزش روزانه هر دو شاخص از هشتم سپتامبر به شمار آمد.

ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا افزایش یافت

آمار‌های موسسه آمریکن پترولیوم نشان داد: ذخایر نفت و بنزین آمریکا طی هفته گذشته افزایش یافت، در حالی که ذخایر فرآورده‌های نفتی کاهش یافت. ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۲۳ اکتبر ۴.۶ میلیون بشکه افزایش یافت و به حدود ۴۹۵.۲ میلیون بشکه رسید، در حالی که تحلیلگران انتظار افزایش ۱.۲ میلیون بشکه‌ای را داشتند. بر اساس اعلام این موسسه، ذخایر نفت کوشینگ، اوکلاهما، قطب ارسال نفت آمریکا ۱۳۶ هزار بشکه افزایش یافت. ذخایر بنزین آمریکا نیز ۲.۶ میلیون بشکه افزایش یافت، در حالی تحلیلگران انتظار کاهش ۹۶۱ هزار بشکه را داشتند. بر اساس این آمار، واردات نفت آمریکا ۴۳۶ هزار بشکه در روز افزایش یافت.

قیمت دلار کاهش یافت

جدیدترین نرخ دلار و یورو در بازار امروز نشان از افت نسبی آن دارد، به گونه‌ای که هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور با کاهش ۱۰۰ تومانی نسبت به روز قبل، به قیمت ۲۷۷۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به قیمت ۳۲۶۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود که نسبت به نرخ روز چهارشنبه، ۲۰۰ تومان ارزان‌تر شده است.


عرضه روزانه ۷۰ میلیون دلار اسکناس در بازار

بانک مرکزی اعلام کرد، این بانک در هفت روز نخست آبان ماه (از تاریخ یک تا هفتم آبان ماه ۱۳۹۹) روزانه، به طور متوسط ٧٠ میلیون دلار ارز به صورت اسکناس در «بازار متشکل معاملات ارزی» در نرخ‌های حاشیه بازار عرضه کرده است. به رغم این میزان عرضه و امکان خرید هر صرافی به میزان ۵۰۰ هزار دلار در بازار مذکور، از میزان عرضه طی مدت یاد شده (از یکم تا هفتم آبان ماه ۱۳۹۹)، در مجموع فقط ٧ درصد (حدود ۵ میلیون دلار) توسط صرافی‌ها خریداری شده که این امر حاکی از فقدان تقاضای موثر در بازار برای ارز به صورت اسکناس است. همچنین گزارش‌های دریافتی از سامانه نیما حاکی از این است که در مدت مشابه حدود ۶٧٠ میلیون دلار ارز به صورت حواله توسط صادرکنندگان در سامانه نیما عرضه شده است.

تاثیر پیروزی غیرمنتظره ترامپ بر بورس چیست؟

بانک جی‌پی مورگان آمریکا پیش‌بینی کرد پیروزی غیرمنتظره دونالد ترامپ در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری در آمریکا بورس این کشور را مثبت می‌کند. البته این پیش‌بینی با توجه به روند بورس آمریکا پس از سال ۲۰۱۶ انجام شده است. در حال حاضر جو بایدن، نامزد دموکرات، با فاصله زیاد پیشتاز نظرسنجی‌های انتخاباتی است؛ اما به شرکت‌های حاضر در بورس وال استریت توصیه شده که روی پیروزی قطعی بایدن حساب نکنند. کارشناسان جی پی مورگان می‌گویند، توقع پیروزی ترامپ این انتظار را ایجاد می‌کند که در کنار بهبود اوضاع بورس آمریکا شاهد کاهش ارزش ارز‌های آسیایی و افت بورس‌های آسیایی که به فضای بین‌الملل وابسته هستند، باشیم. آن‌ها می‌گویند پیروزی ترامپ ارزش دلار را هم بالا خواهد برد.

صعود جهانی دلار

شاخص دلار صعود نیرومندی را تجربه کرد. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۵۴ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۳.۳۴ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۹۹ دلار اعلام شد (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است).

سقوط سنگین داوجونز با وحشت از تشدید شیوع کرونا

با وحشت از تشدید مجدد شیوع ویروس کرونا و نگرانی از تأثیر آن بر اقتصاد جهان، سهام وال‌استریت به شدت سقوط کرد. میانگین صنعتی داو جونز ۹۴۳.۲۴ واحد یا ۳.۴ درصد سقوط کرد و به ۲۶٫۵۱۹.۹۵ واحد بازگشت. اس‌اندپی ۳.۵ درصد یا ۱۱۹.۶۵ واحد سقوط کرد و به ۳٫۲۷۱.۰۳ واحد رسید، در حالی که کامپوزیت نزدک ۳.۷ درصد یا ۴۲۶.۴۷ واحد از دست داد و به ۱۱٫۰۰۴.۸۷ واحد بازگشت. این بدترین سقوط داوجونز و اس‌اندپی از ۱۱ ژوئن تا کنون بود. داده‌های نگران‌کننده دانشگاه جان هاپکینز نشان داد که متوسط تعداد مبتلایان جدید روزانه در آمریکا در حال افزایش است و در هفته گذشته به رکورد ۷۱٫۸۳۲ نفر رسیده است. از سوی دیگر در بیش از سی ایالت آمریکا نرخ بستری شدن به ۵ درصد افزایش یافته است. چنین افزایشی در تعداد مبتلایان روزانه زمزمه‌هایی برای وضع قرنطینه مجدد را به راه انداخته است.

ترمز بیت‌کوین کشیده شد

بیت‌کوین مجددا به زیر ۱۳ هزار و ۵۰۰ دلار بازگشت. به نقل از سی ان بی سی، فشار فروش باعث توقف روند صعودی بیت کوین شد اما با وجود این کاهش، بازدهی هفتگی محبوب ترین ارز دیجیتالی جهان به ۲.۸۱ درصد رسید. طی ۲۴ ساعت گذشته بیت کوین با ثبت ریزش ۳.۳۸ درصدی به ۱۳ هزار و ۱۲۴.۴۴ دلار رسید. بالاترین رکورد ثبت شده ارزش بیت کوین، مربوط به روز هفدهم دسامبر سال ۲۰۱۷ بوده که در آن این ارز به قیمت ۱۹ هزار و ۷۸۳.۰۶ دلار رسید؛ اما تنها کمی پس از آن این ارز با ریزشی شدید حدود یک سوم ارزش خود را از دست داد. به گزارش ایسنا، برخی از نهادهای معتبر جهانی در روزهای گذشته روی خوشی به ارزهای دیجیتالی نشان داده اند تا جایی که بانک مرکزی روسیه از آغاز طرح پایلوت روبل دیجیتالی در سال آینده و بانک مرکزی چین از موفقیت تراکنش های اولیه خبر داده اند.  

جدیدترین قیمت خودروهای سایپا و ایران خودرو پس از صدور سومین مجوز افزایش قیمت

روز دوشنبه سومین مجوز افزایش قیمت از ابتدای سال تاکنون، برای محصولات دو شرکت خودروساز از سوی شورای‌رقابت صادر شد. بر اساس این مجوز خودروسازان قادر خواهند بود با توجه به تورم بخشی اعلامی از سوی بانک مرکزی به‌ طور متوسط قیمت محصولات خود را تا ۲۵‌درصد افزایش دهند. بدین ترتیب با احتساب افزایش ۲۵‌درصدی، از اردیبهشت ماه تاکنون به‌طور متوسط محصولات ایران‌خودرو ۶۴‌درصد و محصولات سایپا نیز رشد ۷۱‌درصدی را تجربه کردند. به نقل از دنیای اقتصاد، به سراغ قیمت‌های فعلی محصولات تولیدی خودروسازان برویم و ببینیم، چنانچه خودروسازان بخواهند از مجوز سومین افزایش قیمت استفاده کنند، قیمت خودروها در مبدا تا چه میزان افزایش خواهد یافت. از محصولات ایران‌خودرو آغاز می‌کنیم.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در حال‌حاضر با قیمت ۹۰میلیون و ۶۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان از سوی ایران‌خودرو به‌فروش می‌رسد. چنانچه این خودرو افزایش ۲۵ درصدی را به خود ببیند، قیمت این محصول حدود ۱۱۳میلیون تومان خواهد بود. تیپ ۵ همین خودرو نیز با قیمت حول و حوش ۱۰۳‌میلیون تومان از سوی تولید‌کننده به بازار عرضه می‌شود. این خودرو نیز بعد از اعمال سومین مجوز افزایش قیمت در مبدا قیمتش نزدیک به۱۳۰ میلیون تومان خواهد رسید.

جدیدترین قیمت خودرو‌های سایپا و ایران خودرو پس از صدور سومین مجوز افزایش قیمت/ نرخ فروش دلار کاهش یافت/ عرضه روزانه ۷۰ میلیون دلار اسکناس در بازار/ تاثیر پیروزی غیرمنتظره ترامپ بر بورس چیست؟

پژو ۴۰۵ مدل SLX دیگر محصول پرتیراژ ایران‌خودرو در حال‌حاضر قیمتی در حدود ۹۱ میلیون تومان دارد که بعد از افزایش ۲۵‌درصدی به حدود ۱۱۴ میلیون تومان می‌رسد. سمند LX که در آخرین فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو ۹۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت داشت، بعد از افزایش ۲۵‌درصدی قیمت کارخانه با قیمتی حدود ۱۲۰میلیون تومان عرضه خواهد شد. پژو ۲۰۶ صندوقدار نیز در فروش فوق‌العاده آخر ۱۰۴‌میلیون و ۸۰۰‌هزار تومان قیمت خورد. این محصول پر‌طرفدار بعد از اعمال مجوز افزایش قیمت، بیش از ۱۳۰ میلیون تومان فروخته خواهد شد. پارس بنزینی نیز با قیمت ۹۷ میلیون و۷۰۰ هزار تومان در طرح فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو قرار داشت. این در شرایطی است که با افزایش ۲۵درصدی، ۱۲۲ میلیون تومان قیمت خواهد داشت. پژو ۲۰۷ با گیربکس دستی نیز بعد از اعمال مجوز افزایش قیمت با نرخ ۱۵۰‌میلیون تومان عرضه می‌شود.

در حالی‌که هنوز ایران‌خودرو قیمت محصولات خود را بعد از مجوز سومین افزایش قیمت به‌روزرسانی نکرده و قیمت‌های محاسبه‌شده در بالا به‌صورت حدود قیمتی است اما سایپا لیست قیمتی ۵ محصول خود را بر اساس قیمت‌های جدید منتشر کرده است. شرکت سایپا در لیست قیمت‌گذاری خود قیمت تیبا‌۲ را ۹۵میلیون و ۴۲۶هزار تومان تعیین کرده است؛ در حالی‌که قیمت این خودرو در شهریورماه ۷۷میلیون و ۸۰۰هزار تومان بوده است. علاوه بر این، قیمت ساینا EX ۹۲میلیون و ۹۲۸هزار تومان تعیین شده، در حالی‌که قیمت این محصول نیز در شهریور‌ماه ۷۶میلیون و ۲۰۰هزار تومان بوده است. کوئیک معمولی نیز از ۹۴میلیون و۶۰۰هزار تومان به ۱۳۰میلیون و ۱۵هزار تومان رسیده است، همچنین کوئیک‌معمولی با رنگ سفید از ۹۴میلیون و ۴۰۰هزار تومان به ۱۲۹میلیون و ۷۵۵هزار تومان رسیده است. تیبا صندوق‌دار هم از ۷۱میلیون و ۲۰۰هزار تومان به ۷۶میلیون و ۸۰۰هزار تومان رسیده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳۷
حقوق رو سالی یه بار اونم ناچیز افزایش میدن بعد این فرغونسازا هر سه ماه گرون میکنن. اینجا دیگه کجاست
پاسخ ها
ریابی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
بالاخره کسری بودجه از یه جایی جبران بشه دیگه..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
یکم ارزان تر کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
کاش حداقل با همین قیمتم به اندازه کافی تولید کنند. مونتاژکاری صرف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
چرا در اعتراض به مکرون پژو را تحریم نمی کنید
...هر سه ماه 25 درصد افزایش.... فقط هزینه مردم سر زمان مقرر افزایش پیدا میکنه ولی درآمد ثابت و سالی یکبار!!!!!!
پاسخ ها
احمد
| Germany |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
واله دیگه کار به جایی رسیده
که کسی دیگه نمیتونه ماشین بخره حالا هی ببر بالا
درآمد مردم چی؟؟؟
چه رابطه ای است بین کتهش نرخ دلار و افزایش نرخ فرغون داخلی. اقای جهانگیری کجا برای اینا دعا کنیم
خنده داره. آیا حقوق های ما هم افزایش 70 درصدی داشته که قیمت خودرو این افزایش رو داشته؟ تا کی قراره هزینه های فرغون سازان داخلی از جیب ملت تامین بشه؟
این را فراموش کرده بگه که اگر پرزیدنت ترامپ را بیاورد بورس ایران هم رشد بسیار چشمگیری خواهد داشت!!!
ولی من به وال استریتیها میگم روی ترامپ حساب کنن خخخ. بیت کوین هم با اومدن ترامپ فاتحه اش خونده است
اهن پاره این قیمت؟؟؟
روزی ۷۰ میلیون دلار!!!!!!
نقد اسکناس !!!!!
چه قدر ادعا؟؟؟؟؟
دلار دارند بدهند شرکت بهشهر خط تولید متوقف شده روغنش را فعال کند که در فروشگاهها روغن نیست و ملت با وجود کرونا در صف تهیه روغن نایستند!!!!!
یک ماه این مقدار ارز میشود ۲.۱ میلیارد دلار!!!!!
احتمالا روزی ۷۰۰۰۰ دلار بوده !!!
کمبود موجود اقلام بازار نشان دهنده این است که این خبر ادعایی بیش نیست و اگر استاد همتی لطف کردند یک روز این‌توزیع فوق العاده شان در بازاااااار متشکل ارزززززززززی شان را به ثبت سفارش خودرو بدهند تا خودرو روز وارد شود و این خودروهای
۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ در بازار قیمتش بیایدپایین!!!!!!!!!!
در ضمن پیروزی بایدن فعلا غیرمناظره است نه ترامپ و گول سی ان ان که از اول حضور ترامپ علیه او خبرسازی کرده را نخورید.
پارسال این وقت میگفتند استیضاح ترامپ رای می ارود و او از قدرت کنار میرود منتهی حزب مقابل یعنی ممهوری خواهان او حامی اش هستند در سنا .
ترامپ روی الکترال کار میکند نه روی ارا و سری قبل هم با همین تکنیک خانم کیلینتون را برد.
امروز رفتم داروخانه بادفترچه چندتا قرص ساده مثل اسپرین واترواستاتین پنتاپرازول واینجور چیزاروبگیرم قیمتش شد حدود ۱۲۰ هزارتومان داروخانه چی بعدازشنیدن اعتراض من که چرابادفترچه اینقدرقیمت بالاست گفت فقط ۱۷ هزارتومان ازاین ۱۲۰ هزارتومان بیمه ای هست بقیه همه ازاد حساب میشه !!!!
اقا شمارابه عظمت خداوندقسم میدم یک فکراساس بحال این ملت بکنید من کارمندمگرچقدرحقوق میگیرم که برای چندتا داروی معمولی باید۱۲۰ هزارتومان پرداخت کنم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
علی برکت الله
ایا سیاست آمریکا در خاورمیانه با انتخاب بایدن تغیر میکند؟ آیا بایدن با اسرائیل و عربستان و امارات قطع رابطه و ایران متحد اصلی آمریکا قرار میده
مملکت رها شده به امان خدا
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
Auto pilot
جدیدترین قیمت خودروهای سایپا و ایران خودرو پس از صدور سومین مجوز افزایش قیمت...
دولت ومجلس درخواب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
نه اخوی ملت در خواب
شمس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
اتفاقا خیلی هم هماهنگ هستند ... بیچاره مردم
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
اقای مجلسی هاچرا به مسایل گرانی خودرو بی تفاوت هستید خودتون ماشین گرفتید به فکر ماهم باشید
تو رو خدا پیگیری کنید سایپا نباید دعوت نامه های مهر ماهو شامل افزایش قیمت جدید کنه کویک ار سی و هشت درصد اضافه کرده ...بابا این حق خوریه از کجا بیاریم چهل تومن دیگه بزاریم روش
چطوره همه چیز صد درصد رشد کرده تو این سه ماه اما حقوق کارگر بدبخت تکون نخورده
با این افزایش قیمت خودرو، منه جوان این مملکت آرزوی داشتن خودرو را با خودم باید به گور ببرم !!!
چقدر برای خودم متاسفم که در این کشور به دنیا آمده و به اصطلاح زندگی می کنم...
خدایا برسان مرگ زودهنگام را......
دیگه خسته شدم .... بریدم....
روزنامه افتاب یزد: عروسی به کوچه بورس هم می اید صبورباشبد !!!!
جناب افتاب ! ظاهرا یادتان رفته توکوچه بورس دوسال شبانه روز عروسی بوده (۲۰ برابرشدن شاخص ورسیدن ان به مرز دومیلیون ویکصدهزازواحدی)
بعداز دوسال عروسی تمام وقت وکسب سود های باداورده روزانه ۵ درصدی فعلا وقت عزاداریه ببم جان !!!
شاخص که رسیدبه جایگاه منطقی اش( کانال ۵۰۰ هزارواحدی) اونوقت شایددوباره عروسی ها برقراربشه البته اگه ترامپ دعوت نشه !!!!
پاسخ ها
آزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
ببم جان قیمت مسکن و طلا و ... تو این۲سالی که حضرتعالی میفرمایین میدونین چند برابر شده ؟باترس و جو روانی بورس رو تا این حد پایین آوردن مطمن باش بزودی شاخص با این تورمی که هست خیلی بالاتر از اونی که فکرشو میکنی میره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
ازاد جان!
بورس تواین دوسال ۲۰ برابرشد ایا طلا ودلار ومسکن هم ۲۰ برابر شدند ببم جان ؟!!!
ناشناس
| Germany |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
جناب آزاد
هیچ چیزی بغیر از بورس 20 برابر نشد
دلار و مسکن نهایت7 الی 8 برابر شدن که نهایتش میشه برابر با شاخص 800 هزار واحدی 0
این کار دولت توهین به شعور ملت هست. 64 درصد در 6 ماه اجازه افزایش قیمت یعنی چه تا آخر سال احتمال قوی باز هم 25 درصد دیگه اجازه افزایش قیمت میدهند
...
همه چیز شده رانتی و انحصاری و احتکاری توسط مراکز قدرت از جمله خودرو که با پول 206 تیپ 5 می شود در کشورهای همسایه توسان یا اسپورتیج خرید...
خودروساز قیمت را مدام بالا میبره اما پول مردم که پیشش مونده هیچ تغییری نمیکنه
سزای گران فروش نخریدن هست.
از ماست که بر ماست
ظلم خودروسازان ایرانی درتاریخ خواهد ماند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
نخر خوب.... کسی بهت زور نکرده... بزار اون مظلومها برن بخرن...
خویی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
هموطن مگر حق انتخاب دیگرهم دارم
...در شرایطی که همه دنیا برای برون رفت از بحران کرونا به داد ملتشون رسیدن و تسهیلاتی برای آنها ایجاد کردن اما در مملکت ایران هرآنچه که ازدستشون برآمد برای تحت فشار قراردادن مردم کردن
با این حساب یک کارگر باید تمام عمرش نخوره تا یک خونه 40 متری بخره و ارزوی ماشن هم با خودش به گور ببره.
انچه مشخص است با مانور صدا و سیما و سایت ها بر روی قیمت بنزین خبرهای افزایش قیمت گوشت و حبوبات و لبنیات مخفی شده است هر کیلو گوشت در عرض یک هفته حد اقل 30 هزار تومان گران شده است وافعا کارکنان وزارت صنعت معدن و کشاورزی چه می کنند چرا به انها حقوق داده می شود کدام بخش از حوزه فعالیت انها در کنترل و برنامه ریزی شده است کل کشور روی دست دلال ها می چرخد
علی برکت الله.
بورس بیش از یکسال است که هیچ ارتباطی با اقتصاد و سیاست ندارد و سرنوشت آن در جلسات مربوطه تعیین میشود
چرا میگید دلال باعث گرونیه ماشین و ارز و غیره است خودتون باعث و بانی این کار هستید
تورم برا مردم نيست فقط برا بنگاه هاي ورشكسته و رانتي دولتيه...
چه خبره توی این مملکت چرا هی مجوز گرانی میدید چی از جون مردم میخواهیییییییییییییییییید
دولت واقعا به فکر نیست.
آخه دلار میره بالا قیمتها میره بالا.
دلار میاد پایین قیمتها میره بالا.
پس کی قراره به فکر قشر کارگر باشین از اول سال بیکارم دریغ از یک قرون پول که بخوان بیمه بیکاری بهم بدن.
فعلا تند وتند دارن مایحتاج مردم رو گرون می کنند.....
اینجوری که شما گرفتید و هر ماه 25 درصد میکشید روش سال آینده برای یه پراید باید 1 میلیارد پول داد
به کجا چنین شتابان !!!
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
دوست عزیز در خبرهای غیر رسمی دقیقا عنوان شده که با این وضع تا کمتر از یکسال اینده قیمت پراید به حدود یک میلیارد تومان میر سد.
چرا هر وقت شورای رقابت دلش خواست مجوز میده؟؟؟ مجلس پس چیکارست؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
ای کاش مجلس درد مردم را میدونست، حیف و حیف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
چه شورای رقابتی اینها با کی دارن رقابت میکنن...
يه گزارش هم از قيمت لپه و برنج و لوبيا و نخود تهيه كنيد
سایپا دعتوتنامه های هفته آخرمهرماه را عمدا ششم ابانماه ارسال کرده تا خریداران نگون بخت مشمول افزایش قیمت شورای قیمت گذاری مصوبه پنجم آبانماه بشوند این کار ازنظر اخلاقی و قانونی خلاف نیست وآیا مشتریان حق وحقوقی ندارندوچه کسانی این غش در معامله را پیگیری میکندوآیا اصلا قانون عطف به ماسبق مگر میشود؟
خودرو، خانه یا دلار، عیش و نوش های دنیوی هستند و ارزشی ندارند دل به یاد حضرت دوست بدهید و بلند بگویید عجل فرجهم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
نمیتونه.شما نامه صدور مجوز از شورای رقابت با قرارداد رو چک کن اگر تحویلت قبل از نامه شورای رقابت بوده نمیتونه اینکارو کنه و تو میتونی تعزیرات شکایت کنی اما اگه تحویلت بعد مجوز شورای رقابت رفته تو پاچت
ونزوئلا هم همینطوره
قیمت همه چی مدام در حال افزایشه
شکر خدا تجارتمون که فقط با ونزوئلا ست، اقتصادمون هم الگو از اونجا گرفته
چرامن بیچاره واسه کوییک معمولی باید سی تومان اظافه بدم
دوستان راهنمایی کنید کجابرم شکایت کنم
سلام. ای کاش ماشین داشتیم می رفتیم گردش. همش با موتور می ریم. چرا هیچ مسئولی موتور نداره.
لطفا قیمت خودروها به دلار اعلام بشه تا حداقل زمانیکه دلار بالا میره قیکت هک بالا بره و هر وقت پائین اومد اونهم پائین بیاد حالا به بهانه دلار بلا میره ولی دیگه پائین نمیاد ما که آدم نمی شیم نخریم حداقل با دلار معامله کنیم و یک پیشهاد به دولت کریمه جمهوری اسلامی ایران اگه می شه یک لایحه به مجلس بدین تا پول ملی از ریال به دلار تغییر کنه به خدا همه صفراش کم می شه خود عددش هم به 1/3 می رسه اون وقت بجای اینکه بگیم گوشت کیلوئی 1600000 ریال میگیم 5 دلار چقدر راحت
اگر درد فقط خودرو بود یه کاریش میکردیم
بابا توی ایران همه چی زوریه حقوقو افزایش یافته 200تومان همه چی100درصد دویصد درصد ...
کسی داره بخره؟
قیمت جدید
بابا به کجا باید پناه ببریم.چه کسی را باید صدا بزنیم که به فریادمان برسد .خدایا زندگی بیشتر از مرگ در این مملکت ترس دارد.رفتم مقداری جنس از سوپری خریدم از قیمت روی محصول چند هزار گران تر میدهداعتراض میکنم میگوید سودش برای ما کم است.خدایا خلاصمان کن
لطفا یکبار قیمت فرغونها راآزاد کنید وجان مردم راراحت کنید این کرونا نیست که مردم راخسته کرده بی مدیریتی مردم رافلج کرده
من نمیدونم این قیمتی که شرکتها میدن وفاصلش باقیمت بازار آزادعلتش چیه بابا اگه قرار گرون بخریم چرا خود شرکت اقدام به چنین کاری نمیکنن وبا این کار تیراژ تولیدو بالا نمیبرن وهمش دم از نصرفیدن تولیدمیزنن اخه این دلالها کیا هستن نکنه ازخودشونن؟
چطور دلار ۲۷شد ۳۰درصد به قیمت خودرو اضاف شده؟!!!
دارم فکر میکنم اگه جمعیتمون مثل هند چین بود با این مدیریت الان چه وضعی داشتیم فکر کنم جسارتا آدم ادمو میخورد...
سلام خودرو ارزون میشد کارخانه گرون میکند گرون میشد گرونش میکند من نمیدونم مردم تا کی تحمل گرونی دارند اقا پدرمون در امد این باید به کی بگیم ؟
خداروشکر ادعامون میشه مسلمونیم اونم شیعه ی علی.
چرا وقتی نوبت افزایش حقوق کارگره ۴ ماه کش مکش، جلسه،.... آخرش هم ۲۰ درصد افزایش میشه حالا هر ۳ ماه مجوز افزایش قیمت میدن این واقعا خیلی عالیه اصلا دولت فقط به فکر قشر کارگر و ضعیف جامعه هستش بعد چند سال دیگه کارگر و فقیر پیدا نمیشه چون همه تلف میشن و خیال همه راحت میشه
خوب واثه خودتون می تازیدخورسازان بچه زرنگ.تاکجامیخوایدپیش بریدمثل اینکه یادتون رفته 80درصدمردم توفقرندخیلیهاتواین اشفته بازارجهنم گرونی حقوق بخوروبمیرتکرارمیکنم بخوربمیرنه نمیر،میگیرند،،خودروهاروکیلویی گرون میکنید،،شمادست بازارازادازپشت بستید،خجالت بکشید،تجدیدنظرکنه شورای رقابت ،این چاره کارنیست،،،گناه نکردیم که تواین مملکت زندگی میکنیم،خودرووطنی روعادلانه قیمت بگذارید،،،تابازارازادقیمت افسارگسیخته پیدانکند.وسلام
درد و رنج ملت چنان زیاد و وحشتناد است . ان زمانی که کسی عزیزی بیماری داشته باشد و داروی لازمه پیدا نشه یا چنان گران باشه که توانایی خریدش را نداشته باشد .خودرو را میتوان نخرید . خوراکی را کمتر مصرف کرد.زیر چادر زندگی کن .این مصیبت بیماری را چه کند. تا کی ....
کل دنیابه خاطر تاثیرکرونا شرکت های خودروسازیشون دارن ورشکسته میشن قیمت های مدل هاشون کمتر میکنن تابتونن هزینه هاشون رو تامین کنن ولی ماشالله سایپا وایران خودرو خیلی کیفیتاشون بالا میبرن حالاماه به ماه افزایش افزایش اینجا دویست سیصدنفر نشستن تومجلس اون موقع تو هر سنفی یه شورایی دوسه نفره تشکیل شده به عناوین مختلف پدراین مردم رو دراوردن نیازهای اولیه شون شده آرزوماشین خریدن گوشی خریدن خونه خریدن بابا به خدا این همه جوون نرفتن شهید بشن که مردمشون توفلاکت زندگی کنن بیکار گرسنه سوتغذیه بچه ها تومناطق روستاییمون شهرهامون به خدا گناه داریم الان وضعیت ایران ازشعب ابی طالب که یه زمانی میگفتن اول اسلام محاصره شده بودن بدترشده
پس نگید بازار ازاد خودرو گرونه چون وقتی خود شرکت ۳۰درصد قیمتا بالا میبره اونم تو ۳ماه اونم با قرعه کشی ماشین تحویل میده قاعدتا بازار ازادم ۳۰درصد افزایش پیداه میکنه ،طبیعه
نظر من اینکه چیزی نیست دلار میاد پایین شما قیمت رو میبرید بالا از اونطرف جهانگیری میگه دعا کنید کالا ارزان بشه ... وقتی مواد شوینده یا مرغ یاگوشت گرون میشه به امریکا چه ربطی داره به خاطر خودشون فقط قیمت رو میبرن بالا
سلام.قیمت خودرو باید به سال90 و قبل از روی کار امدن دولت اقای روحانی باز گردد تا عادلانه شود،قیمت خودرو باید حداقل به یک دهم کاهش یابد،قیمت واقعی تولیدات شرکت سایپا زیر 10میلیون و شرکت ایران خودرو زیر20 میلیون تومان است....باتوجه به داخلی سازی بسیاری قطعات و کاهش ارزبری قیمتها باید روز به روز کاهش یابد...
پس با این حساب ، حقوق کارگران را هم باید هر سه ماه افزایش بدهند.
تا خودمون جمع و جور کردیم تا خودرو رو تحویل بگیریم قیمت دوباره بردید بالا
نمایندگان که مشکل ماشینهای خود را حل کردند .بیچاره مردم
اینها که چیزی نیست الا به برکت الله
خدا فقط ب دادمون برسه چه زندگی مضخرفی داریم الکی زنده ایم
ای کاش تمام مجوز ها به همین سرعت اجرایی می شد
خوب ۲۵ درصد مگر حقوق مردم زیاد شده که شما یک دفعه ۲۵ درصد گران می کنید؟؟؟؟
پراید چی؟
بابا یه بارم نخرید شاید اومد پایین
اخه مردم نمیتونند بخرند براچی هرروز کرون ترمیشی ازوقتی شواری رقابت اومد بدترشد ازهمه بدترشده تاکی یه ماشین بی کیفیت بااین قیمت بالا بسه دیکه ظلم
عزیزان هموطنان ایران شده دلال بازار
بازار دلالی همیشه رونق داره ،قرار بود قیمت بازار برسه به کارخانه ولی اینجوری که پیش میره قیمت کارخانه میرسه به بازار
تنها تنها و تنها راهش اینکه عزیزان هموطنان تا خودمان نخواهیم چیزی عوض نمی شود. کمپین نخریدن راه بندازید جنس بی کیفیت نخرید بابا هزینه ها چرا با دلار محاسبه میشه ولی حقوق ما کارگرها به ریال پرداخت میشه
قیمت همه چیز جهانی و به دلار محاسبه میشه -قیمت کارگر هم به دلار و جهانی محاسبه کنید .....
جالب تر اینکه تو خبرها میگن قیمت خودرو گاهش یافت ولی دوباره این دو شرکت مجوز افزایش میگیرن
هیچ کجایی روی این کره خاکی با مردمانش اینجوری رفتار نمیکنند.
دوستان بسیار محترم با این روند افزایش قیمت بی سر وته من در آوردی مایلم اعلام کنم تا دو سال آینده انشالله به حول قوه مسئولان بسیار کار آمد و دلسوز قیمت پراید با جنگنده اف 16 برابر خواهد شد پس بزنید دست قشنگو
با سلام هر چهار ماه 25 درصد گرانتر و50 درصد هم بازار گران میکند .مردم را بیچاره کردید...
شمارا به خدا نخرین ماشین نخرین نخرین بابا بزارید ارزون بشه بابا همه زیاد نه فقط ۱ ماه زیاد نه دوماه بدون ماشین بشی میخواد چی بشه بزارید بازار خودرو هم اونجور رها بشه تا ارزون بشه
بابا نخرید ب چ زبونی بگم
چرا دعوتنامه های مهرماه رو صادر نکردن و به محض افزایش قیمت دعوتنامه ها صادر شد ...اون موقعی که ماشین ثبت نام کردیم قیمت بازار هم اندازه ی قیمت الان کارخونه نبود
خداراشکر تورم به بارانه نخورده 14 ساله همینه
تعداد خودروهای موجود در کشور از تعداد خانوارهای ایران اکنون بیشتر است ؟ مگر قرار است هر فرد ایرانی دارای خودرو باشد ؟ وقتیکه ایران بازار صادرات رقابتی خودرو ندارد اینهمه سرمایه گذاری برای چه چیزی میباشد ؟ آیا بهتر نیست دیگر صنایع را به روز نماییم ، صنایعی مانند نساجی و تولید کفش و کیف و چرمسازی ،و بسته بندی مواد غذایی ؟ اگر اینهمه سرمایه گذاری که د. صنعت خودرو انجام شده در صنعت کشاورزی و دامداری و مواد غذایی انجام میشد یقینا از واردات برنج و روغن ،و چای ،و گوشت و گندم رهایی پیدا میکردیم ؟
سلام، آخه اگه. طبق نرخ تورم باشه چرا فقط برا افزایش قیمت خودرو، اگر اینطوره، چرا حقوق کارگر و کارمند و ....رو هر سه ماه یکبار افزایش نمیدن، مگه نه اینکه طبق تورم بانک رکزیه، خب چرا حقوق کارمند و کارگر رو هر سه ماه یکبار 25درصد اضافه نمیکنن، یعنی تو این مملکت تورم فقط برا خودروسازهاست، خب حقوق کارگر رو هم بکنم بیست میلیون یا سی میلیون، چرا این همه ظلم، چرا...آخه این چه مملکتیه، کسی که ماشین پیش فروش خریده، اگر همون موقع کاه هم میخرید ده برابر سود کرده بود، چرا افزایش حقوق نمیده، چرا حقوق منه کارگر رو سی میلیون نمیکنید تا منم پا به پای تورم شما بیام جلو...
من که دیکه امیدی ندارم نه بتونم ماشین بخرم نه خانه دارم میرم یک قبربخرم تاگرانتر نشده ...
واردات را آزاد کنید . ملت را از چنگال خودروسازان رها کنید . لعنت به این زندگی
فقرا چه گناهی کردن
اللهم عجل لولیک الفرج آمین یارب العالمین. فقط پسر فاطمه زهرا است که میتونه همه مون رو نجات بده . اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
والا با این ارزش پولمون ماشینا بازم مفتن جاداره بیشتر از اینا بره بالا یه یخچال ۶۰میلیون تومنه.دوستان واقع بین باشیم پول ملی به خاک ذلت نشسته اینجوری پیش بره سال دیگه ارزش پولمون از کاغذ کمتره
سلام
فقط خودرو نیست که سه ماه یکبار گرون میشه همه چیز داره هر روز گرون میشه فقط تنها چیزی که تورم اصلا کار باهاش نداره حقوق کارگر و کارمنده من یک کارگرم با حقوق دو میلیون وپانصد از اول سال تا الان هم حقوق من هیچ فرقی نکرده
واقعا این انصاف نیست
ﻣﻦ ﺩﻳﮕﻪ اﻣﻴﺪﻱ ﺑﺮاﻱ ﻣﺎﺷﻴﻦ ﺧﻮﻧﻪ ﻧﺪاﺭﻡ ﺯﻭﺭﻡ ﻫﻢ ﻧﻤﻴﺮﺳﻪ ﻳﻚ ﺟﺎﻱ ﻗﺒﺮ ﺑﺨﺮﻡ ﺑﺮاﻱ ﭼﻲ ﺯﻧﺪﻩ ﻫﺴﺘﻴﻢ ﻫﺮﻛﻲ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﺭﻭﺯ ﺑﻪ ﺭﻭﺯ ﻣﻴﺮﻩ ﺑﺎﻻ ﺧﻴﺎﻟﻲ ﺑﺮاﺷﻮﻥ ﻧﻴﺴﺖﻣﺎﻛﻪ ﻫﻴﭽﻲ ﻧﺪاﺭﻳﻢ ﺟﻨﮓ ﻧﻆﺎﻣﻲ ﺑﺸﻪ ﺧﻴﻠﻲ ﺑﻬﺘﺮاﻟﻲ ﺑﺮﻛﺖ اﻟﻠﻪ
زیاد خودتونو درگیر نکنید کو گوش شنوا مطمئن باشید این مردم روزی از گرسنگی میمیرن قیمت ماشین که جای خود داره
قیمت جاروبرقی ایرانی یک سوم قیمت نمونه مشابه اروپایی و کره است ولی خودروی ایرانی با قیمت خودروی اروپایی و کره ای به دست مردم میرسد که واقعا جای سوال دارد؟!
قیمت های کارخانه نیز عملا کمکی به مصرف کنندگان نمیکند، چون خودرو با قیمت کارخانه به مصرف کننده نمیرسد.
اقتصاد ایران اقتصاد ملخی است ! تامیخای یه چیزی مثلا ماشین بخری می پره جلو!
بیایید خودروی خارجی را وارد کنید بدون گمرکی بعد برای توزیع بدید به سایپا و ایرانخودرو حقوق کارمنداشون و هزینه هاشون را بکشند روی قیمت باور کنید باقیمت های جدید خودروهای داخلی یکی میشه.
من باهزار امیدیه ماشین پارسال ثبت نام کردم بهمن ۹۸این همه انتظارکشیدم تحویل اسفند۹۹ .اگه اینجوری باشه دیگه نمیتونم پولشو جورکنم .من جوان باید بمیرم تو این مملکت حقمون مردنه وبس.
سلام دوستان تنها راه مبارزه با گرونی نخریدن هست از ماست که برماست نخرید همه گرونی های مسکن و خودرو و غیره و ذالک را مسبب اصلیش خود ما هستیم بخدا نخرید نخرید نخرید نخرید
این مسولان چرادعوتنامه خودروراسروقت ندادندبعدازگران کردن دعوتنامه فرستادند
چه دلیلی داره هر سه ماه گرانی آقای رزم حسینی وزیر جدیدکجایی جلوی این قانون رو بگیری
فقط واردات خودرو باز بشه کسی این ارابه های مرگ رو نمیخره
فقط واردات . واردات . واردات خودر‌و
خخخخخخخخخخ فقط همین برا این مملکت هر روز بهتر از دیروز
بابا یه کم رحم کنید به این ملت بیچاره ...
من کلی طلا رو مفت فروختم ک واسه ماشین ثبت نام کنم بعد با کلی بدبختی آخر واسه کوییک موفق شدم اسم بنویسم.
کل پول و فکرم ۷۰ م بود بعدش شد حدود ۹۰ ب این در اون در زدیم تا جور کنیم هنوز اونو جور نکردیم باز میخواد بره بالا ...آیا حقوق منم مث این شرکتها ک ۷۰ درصد تو ی سال افزایش داشته داشته..
الان ب قیمت ۹۰ میلیونش من موندم با این قیمت جدید چکا باید کرد؟؟؟؟
سلام دوستان واقع بین باشیم قیمت ماشین نسبت به سایر اقلام بیرونی ومصرف خانوار هیچی نیست ،باز یک ماشین خارجی ،بخری باید ملیارد پول بدی ،ممنون ،از ایران خودرو وسایپا
چراآااااااااااااااااااااااااااااااا
باسلام نمیدانم چرا مسولین نظارتی وقضایی و مجلس سکوت کردن احتمالا به خاطر پوست کلفت مردم بدبخته خودروهای بی کیفیت با قیمتهای نجومی وساعتی به مردم ان هم با قرعه کشی بدون سود مشارکت میدن و کسی دم نمیزنه ولی برای افزایش بنزین چه بلوایی به پا کردن ...
خودروها رو یکساله و دو ساله ثبت نام میکنید و موقع تحویل روزگار مردم رو سیاه میکنید...چه خبره......من نمیفهمم
جالبه دلار میاد پایین قیمت ها باز هم افزایش پیدا میکنه اینجا معلوم میشه قیمت ها دست دولته و این دو شرکت کاملن تحت حمایت دولته و هیچ وقت طرف مصرف کننده رو نمیگبرن ...
۳ ماه پیش ۳۰ ملیون باید واریز میکردم الان ۱۰۰ ملیون!وقتی دعوتنامه بفرستن چه قدر باید واریزکنم ای خدا
چند سال با حقوق 2800000کار کنیم تا مثلا یک تیبا بخریم؟؟؟؟؟?؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا اینقدر به مردم بیچاره ظلم میکنید.ماشین 68 میلیون اسفند 98 را تا الان 160 میایون دارید می فروشید.
چرا سه هفته قبل از ما قیمت ۹۴ تومنه نوبت ما میشه ۱۳۰ تومن باید بدیم! این ظلم آشکاره. کسانی که قیمت قطعی ثبت نام کردن مدت کمتری منتظر موندن و ارزونتر خریدن. پول ما رو یک سال پیش گرفتن خرج کردن الان هزینه تورم رو از ما میگیرن.
کاش ماهیانه اضافه کنن .سه ماه سه ماه اصلن منتطقی نیست.ما درهر شرایط میخریم.
من که ماه دیگه دعوت نامه خودروم میات پولشم دارم ولی خیلی راحت انصراف میدم کوءیک که گرون تر از 206تیپ 5شده همون پراید که دارم سوار میشم تا خدا کمک کنه از این مملکت برم
مسولین محترم خواهشن به فکرملت هم باشند قبمتها که بی رویه بالاتر میروندچراحقوق راهم اینطوری بالا نمی برند درهرسه ماه برای ماشین افزایش میدهن دخودروداخلی بایداینقدربالا نرودماکه نمی توانیم ماشین خارجی بگیریم حداقل قیمت هاراکاهش بدهیدبتوانی م ماشین ایرانی بگیزیم
به خدای احد و واحد نداریم همش وام گرفتیم بیاید از خدا بترسید این مردم گناه دارن به خدا ندادن کمک کنید بتده کوییک ۶۷ میلیون ثبت کردم شد ۹۴ میلیون باز وام گرفتم حالا شده ۱۳۰ میلیون بابا نداریم
با سلام .
آقا از کجا بیاریم این همه پولو بدیم ؟اگه داشتیم می رفتیم از بیرون می خریدیم .نه اینکه هی ثبت نام کنیم . وقتی میگه پیش فروش 41 یا 40 میلیون و در عرض 6-7 ماه 80درصد میزاره رو محصول از کجا ملت بیارن .کسی پاسخ گو نیست .مگه خدا رو خوش میاد ؟
حداقل نمیگن افزایش قیمت برای نصف دیگه پول که دادین . مگه نصف پولو نگرفتن ؟افزایش را برای نصف دیگه پول نگه دارن .نکنید خدا رو خوش نمیاد .
نه سود میدن و افزایش را برای کل قیمت خودرو در نظر می گیرن .بابا تو که نصف پولو گرفتی؟
کسی هست صدای ما رو بشنوه؟
نیسان آبی (بخونین زامیاد دیزل) اردیبهشت بود حدود 80 تومن :تابستون کردن 155 مهر کردن 187 بعد تو آبان کردن 264 م الان راهی جز انصراف نمی مونه برامون چطور این مبلغ رو می شه داد
سود انصرافش هم صفر هست
مبلغ هم 2 ماه طول می کشه بدن حداقل!
الان اکثر مردم نیازمند به ماشین مجبورن انصراف بدن.. بعد خودرو ساز یه مدت کوتاه بعد همین ها رو تحویل دو یا سه ماهه پیش فروش می کنه. همون موقع ها ممکنه پولی که خرداد داریم رو بدون سود! ممکنه برگردونن
این ها ظلم در حق ما ملت هست که دستم جایی بند نیست شکایت کنیم جواب این آه و ناله ما رو کی می شنوه و یاری می کنه؟
تو گرانیها همه ی مسولین با هم شریکند
سلام من برج 11نود وهشت با بدبختی شهرستان ثبت نام کردم و 34میلیون و70 هزار تومان پول دادم قیمت بازار 75 میلیون بود اگه قزض می کردم می خریدم هم خودرو با کیفیت تریمیگرفتم هم بدهیم رو داده بودم ولی الان باید 141 و خوردهای پول بدم اخه این چه وضعی شب می خوابی صبح باید چهل میلیون پول اضافه بایو بدی
وای تروخدا قیمتارو افزایش ندید تروخدا امروز اول دی هستش تروخداافزایش ندید بتونیم بخریم ماشینو ایران خودرو کل قیمتاش نهایت تا 130 برسه اخه چرا کوییک باید 130 بشه
قمت تیبا دقیقان کجا بپرسیم اخرش نفهمیدیم ۴۳ت۵۶ت ۷۸تیا۸۷ت چه مبلقی
به نظر بنده کمترین افزایش قیمت در طول ۳ سال گذشته قیمت خودرو بوده.
مثلا پژو پارس ۳۷ میلیون بوده که در طول ۳ سال شده، ۹۰ میلیون.
قیمت تقریبا دو برابر شده.

در حالی که دو سال پیش در محله نواب تهران با ۱۰۰ میلیون یک اپارتمان ۶۰ متریمی خریدین.
الان با صد میلیون ۵ متر اپارتمان می خرین.

یعنی ۱۰ برابر
با دو برابری خودرو مقایسه کنید.

پژو باید بشود ۴۰۰ میلیون تا با افزایش مسکن برابری کند.

لطفا قیمت پژو را ۴۰۰ میلیون کنید.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی