بازدید 198073

چگونه پای خودروهای آمریکایی به کشور باز شده است؟

مشاهدات یکی از مخاطبان تابناک حکایت از تردد تریلی‌های حامل خودرو‌های خارجی در جاده‌های کشور دارد. مهمتر از آن این که در بین این خودرو‌های خارجی، خودرو‌های آمریکایی که واردات آن‌ها از سال ۹۵ ممنوع می‌باشند، مشاهده شده است.
کد خبر: ۱۰۱۱۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱ 25 October 2020

پای خودروهای آمریکایی چگونه به کشور باز شده است؟

تحولات در بازار خودرو از مهرماه سال گذشته آغاز شد و قیمت ها در بازار خودرو روز به روز افزایش یافت و این روند تا بهمن ماه سال گذشته ادامه داشت تا سرانجام با ورود رئیس قوه قضائیه، اندکی ترمز افزایش قیمت خودروها کشیده شد.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ با شیوع ویروس کرونا از اواخر بهمن ماه و متعاقب آن کساد شدن و بسته شدن بنگاه های معاملات خودرو، قیمت ها در فضای مجازی و سایت ها تعیین شد و کار به جایی رسید که قیمت های نجومی خودرو از سایت ها بیرون آمد.

به هر صورت، با بازگشایی بنگاه‌های معاملات خودرو از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری، امید آن می‌رفت که قیمت‌های کاذب فضای مجازی، به قیمت‌های واقعی تبدیل شوند، اما این اتفاق رخ نداد و سرانجام در سوم اردیبهشت ماه، صدای سخنگوی تعزیزات نیز از گرانی بی حد و حصر خودرو‌ها بلند شد. سیدیاسر رایگانی طی مصاحبه‌ای گفت: برای مثال کارخانه اول اسفند سال گذشته قیمت خودروی پژو ۲۰۶ را ۶۷ میلیون تومان اعلام کرده بود، در حالی که در بازار در اول اسفند سال گذشته ۱۰۲ میلیون تومان، اول فروردین امسال ۱۱۲ میلیون تومان و اول اردیبهشت ۱۲۲ میلیون تومان آگهی زده می‌شود که این قیمت سازی معادل دو برابر قیمت مصوب کارخانه است.

بعد از این ماجرا تصمیمات و راهکارها برای کنترل وضعیت در بازار خودرو آغاز شد که از آن جمله می توان به پیشنهاد واردات خودرو توسط مردم اشاره کرد.

راهکار مردمی برای کاهش التهابات بازار خودرو

در پانزدهم مهرماه ۱۳۹۹ بود که «تابناک» طی یک مطلب در چارچوب خوانده می‌شوید با تیتر برای درمان بازار آشفته خودرو، چه نسخه‌ای پیشنهاد می‌دهید؟  از مردم راهکار پیشنهادی آن ها برای بازار خودرو را جویا شد. عمده پیشنهادها این بود که واردات خودرو آزاد شود؛ پیشنهادی که تاکنون بارها ارائه شده، ولی به دو دلیل این پیشنهاد همواره از روی میز کنار رفته است. دلیل اول حمایت از تولید داخل بوده و دلیل دوم که وزن عمده ای در رد پیشنهاد داشته، تاثیر این تصمیم بر بازار ارز بوده است.

بعد از تحریم‌های آمریکا، به خصوص تحریم‌های نفتی، دولت تصمیم گرفت تا ارز مورد نیاز کشور را از راه صادرات کالا‌های غیرنفتی تامین کند. با توجه به عدم توازن بین صادرات و واردات، دولت در راستای توازن بخشی به تراز ارزی واردات برخی کالا‌ها از جمله خودرو را در تیرماه ۹۷ ممنوع اعلام کرد.

گفتنی است، بر پایه صحبت‌های امیرحسن کاکایی، عضو هیات علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران با خبرنگار تابناک اقتصادی در مورخه ۳ آبان ۱۳۹۹، ایشان برای کاهش قیمت خودرو اظهار داشتند: در یک حالت می‌تواند قیمت‌ها در بازار خودرو کاهش یابد و آن این است که باید تولید سالانه را به بالای یک میلیون و ۲۰۰ تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه برسانیم. فعلا تولید خودرو از این رقم‌ها دور است و بنابراین با افزایش ده تا ۲۰ درصدی تولید خودرو هم نمی‌تواند اتفاق خاصی در بازار خودرو بیفتند؛ ضمن اینکه واردات خودرو هم که ممنوع است.

واردات خودرو زیر سایه ممنوعیت آن! مگر واردات خودروهای آمریکایی ممنوع نیست؟

به هر صورت در این شرایط نابسامان بازار خودرو و پاسخگو نبودن تولید خودرو به تقاضای بازار و ممنوعیت وارادت خودرو به دلیل جلوگیری از ورود فشار تقاضا به بازار ارز و جهش قیمت آن، مشاهدات یکی از مخاطبان تابناک نشان می دهد که گویا چند تریلی در حال حمل خودروهای خارجی در جاده های بوده اند. پرسش از نهادهای مسئول این است که این خودروهای خارجی چگونه وارد کشور شده و به چه منظوری وارد کشور شده اند و این خودروها متعلق به چه کسانی است؟

نکته جالب ماجرا اینجاست که در داخل این خودرو‌های خارجی، خودرو‌های آمریکایی از جمله خودرو‌های شرکت خودروسازی فورد و شورلت نیز رویت شده است، در حالی که وارادت این خودرو‌ها مطابق با فرمایشات رهبر انقلاب از سال ۱۳۹۵ ممنوع اعلام شد.

در هشتم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ بود که رهبر انقلاب در دیدار با کارگران اظهار داشتند: "خود آمریکایی‌ها به علت مصرف زیاد و سنگین بودن این خودروها، رغبتی به خرید آنها ندارند، حالا در این شرایط ما بیاییم و از فلان کارخانه‌ رو به ورشکستگی آمریکا، خودرو وارد کنیم؟ این جای تعجب فراوان دارد!

رهبر انقلاب ایران در این سخنرانی خطاب به مقام‌های مسئول واردات اظهار داشتند،در مقابل فشارهای پنهانی که در این زمینه‌ها وارد می‌شود، بایستند و جدا نگذارند این قبیل مسائل انجام شود.

در همین راستا اکبر ترکان، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ابلاغیه ای به تاریخ نهم تیرماه ۱۳۹۵ به مدیران عامل سازمان های مناطق آزاد در ایران، ممنوعیت واردات خودروهای آمریکایی را اعلام کرد.

پای خودروهای آمریکایی چگونه به کشور باز شده است؟

همچنین فرهاد احتشام زاده رئیس وقت انجمن واردکنندگان خودرو طی مصاحبه ای در بهمن ماه ۱۳۹۵ گفت: به دنبال توقف شماره‌گذاری خودروهای مونتاژ شده در آمریکا از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی، وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز از ابتدای ماه جاری ثبت سفارش واردات این خودروها را متوقف کرده است.

به هر صورت حالا نهادهای مسئول این پرسش را نیز پاسخ دهند که این خودروهای آمریکایی که واردات آن ها ممنوع بوده است، چگونه وارد کشور شده اند؟

شایان ذکر است، شاید مسئولین مربوطه اعلام کنند که این خودروها بابت ترانزیت به کشور دیگری وارد کشورمان شده اند، (پیش از این ورود یک دستگاه خودروی فراری از طریق گمرک آستارا، موجب ایجاد بحث هایی مبنی بر واردات خودرو در زمان ممنوعیت واردات این کالا شده بود که در آن زمان، پاسخ گمرک به افکار عمومی، «ترانزیت به مقصد امارات» بود)؛ اما حالا این پرسش مطرح می شود، در حالی که واردات خودروهای آمریکایی ممنوع اعلام شده و همچنین مردم ایران از سوی آمریکا تحت شدیدترین تحریم ها و زیر فشار اقتصادی از سوی این کشور هستند، با چه مجوزی این خودروها وارد کشور شده است؟ یا حتی چرا باید اجازه داد که خودروهای آمریکایی از داخل کشورمان به کشورهای دیگر ترانزیت شوند؟

گفتنی است، پایگاه اطلاع رسانی «تابناک»، منتظر پاسخ نهادهای ذی ربط به این ماجرای واردات خودروهای خارجی به خصوص خودروهای آمریکایی است تا دلیل ورود این خودروها به کشور برای افکار عمومی روشن شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۸
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۵۵
بگردین ببینین به کدوم آقا یا آقازاده مسئول میرسه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
آمریکا ماشین تولید میکنه باارزش هست ایران ماشین تولید میکنه مثل پیاز بی ارزش هست هنوز سوار ماشین نشدی منفجره میشه اینم از ماشین ایران
خوب اینا رو هم دارن ترانزیت میکنن دیگه حالا ایندفعه از جنوب به شمال. هیچی نگو بزار ببینیم بایدانتخاب میشه یا نه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
سخت نگیر بابا بقول توی فیلم اقازاده گفت این قرارداد خیلی سودتوشه چطوری خرجش میکنی توی مملکت صداش در میاد گفت من بلدم خرجش کنم اره بابا وقتی پول مفت راحتراز اونیکه بدست میاد چرا بریز بپاش نکنن
علی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
همین ورود چند تا خوورو امررکایی صنعت خودرو امریکا رو از ورشکستگی نجات میده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
کتاب هنر تحریم ریچارد نفیو را که مجلس هم ترجمه فارسی اون را قرار داده بخونید تا متوجه بشید چرا واردات لوکس ترین خودروها از نظر آمریکا آزاد است اما ورود دارو ممنوع است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
تحریم شامل حال این خودروها نمی شود.
کو کجاست؟ منم یکی می خوام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
خوابهای خوش ببینی
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
وامصیبتا
آقای تابناک توی این وضعیت کمبود منابع ارزی میخواهی درآمد ناشی از ترانزیت را هم قطع کنی. اسم این دیگ دلسوزی برای مملکت نیست بلکه بهانه جویی بچه گانه است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
وقتی آمریکا ستیزی به هر بهانه ای شده اولویت یکسری از افراد وضعیت مملکت بهتر از این هم نمیشه. انتظارم ندارم که در آینده بهتر بشه. تا بوده اوضاع داره بدتر میشه.
ممنوعیت خودروی آمریکایی برای افراد عادی جامعه است نه برای آقازاده های نورچشمی .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
اره بپرسین چطور آقا! زاده هاتون در آمریکا هستند و گوشی های معصومه ابتکار حداد عادل محمود صادقی و خیلی های دیگتون که ظاهرا مخالف آمریکا هستید اما در واقع عاشقش هستید اپل هستش؟
چرا نباید اجازه داد خودروهای آمریکایی از ایران ترانزیت شوند ؟
پاسخ ها
محمددد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
کاملا درسته .. یک کشور با اقتصاد آزاد باید نیاز مردمش برطرف بشه .. ولی شما بفرمایید وقتی دارو نمیاد و به تحریم وصلش میکنن چطور آیفون میاد؟ چطور خودرویی که منع قانون داخلی هم داره میاد؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
مطمئنی ترانزیته؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
بعضیا اعتقاد دارن هر چی اسم امریکا روشه نجسه
دکتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
چون ممکنه رو تریلی ها ببینیم و با ماشین های لگن داخلی مقایشه کنیم ولی مطمين باشید بهترین خودروها رو ما تولید می کنیم و جز ده کشور برتر جهان هستیم
ناشناس
| Romania |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
سری به مناطق آزاد مثل انزلی بزن و ببین کلی ماشین آمریکایی به اسم پلاک منطقه در سطح استان تردد می کنه
قاسم
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
نجسن ...نجس العین
چرا نباید وارد بشه با قیمت مناسب؟
چون باید خودروهای بنجل ایرانخودرو و سایپا رو با قیمت چند برابر ارزش واقعی بخریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
با واردات موافقم. اما متاسفم برای طرز فکر مردمان ناسپاسی که کارشناسی نمیدانند و درست قضاوت نمیکنند.
شما هم طرخ مشگل میکنی هم جواب می دهی من نمی دانم اصلا برای چی خبر می زنی؟یعنی نمیدانید واردات هر نوع خودرویی حتی چینی به صورت سی بی یو ممنوع است و اصلا قابل شماره گزاری نیست؟پس هدف شما از درج این خبر مهمل چیست؟
تو این کشور شما وصل باش پول دربیار پای مریخی ها میتونی باز کنی
چه اشکالی داره؟
تابی جون این خودرو های از بندر عباس از مبدا امارات برای عراق ترانزیت میشود ربطی به داخل نداره تازه ارز اوری و اشنغال داره بیشتر از همدان به سنندج و از اونجا به سلیمانیه ترانزیت میشه
ملت ایران فقط باید پراید و ماشین های آشغال چینی و تولیدات داخل با قیمت سرسام اور بخرند.
ولی مسوولین باید زندگی کنند.
اونها شعارشو می دن و حالشو می برند.

ترانزیت کالا و هر چیزی که برای کشور درآمد داشته باشد عالی است.
پاسخ ها
رضا
| United States of America |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
ملت تنبل همین ها هم از سرش زیاده
از همونجا پاش باز شده که آیفون میاد و پاش بازه ولی دارو تحریمه و قیمتش سر به فلک کشیده!! از همونجا پاش باز شده که همه آقازاده ها در آمریکا و انگلیس تشریف دارن... شما فکر میکنید آمریکا واقعا دشمن ماست یا داره با دست آقایون و آقازاده ها و به اسم تحریم ثروت ما را چپاول میکنه؟!
من امریکا زندگی میکنم و خودرو امریکایی بسیار محبوب مردم هستند و تو اکثر خونه ها حداقل یکی هست. اقتصاد امریکا کوچکترین وابستگی به ایران نداره چه در مورد ترانزیت باشه چه حتی خرید مستقیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
من هم ايران زندگي مي كنم و خودرو ايراني برا ي حداقل من محبوب هست و در اكثر خانه ها هم هست. اقتصاد ايران هم كوچكترين وابستگي به اقتصاد آمريكا نداره چه در مورد ترانزيت چه حتي خريد مستقيم!
خوب كه چي؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
اوه مای گاد
سالهاست که نا شاهد تراتزیت این خودروها از جاده های کشور برای کشورهای همسایه هستیم که با توجه به درامدزایی ارزی برای ما ،کار خوبی هم هست، چه ایرادی داره؟!!
تابناک جان داری نقش کمکی ترامپ رو بازی میکنی برای تحریم شدن بیشتر
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
بدی ترانزیت این قببل خودروهااینه که مردم مامیغهمندچقدرازقافله عقبند
من در جاده اصلی مرکز به جنوب کشور هر هفته دوبار مسافرت می کنم. وجود تریلر هایی که اتمبیل های جنوب شرق آسیا به ویژه خودروهای ژاپنی و حالب تر خودروهای اروپایی مانند فورد را هر دفعه مشاهدهمی کنم. تقریبا 10 تریلر در طول زمان حدود 3 ساعت مسافرت در مسیر جاده از جنوب به شمال. بر روی شیشه های اغلب این خودروهای خارجی با ماژیک شماره هایی نوشته شده است.
جالب است که بدانید هر دفعه شاید یک تریلر از شمال به جنوب که خودرو ایرانی (ایرانخودرو و یا سایپا) خمل می کند دیده می شود.
دیدن این چیزها برای ما عادی شده است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
عزیزم فوردآمریکایی نه اروپایی
جای تعجب دارد که هر کسی که در جاده با موبایل خودش عکس بگیره و برای شما بفرسته زودی دست به قلم میشوید و صفخات را خط خطی میکنید . ذهنیت مردم را مشوش میکیند . آیا شما بعنوان انیشتن در مقاله نویسی نمی دانید که خیلی از تجهیزات و کاشین آلات کشورهایی مثل جمهوری آذربایجان ، افغانستان ، جمهوری نخجوان ، ترکمنستان ، کردستان عراق بصورت ترانزیت ( بعلت هزینه کمتر حمل و نقل ) از ایران عبور میکند؟ آیا در قانون نوشته شده است که خودرو امریکایی ترانزیت نشود ؟ این چه سوال متوهم پندارانه است در اخر با رنگ قرمز منتظر جواب وزارت خانه ها هستید ؟ شما یک سایت خبری هستید ولی بنا بشرایطی خود را محق میدانید که همه را به گند و ... بکشانید . اگر قوانین ترانزیت را نمی دانید وای به حال ما و شما و اگر میدانید و مینویسید واویلا به حال شما . که در صدد مشوش کردن ذهن ملت ایران و بعد حمله و هجوم ناجوانمردانه به وزرایی که در خط و خطوط شما قرار نگرفتند . خلاصه گاها سطح خودتان را خیلی پائین میاورید. شاید هم پائین است ما بالا می نگریم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
...ترانزیت،یعنی شمااجازه میدی کالایی ازکشورشمابه مقصدجای دیگه عبورکنه(زمینی،هوایی یا...)وبابتش شماازصاحب کالا عوارض می گیری واینجوری درآمدکسب می کنی!..کجای اینکاراشکال داره؟؟!!یکم مطالعه وسوادتونوبالاببریدبعدتوسایت خبرمنتشرکنید؟؟!!الان وزارتخونه کارشوول کنه بیادبه شما"ترانزیت" توضیح بده؟؟!!
باید با فیلترشکن از این خودروها استفاده کرد!
جوک نوشتی تابناک
قطع ترانزیت؟
امکانات آمریکا برای آقایانه و بیچارگی هاش برای ملت
خدا کنه بییییییاد
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
استغفرالله
خییییییلی عالیه اگه وارد کنند
چه ابهتی داره ماشین امریکایی
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
ماشین میسازه امریکا مخصوصا شرولت ایرانم ماشین میسازه که با هیچ جور حلبی نمیشه مقایسش کرد
خودروی آمریکایی؟ من یک مدل ولوو چند روز پیش تو خیاون دیدم که پلاک ملی داشت و تولید 2018 به بعد هم بود. در حالی که از 2017 واردات خودروی خارجی ممنوع بوده است ظاهرا! !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
این میگه خودروآمریکائی نه ولوودوزاری
تابناک از من میپرسی؟ به طور قطع و یقین این کار فقط از دست آقازاده‌ها بر میاد و بس! از دست آنهایی که هم پولش و دارند هم پارتیش را. من پول پراید را هم ندارم تا چه رسد به ماشین آمریکایی!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
کسی نظرشماراخواست که پول پرایدرانداری صبرکن تاپولت به خریداتومبیل آمریکائی که رسید بیانظربده
تابیناک خان، حالا هر کاربری هر چی فرستاد یا گزارش داد که شما نباید تیتر کنید
اینها بارهای ترانزیتی هستن که به کشورهای آسیای میانه، کردستان عراق و .. ترانزیت می شن.
همانطور که پای اقازاده ها به امریکا باز شده است
.پولتون ک میخاد چاپیده بشه بره،حداقل ماشینی بخرید و صد لا پهنا هم ب ملت بندازید ک 30سال هم میشه سوار شد و کار ازش کشید.بهتر آشغالهایی نیست ک خودتون میسازید.
هرکس دید سریع با ۱۲۴ تماس بگیره
اونها سمند و پرایدن که روکش خودورهای آمریکایی روشون کشیدن تا بتونن به خارج قاچاقشون کنن!
یعنی واقعا نمیدونین اینا ترانزیت میشن و توی مملکت خودمون استفاده نمیشن؟ لیاقت مردم ایران خودروهای سنگین پر مصرف نیست. همین فرغونهای از رده خارج بی کیفیت که با هزار داستان و قرعه کشی و بدبختی بهمون میدن خیلی بهتره!!!
واردات خودرو فقط برای مردم عادی ممنوع است نه مسئولین!!
پاسخ ها
رضا
| United States of America |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
برادر ریشه همه بد بختی های این مملکت جهل عوام
است که بدون اطلاع راجع به هر چیزی اظهار نظر میکنند در شرایط حاضر حتی رئیس جمهور مملکت هم نمیتواند یک خودروی خارجی را پلاک کند کدام مسئول قرار است خودروی امریکایی وارد کند؟چرا هر چیزی را باور میکنید؟
همونطرکه واردات هزارقلم جنس آشغال وبنجل چینی وروسی داره انجام میشه..واردات خودروهای آمریکایی هم برای منافع رانتخواران وکاسبان حکومتی اشکالی نداره..مگرمیپرسیدکه این همه لوازم آرایش چراوبه چه منظوربایدواردبشه؟باکدوم ارز؟4200تومنی دیگه..دوستان بایدبرای خانواده های عزیزشون درکاناداوآمریکاواروپاپول دربیارن.
بهتر! از خودروهای بنجل داخلی که بهتر هستند
وقتی پراید صد میلیون اینها صد میلیارد هست چند نفر توی ایران میتونن این خودروها را بخرند؟
یعنی مثلا محصولات گاری سازی سایپا و ایران خودرو از محصولات فورد و جنرال موتورز به صرفه ترن؟ سایپا و ایران خودرو هم ورشکسته نیستن؟
عاقا زاده هامون خب دلشون ماشین امریکایی میخواد. یعنی حق ندارن دلشون بخواااد؟
الان مشکل کجاست امریکا یا خودروها! این خودروها بالاترین کیفیت را دارند و از انواع تست ها رد شدن. چه اشکالی داره به جای خودروهای بی کیفیت چینی این خودروا رو سوار شویم ما که پول رو مفت به چینی ها میدیم پس یک خودور با کیفیت بالا را وارد کنیم بهتره!
درسته.من باچشم خودم دیدم تریلرهای متعدد از سمت عسلویه وپشت سر هم و شبانه در حال حرکت بودند
کسی که بدون توجه به دستور مسئولین اجازه ورود چنین خودروهایی را به داخل کشور داده است باید پیگیری و شدیدا مجازات شود تا عبرتی برای قانون شکنان باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
آقامتنوخوب بخون،بعدکامنتهای نظردهنده هاروبخون..بعدش خواستی نظربده!!!اخبارصداوسیماروهم گهگاهی بشنوی محض اطلاعات عمومی بدنیست!!!این ماشیناترانزیتیه!مال داخل نیست!فقط داره ازکشورعبورمیکنه میره به کشورهای دیگه!!ماهم ازشون عوارض عبورمی گیریم واینهم یعنی درآمدبرای کشور!!!
دوزار پول ترانزیت و حمل و نقل هم بریزید تو دریا ... برید با این تفکر.
وای تورو خدا جلوی گرونی خودرو درب کارخونه رو بگیرید! این دیگه چه وضعشه.... واقعا امید به زندگی زیر صفر شده.... هر۳ماه افزایش! واقعا جای تاسف داره..حالا بقیه ارزاق مردم بماند .... آخه ما چه گناهی کردیم !
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
چه عصبانی!
سلام. شاید ترانزیت خارج باشه و در داخل ایران تخلیه نشن. صرفا بر مبنای یک مشاهده نمیشه نظر داد و عملیات گمرکی صورت گرفته ملاک اظهار نظره.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
آفرین شماواردی
هواپیما و قطار و کشتی و اف 14 و اف 4 و فانتوم و.....فقط ماشین بد است؟
ماشین های آمریکایی و دیگر ماشین های خارجی که روی تریلی می بینید ..بعضی از آنها از طریق مریوان و مرز باشماق به کردستان عراق صادر می شوند...تعدادی هم ...به غیر از آمریکایی ها به مناطق آزاد اقتصادی شمال کشور و..ارسال می شوند
بنام خدا
با سلام
بهترین راه برای در آمد دولت و رضایت مردم
واردات خودرو توسط نمایندگی ها ودر عوض تهاتر نفت صادراتی برای پرداخت هزینه خرید خودرو از شرکتهای خارجی است.
با اینکار یکی از فاکتورهای شاخص در تورم که در بازار بر سایر فاکتورها م قر می باشد کنترل خواهدشد.

ببینیند نفتی که خریدار نقدی ندارد بهتر است لااقل یک مشکل تورم را را کنترل کند
خیانت شما ( تابناک ) همین را این بس که افرادی ناآگاه این را به اقازاده ها مرتبط کردند . ولی هرگز فکر نکردند که بعد از فرمان رهبری مبنی بر عدم ورود امریکا به حوزه تجراتی با ایران ، هیچ کس جرات همکاری با شرکت های امریکایی ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
چه خوش خیالی تو
سايت تابناك عزيز
هر مشاهده مخاطب نبايد تيتر خبرى شود. تريلرهاى حامل خودروهاى خارجى ، مربوط به رويه ترانزيت خارجى بوده و ارتباطى با واردات قطعى به كشور ندارد. متأسفانه آن مخاطبى كه اين خبر را داده ، بايد كمى در خصوص رويه هاى گمركى(على الخصوص رويه ترانزيت خارجى) اطلاعات كسب نموده و باعث ايجاد بحران و هرج و مرج نشود.
سایت تابناک با اظهار نظر چند نفر به نامه حجاریان به همایون را برای خودش سوژه قرار داد . یعنی اینکه در جمعیت 85 میلیونی چند نفر به نامه حجاریان نظر مخالف داشتند که در نوع خودش طبیعی است . و از این نظرات مقاله بلند بالایی درست کرد .ولی در مورد ذالنور هیچ عکس العملی نشان نداد و این جریانات نشانگر این است که تابناک استراتژی خود را هرگز نرسیم نکرده و در قبال خدمات وخیاینت ها تمی داند که چه عکس العملی داشته باشد
اگر با چند خودرو ساز بزرگ و معتبر همکاری عقلانی مستمر می کردیم وضعیت خودرویی کشور بمراتب بهتر از امروز نبود؟ اگر می خواهیم از کره شمالی خیلی عقب تر نیفتیم باید با دنیا همکاری اقتصادی داشته باشیم. البته زمانی حتی در جمهوری اسلامی هم همکاری داشتیم
با توجه باینکه آمریکا از هر چیز بی ارزش رویگردان نیست و ایران را مورد تحریم قرار میدهد و برای آن تبلیغات وسیعی, میکند در حال حاضر, عین بی غیرتی برای مسئولین میباشد تا حتی از ترانزیت کالاهای آمریکایی جلوگیری نکنند
چرا فکر می کنیم فقط ماشینهای چینی و کره ای یا اروپایی باید توی جاده دیده بشه و ماشین امریکایی نباشه؟ ماشینهای اونا مفته؟ اگر به اندازه ماشینهای چینی یا کره ای ، ماشین امریکایی وارد میشد، امریکا بخاطر منافعش اینهمه با ایران دشمنی نمی کرد.
دعواهای بی حاصل 40 50 ساله چه ربطی به ما دارد؟

واقعیت این است که ماشین های آمریکایی هم مثل ماشینهای دیگر کشورهای مهم خودروساز شامل کلاسهای مختلف از پر مصرف های SUV و تراک تا کم مصرف در رده های مختلف می شود و بسیار با کیفیتند و اگر ما چاره داشتیم بدترین آنها را به بهترین های فرغون سازهای خود ترجیح میدادیم
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
آفرین بشماوطن پرست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
قیمت فرغون چنده . عزیز دل برادر. فرغونی که سابقا با آن اسباب کشی میکردید همون فرغون ساختمان.
توقع چه دارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
دعواهای بی حاصل؟؟!!!دمت گرم دیگگه.....مردم انقلاب کردن که اولا پای استعمارگرابویژه همین آمریکا(رژیم آمریکا وصحنه گردانهای پشت پرده ولابی های صهیونیستی وکارتلهای ....که حاکم اصلی آمریکاهستن!)روازاین کشورقطع کنن ودودمان حاکمین مستبدی که چشم به حمایتهاوکمک این استعمارگراداشتن به بادبدن،بعدشم اوناباهزاران وسیله وهزینه های کلان،اختلافات قومیتی وجنگ داخلی وجنگ 8ساله وتحریمهای مختلف که سنگسن ترین وکمرشکن ترینش درهمین دهه اخیربرماتحمیل شده،فشارشدیدی به مردم واردمی کنن که مردم ومسئولین تسلیم بشن ویواش یواش وضع برگرده مثل سابق(قبل ازانقلاب)..مردم هم بامال وجان خودشون وعزیزترین نزدیکانشون همه اینهاروتحمل کردن که زیربارحرف زوراونانرن،بعدشمامیگی دعوای بی حاصل 40-50 ساله؟؟!!!اونم بخاطراینکه مثلاخودروهای باکیفیت آمریکایی روتوخیابونهای شهرامون ببینیم یابتونی سوارشون بشی؟!!!
منم دیدم اینها ترانزیتی هستند بیشتر میرن عراق تو جاده های غرب کشو زیاد دیده میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
شماهم حظ بصری کنید
" مشاهدات یکی از مخاطبین تابناک نشان می دهد گویا چند تریلی در حال حمل خودروهای خارجی بودند ." این همه شلوغ کاری و تیتر و . . با این همه اما و اگر !
آقا اگه برای ترانزیت باشه چه اشکالی داره؟
این نوع حساسیت ممنوعیت واردات خودروهای امریکایی جهان سوم بازی است
حالا یه چند دلاری این وسط گیرمون میاد واسه ترانزیت اونم جلوشو بگیرید.واقعا همین تفکرات باعث شده الان این وضعیتمونه.اون ماشینا رو ما نذاریم ترانزیت بشن مطمئن باشید ترکیه از خداشه که همونو یه درآمد زایی کنه.در ضمن اینجوری میفهمیم مردم جنگ زده عراق چی سوار میشن
دشمن ماهمینجاست/ دروغ میگن امریکاست
سلام به نظرتون واردات خودرو را آزاد نکنن ارز ارز کشور خارج نمیشه برای خرید قطعات بی کیفیت چینی الان این دوتا شرکت خودرو سازی چه چیزی دارن از خودشون می‌سازند دولت به راحتی میتونه یه مالیات راحت از این راه وارد جیب خودش کنه بعد خودرو سازی رو یکم وارد رقابت کنه نه.........
تا کی میخواد دور کشور حصار بکشید کل عالم با هم صلح کردن مردمشونم تو رفاه دارن زندگی میکنن
به شتر گفتند پشتت کج است شتر گفت که کجایم صاف و درست است
واقعا با همین افکار کارمون به جایی رسیده که ۲۰۶ را باید ۳۰۰ ملیون خرید واقعا اگر رابطه اقتصادی با آمریکا طی برجام آغاز شده بود ترامپ هیچگاه از آن خارج نمی شد
فرزندان خیلی از مسیولین محترم توی همین امریکا درس میخونند .کار میکنند.مدام به ایران رفت امد میکنند. واونجا هم که پراید سمند ندارند بلکه خودرو امریکایی دارند.اینها هیچکدام ایراد نیست.؟ولی حمل خورو امریکایی بصورت ترانزیت که در این وانفسا مختصر درآمدی هم دارد.جرمه؟.شگفتا.فکر میکنید روزانه چند هواپیمای بویینگ مسافربری شرکتهای مختلف هواپیمایی از اسمان ایران به صورت ترانزیت عبور میکنند.خوب اگر صلاح میدانید جلو اونها رو هم بگیرید
خودروسازان امریکایی هم اکنون با انتشار بیانه ای از تابناک خواهش کردند اجازه بده این بیست تا دونه ماشینشون از خاک ایران ترانزیت بشه اگرنه ورشکسته میشوند و کارگرانشان شرمنده زن و بچه هایشان میشوند،وقتی اولویت های یک عده با مردم فرق کنه نتیجه میشه این خبری که منتشر کردید
تولید داخللللل؟؟؟منظورتون فرغون های ایران خودرو و سایپا هست؟همون ارابه های مرگ؟به چه قیمتی؟یه قیمت جان هزاران ایرانی و یتیمی و بی سرپرستی هزاران ایرانی دیگر!!بابا تو دیگه کی هستی!؟.
یعنی متاسفم برای اون کسی که همچین خودرویی رو می‌خره... آمریکا میخواد سر به تن خودت و خانواده ات نباشه... میری به اقتصادش کمک میکنی؟
تابی دقت کن و کمی تحقیق. این ماشینهای دست دو ترانزیت میشه به آذربایجان و ارمنستان و ... . لیاقت ما همین پراید و مثلا پژو و سمنده
این خودرو ها از بندر شهید رجایی و بندر امام به کشور روسیه و اقلیم کردستان عراق ترانزیت میشه.انگار کردهای عراق و روس ها علاقه دارن پول بنزین بیشتری پرداخت کنن و کارخانه ورشکسته آمریکایی رو نجات بدهند
تو این کشور برای عموم مردم خیل چیزها غیر عادی است برای برخی مثل آب خوردنه
چه کارتان به این کارها!؟
سلام
نویسنده عزیز توجه بفرما
اول تحقیق کن بعد مطلب بنویس،
اینجانب مدتها در کشور امارات در کار خودرو بوده ام،، این خودروها که بر روی تریلر در ایران می بینید ترانزیتی هست فقط از ایران عبور می کند مقصد کشورهای افغانستان و آذربایجان و ارمنستان و ترکیه و... هست و اصلا هیچ ربطی به ایران ندارد.
ماها اونقدر ساده هستیم که فلان مسعول هر حرفی یا ممنوعیتی رو صادر میکنن این برای مردم و شرکتهای ممنون میاشد و نه برای خودشون ...قرعه کشی در ایران خودرو و سایپا در ۶ دوره و هر بار با ۴ نفر ثبت نام کردیم که شما فکرشو بکن یعنی ایران خودرو با سایپا که میشه ۸ تا شانس پس چرا یک بار هم قبول نشدیم ....چرا من کسی رو ندیم بگه قبول شده
واقعا که اینجا جهان سوم هست این مرز هارو وا کنید یعنی چی که هر روز یچیزی گرون میشه من میخواستم گوشی بخرم ولی هرروز گرون میشه و من واقعا نمیتونم بخرم
سالانه اجازه ی ورود صد هزار دستگاه خودرو به ارزش هر کدام زیر پانزده هزار دلار را بدهند، تا بازار اندکی سامان یابد
اینطوری ارز چندانی هم خارج نمی شود
ما هم در برابر تحریم های آمریکا، عبور هر نوع محصول ساخت آمریکا از مرزهای زمینی هوایی و دریایی ایران را متقابلا تحریم کنیم حتی اگر بعنوان ترازیت باشد
سلام عزیزانی که در استانهای کردستان و همدان و ...تردد داشته دارند روزانه شاهد دهها تریل حامل خودروهای خارجی از جمله مدلهای امریکایی هستند که به سمت کردستان عراق در تردد هستند سوال اینجاست این خواننده تابناک این خودروها رو روی زمین و توی نمایشگاه دیده یا روی هوا و پشت کامیون خودرو بر،تابناک ازت بیشتر از اینا انتظار داشتم
در یک مصاحبه تلوزیونی مجری به یک نمانده خودروساز میگه : پراید کیلیویی چند ؟ و ایشون جواب می ده تکنولوژی کیلویی نیست و ما حتی فولادی که در بدنه خودرو استفاده میشه را وارد می کنیم ؟ سوال من و خیلی ها اینه که اگر ما باید فولاد ، ECU، سنسور ها ، جعبه فرمان ، رینگ و پیستون و .. را وارد کنیم ایا ارز از کشور خارج نمیشه ! وقتی یک خودرو چینی را خودروساز به صورت کامل وارد می کنه ارز خارج نمیشه ؟!! فقط اگر مردم بخواهند خودرو خوب و باکیفیت سوار شوند ارز خارج می شه ؟ چطور مصرف خودروهای امریکایی بالاست ولی می تونه استانداردهای محیط زیست امریکا که به مراتب سختگیرانه تر از اروپا هست را پاس کنه !! در ایران چیزی به اسم صنعت خودرو سازی وجود ندارد فقط مافیای خودرو هست . یک زمان کره جنوبی ارزوی داشتن صنعت خودروسازی مثل ایران را داشت ولی حالا ما باید در ایران ارزوی داشتن خودرو کره ای داشته باشیم . این یعنی مصیبت ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
پسرم اون موقع هم پدر شما به پیکان بدوبیراه میگفت مثل الان شما.
نمکنشناس نباشید. حرف را از روی کارشناسی و اطلاعات صحیح از دهان بیرون بیاورید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
تو اگر میتونی خودرو لاکچری سوار بشی انقدر هست که بتونی بخری سوار شی. نکنه عادت داری مجانی سوار بشی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اگه دیدید این ماشین هارو از طرف ما یک دست بکشین رو داشبوردش
تلخ بود ... ابلاغ دستورِ ممنوعیت واردات خودروهای آمریکایی تلخ بود ... یک تصمیم احساسی ... غیرکارشناسی ... ناشی از یک مشاوره ی غلط ... فرافکنی ... فرار به جلو ... و اساساً آنقدر دور از واقعیت ... که نمی شود گفت ... می فرماید همه چیزمان به همه چیزمان می آید ... خودروی آشغالِ ساخت روسیه و یا تولیدِ چین را مجبوریم به بهایی معادل پنج برابر قیمتِ جهانی اش خریداری کنیم ... آن وقت دغدغه آن است چند عدد ماشین آمریکایی (که فقط جنبه افزایش جذابیت های گردشگری در مناطق آزاد ایران را داشت ) نباید بیایند ... خُب نیایند ... ببینم مشکل کشورمان حل می شود؟ ... یا دولت آمریکا ورشکسته شد در اثرِ عدمِ خریدِ ما ...
گاهی فراموش می کنیم که در سرزمینی زندگی میکنیم که دارایِ غنی ترین منابع سوخت فُسیلی در جهان است ، در چنین کشوری فقر باید فاقد مفهوم باشد ...
نگاه کردن به ماشین امریکایی حرام است چه برسه به خرید وسوارشدنش
ماشین آمریکایی سوار شدن لیاقت میخاد.
خیلی خوبه نشانه رونق اقتصادی است
کجای این شرکت ها برشکستن والا همین شرکت ها داخل آمریکا کلی فروش داره حالا بگذریم چقدرش صادرات میشه بعد به اینها میگن برشکسته برشکسته ک خودروسازهای داخلی هستند که خودروی بی کیفیت رو با قیمت بالا می فروشن
خوب چرا مناطقی آزاد هستند همه جارو آزاد کنید ملت هم طعمه سیاست بازی وهزارنوع گرفتاری بدبختی نکنید
ماشینهای آمریکایی بهترین ماشینهای دنیا هستن.چرا ۸۵میلیون نفر باید مجبور به خریدن بهترین جنسها نباشن به خاطره دشمنی با امریکا
من به علت مسافرت اجباری هفته قبل از شیراز به تبریزدر راه حداقل ۵۰ تریلی حامل ماشینهای کره ای و امریکایی را دیدم که همگی صفر بودن و هیچ پلیسی هم جلو ان تریلی ها را نمیگرفت
حداقل با کیفیت هست چیه کل بازار شده جنس بنجل چینی مستعمره چین شدیم رسما
اینها ترانزیت میشه میره عراق من هرروز چندین تریلی از شون میبینم
یک پیچ ماشین آمریکا می ارزد به یک ماشین ایرانخودرو یا سایپا
هر چی که هست از ماشین های گرون به درد نخور ما بهتره چوب نازک بهش بزنی میره تو
اونا ترانزیت هستن برا کشورهای همسایه عزیز مخصوصا عراق.
ایران پل خوشبختی برا دیگرانه.
و غلتک برا ملت خودش.
امروز رفتم لاستیک بگیریم جفتی 1700 نقد و قسطی هفت ماهه 2میلیون. آخه اینم شد زندگی.
تازمانی گل دولت سازنده تولیدات ۲شرکت خودرو می باشد،هیچ امیدی به بهبودی خود و نیست، دولت هزاران طریق بودجه کم می آورد یکی از بهترین راههای یافته اش برای جبران چندتا از آنها دادن ماشینهای بی کیفیت با گرانترین قیمتهای نجومی(۲۰۷،۳۰۰میلیون#۱۴۰ میلیون، پراید#و...)البته ماشینهای ژاپنی ،آمریکایی و عالی برای خودشان خوب ومیان است، ۰۰۰
خود تابناک هم می‌دونه علت تردد این خودروها چیه.فقط خواسته یه خبر مثلا مهم روتیتر کرده باشه.نمیبینید تو همین صفحه که الان جلوی شماست چقد تبلیغه.پس محبورن
ما رو به کار بزرگان چه کار
میخوان مهندسی معکوس کنندازروش بسازندمثل جنگنده که ساختند
این ماشینها از بندرعباس ترانزیت می ه شه به اربیل در کردستان عراق بیخود شلوغش نکنین و شر درست نکنین
شما به تاریخ اون برگه نگا کنید بعد شایعه درست کنین مال 12 سال پیشه
لطفاً در مورد اخبارتون تحقیق لازم رو انجام بدید و الکی حو سازی نکنید.بنده اهل قصرشیرین هستم در مرز با عراق، این خودروها فقط از ایران ترانزیت می شن و مقصد اونها عراق هست. بله ملت عراق لایق این ماشین های لاکچری هست نه مردم ایران!!چ
آیابایدتاوان صنعت بی کیفیت خودرورامردم بدهند؟ چرامردم بایدازاستفاده ی خودرو مرغوب محروم شوند؟ چرااین حق را از مردم می گیرید؟ درهمه جای دنیا حتی افغانستان از بهترین خورو استفاده می کنند؟ درایران یک عده پولدار فقط توان استفاده رادارند تاکی تاوان مافیای خودرو را مردم بدهند؟
متاسفانه این خودرو ها به افغانستان ترانزیت می شند و وارد ایران نمی شند. در منطقه جنوب هر روز بیش از 100 کامیون از این ماشین ها دیده می شه که می رند سمت افغانستان. کاش وارد ایران می شد. کاش ما هم می تونستیم مثل بقیه کشورها سوار خودرو های خارجی بشیم. افسوس
سلام به نظر من خوبه که وارد بشه تنها کسایی که ناراحت می‌شوند خودرو سازان داخلی می باشند، خودرو های داخلی همه اشغال والا حتی نظر سنجی هم بگذارند می‌فهمند که مردم دوس دارند خودرو خارجی وارد شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
اگر پول داری همین الان برو بخر . موجود در بازار تهران است. البته با دلار بدون سوبسید یعنی 90000 تومان
مرگ بر آمریکا رو اغلب اونایی میگن که بچه هاشون تو ناز و نعمت آمریکا دارن زندگی میکنن
اخه دلیل قانع کننده ی دیگه ای نبود برای وارد نکردن این خودرو ها ک میگین مصرفشان بالاست مگه کسانی ک میخان بخرن قراره از تو جیب شماها پوله سوختشا بدن، اخه چرا پراید بنجل 7 میلیوتی را میدین ب مردم 156 میلیون و نمیزارین خودرو های وارداتی بیاد تو مملکت
سلام
کسی به فکر مردم نیست اگر دنبال منافع شخصی هم هستید حداقل مشین آلات صنعتی مانند لودر ، بولدوزر و..... حتی دست دوم وارد کنید تا ضمن توسعه کشور اشتغالزایی نیز در پی دارد
اگر واقعا پای اتومبیل های آمریکایی به ایران باز شده باشد یعنی نرمش قهرمانانه رخ داده و احتمال تغییر مواضع و بهبود اقتصاد میرود
فورد و شورلت شدن ورشکسته بعد سایپا و ایران خودرو گرونفروش و مونتاژکاران چینی دست هزارم شدن مایه افتخار!!!
این خودرو ها از دبی وارد بندر عباس شده و به وسیله کامیون های ایرانی به مرز پیرانشهر ترانزیت شده و سپس وارد اقلیم کوردستان عراق میشوند،
تاجران کورد عراقی از دبی میخرن و از ایران ترانزیتش میکنن
اولا خودروهای امریکایی بسیار کم مصرف و اکثرا دارند برقی وهیبرید تولید میکنند و بسیار پرفروشند دوم دارو و غذا هیچوقت تحریم نبوده این را خود دولت هم اعلام کرد
هرکه خودرو آمریکایی وارد کرده فرد عاقلی بوده در اجرای برنامه همین کار رو میکردند ترامپ برجام را حفظ میکرد
از وقتی واردات ماشین امریگایی ممنوع شده تولید کنند ه های امریکا بدبخت شدند ههههههههههه.
این ماشینا رو مهندسی معکوس کنن ما خودمون بسازیم
بجای فورد هم اسمشو بذاریم خورد
همشون هم از دم سی ان جی باشن تا همه مردم بتونن استفاده کنن
ما توی کارگاهمون پاترول مدل ۶۳ رو کاری باهاش کردیم الان خود شرکت نیسان ژاپن هم اونو میخواد
هر ماشینی از هر جای جهان که بیارین میشه مهندسی معکوسش کرد
خودرو یک وسیله مصرفی است یک شهروند حق داره تا پولی که میده طبق سلیقه خرید کنه تو می خوای فرقون بهش قالب کنی خوب نمی خواد به چه زبانی بگه مسله خیلی ساده است می گی تولید داخل می خواهی تعدادی بیکار میشن خوب بشن چطور حاضری تعدادی پول بگیرن و فرقون تولید کنن
نتیجه می گیریم اونی که در خبرها می آید با اونی که در واقع در جریان است فرق دارد
....چه قیامتی به پا شد چه فتنه بزرگی وای ،ماشین امریکائی وارد شده ؟ آقا بذارید وارد کنند بگذارید تجارت باشه دنبال چی هسسسسستید شووومما
آقازاده ها ماشین داخلی استفاده کنند استغفرالله . به گوششان برسه دلخور میشن
جالبه نمیگن ماشین محکمی هستش میگن سنگین و سوختش زیاد به والله از پراید کمتر میسوزنه ی شش سیلندرش
کلا باید با پراید بسنجن همه چی رو گور بابای استاندارد و امنیت
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی