بازدید 7239

مذاکره روسیه‌وعراق درباره‌تقویت همکاری‌امنیتی با ایران

فرستاده رئیس جمهور روسیه در دیدار با مقامات عراقی درباره فعال‌سازی نقش مرکز چهارجانبه تبادل اطلاعات و همکاری‌های امنیتی ایران، عراق، روسیه و سوریه در مبارزه با تروریسم گفتگو کرد.
کد خبر: ۱۰۱۱۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۶ 26 October 2020

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «الکساندر لاورنتیف» فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه با سفر به عراق با نخست‌وزیر و مشاور امنیت ملی این کشور دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، دفتر «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که الاعرجی امروز میزبان لاورنتیف و هیئت همراه او بود.

بر اساس این بیانیه، الاعرجی در این دیدار ضمن تاکید بر اینکه عراق موضع حمایتی روسیه را در جنگ علیه داعش فراموش نمی‌کند، افزود: «دولت الکاظمی بر اصل گفتگو متکی است و از همین رو به موضع روسیه برای حل و رفع مشکلات منطقه امید دارد، زیرا منطقه اصلا تحمل جنگ‌های جدیدی را ندارد».
مشاور امنیت عراق بر آمادگی کشورش برای همکاری در همه زمینه‌ها به منظور حفظ منافع دو کشور و حمایت از ثبات در منطقه و جهان تاکید کرد.

لاورنتیف نیز به نوبه خود بر وجود فرصت برای فعال‌سازی نقش مرکز چهارجانبه (مرکز امنیتی چهارگانه مبارزه با تروریسم) تاکید کرد و گفت که مواضع روسیه با عراق در موضوع همکاری همه جانبه به خصوص در زمینه امنیت ملی عراق منطبق است.

مرکز چهار جانبه تبادل اطلاعات و همکاری‌های امنیتی ایران، عراق، روسیه و سوریه با هدف تبادل اطلاعات در زمینه مبارزه با تروریسم از سال ۱۳۹۴ با عضویت وابستگان نظامی ایران، سوریه و روسیه و نماینده عراق در بغداد راه اندازی شد که با برگزاری نشست‌های مختلف، آخرین هماهنگی‌ها و تبادل اطلاعات میان کشور‌های عضو آن انجام می‌گیرد.

«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق هم امروز میزبان فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه بود که در این دیدار خطاب به او تاکید کرد که چشم اندازه عراق برای ارتقای روابطش با روسیه بزرگ‌تر از واقعیت فعلی این روابط است.

دفتر الکاظمی در بیانیه‌ای اعلام کرد که نخست وزیر عراق امروز میزبان لاورنتیف و «میخائیل میزینتسیف» رئیس مرکز ملی مدیریت امور وزارت دفاع روسیه بود که در آن روابط دو جانبه میان بغداد و مسکو و تقویت همکاری مشترک در سطوح مختلف و همچنین راه‌های همکاری برای ایجاد ثبات در سطح منطقه‌ای مطابق با سیاست‌های مبتنی بر دانش و گفتگو مورد بررسی قرار گرفت.

در این دیدار همچنین تقویت همکاری مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم داعش و همکاری در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی برای تسهیل بازگشت آوارگان به مناطقشان و ایجاد فضای مناسبی که مانع بازگشت و گسترش افکار تروریستی است، تاکید کرد.

الکاظمی در این دیدار با تاکید بر اینکه چشم انداز عراق در خصوص روابط با روسیه بزرگ‌تر از واقعیت کنونی آن است، گفت: «عراق به دنبال تقویت و ارتقای روابط خود با روسیه و تبادل سفرهاست، با وجود محدودیت‌هایی که به دلیل کرونا وجود دارد».

فرستاده رئیس جمهور روسیه هم با رساندن سلام ولادمیر پوتین به الکاظمی تاکید کرد که مقامات روسیه به دنبال بهترین روابط میان دو کشور هستند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر