بازدید 5303

فروش دارو‌ تقلبی درمان کرونا در فضای مجازی

کد خبر: ۱۰۱۱۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵ 28 October 2020

رییس پلیس فتا از دستگیری ۲ متهم که در فضای مجازی داروی تقلبی درمان کرونا را به عنوان داروی واقعی به کاربران فضای مجازی می‌فروختند، خبر داد.

به گزارش میزان، سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: یکی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا اظهار داشت، چند روز قبل با توجه به ابتلای پدرم به ویروس کرونا و وخیم شدن وضعیت جسمانی اش، برای خرید دارو‌های موردنیاز درمان وی در فضای مجازی با فردی ناشناس آشنا شدم که این فرد اعلام کرده بود، داروی درمان کرونا را دارد و تعداد ۳ واکسن درمانی کرونا به قیمت هر کدام ۱۷۰ میلیون ریال در مجموع به مبلغ ۵۱۰ میلیون ریال به حساب وی واریز کردم. اما پس از مراجعه به بیمارستان و تحویل به پزشک متخصص، وی دارو‌ها را تقلبی اعلام و در اظهار داشت در صورت استفاده می‌توانست منجر به مرگ پدرم شود.

این مقام سایبری تصریح کرد: بررسی موضوع در اختیار تیمی از مهندسان پلیس فتا قرار گرفت و مشخص شد، متهم با ایجاد کانال و گروه تلگرامی با موضوع خرید و فروش دارو‌های کرونا مبالغ بسیار بالا دارو‌های تقلبی را بعنوان دارو‌های درمانی به متقاضیان این دارو‌ها فروخته است.

وی تصریح کرد: در گام بعدی از تحقیقات پلیسی هویت و مخفیگاه وی شناسایی و با هماهنگی‌های قضایی اکیپ عملیاتی پلیس فتا به مخفیگاه وی مراجعه و موفق شدند وی را دستگیر و در بررسی‌های بیشتر ار مخفیگاهش تعداد زیادی از دارو‌های تقلبی کرونا کشف کنند.

سرهنگ گودرزی اظهار داشت: متهم پس از انتقال به پلیس فتا در بازجویی‌های اولیه اظهار داشت، مدتی است از زندان آزاد شده ام و باتوجه به شیوع بیماری کرونا با همکاری یکی از دوستانم که در داروخانه کار می‌کند با راه اندازی یک کانال و گروه تلگرامی و عضویت در چند گروه بزرگ دارویی در تلگرام تبلیغ و دارو‌های تقلبی را به عنوان داروی کرونا به مردم با مبالغ بالا می‌فروختم و دارو‌ها را دوستم تهیه می‌کرد و من از محتویات داخل دارو‌ها و آمپول‌ها بی اطلاع بودم.

رییس پلیس فتا با اشاره به اینکه در مرحله بعدی از تحقیقات پلیسی، دومین متهم پرونده نیز دستگیر شد، گفت: کشف جزئیات پرونده و مبالغ کلاهبرداری شده در دست بررسی است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار