خوانده میشوید
برای درمان بازار آشفته خودرو، چه نسخهای پیشنهاد میدهید؟
این روزها بازار خودرو همانند بسیاری از بازارها نظیر مسکن، ناخوشتر از هر زمان دیگری است؛ افزایش افسارگسیخته قیمتها که حالا بازار را با کمبود خودروی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان مواجه ساخته است.

این روزها بازار خودرو همانند بسیاری از بازارها نظیر مسکن، ناخوشتر از هر زمان دیگری است؛ افزایش افسارگسیخته قیمتها که حالا بازار را با کمبود خودروی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان مواجه ساخته است.
در این میان، تصمیمات مختلفی از سوی مدیران صنعت خودرو و وزارت صمت گرفته شده است؛ از بازگشت شورای رقابت به چرخه قیمت گذاری دستوری، تا رونمایی از سازوکار قرعهکشی با شرایط خاص و تا حدودی دشوار؛ اما آنچه خروجی تصمیمات چند ماهه مقامات مسئول در حوزه بازار خودرو بوده، کاهش معنادار توان خرید مردم از خرید خودرو و ناراضایتی آنهاست.
هرچند در طرف دیگر ماجرا نیز گلایه و انتقاد خودروسازان را شاهدیم؛ برای نمونه یکی از فعالان این صنعت در یادداشتی با عنوان "خودروسازان در گرداب" به دو راهکار اشاره کرده است و تاکید دارد: «دولت اجازه بدهد بازار عرضه و تقاضا روال طبیعی خودش را طی کند و تمام تلاشش بر این باشد که تولید افزایش پیدا کند، زیرا افزایش تولید باعث کاهش قیمت و رونق اقتصادی خواهد شد. برای اینکه تولید بتواند به حرکت خود ادامه دهد، باید دست از قیمتگذاری کالاهای تولیدی برداشته شود و این مساله را بر عهده شرکتهای تولیدکننده بگذارد، مگر در موارد خاص مثل سازمان حمایت از مصرفکننده که سودهای غیرمتعارف اتفاق نیفتد که البته در این حالت هم سازمان امور مالیاتی میتواند تا ۸۵ درصد این درآمدها را بهعنوان مالیات دریافت کند.»
همچنین به عنوان نمونه دیگری از اظهارنظرات مدیران مسئول، میتوان به نظر معاون وزیر صمت اشاره داشت. صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفته است: «به واردات خودروهای دست دوم اقدام کنیم که علاوه بر ارزبری فراوان، زیبنده کشوری که سالیان سال خودروساز بوده و زمانی در رتبه پانزدهم تولید کنندگان خودرو قرار داشته، نیست».
در این میان، تصمیمات مختلفی از سوی مدیران صنعت خودرو و وزارت صمت گرفته شده است؛ از بازگشت شورای رقابت به چرخه قیمت گذاری دستوری، تا رونمایی از سازوکار قرعهکشی با شرایط خاص و تا حدودی دشوار؛ اما آنچه خروجی تصمیمات چند ماهه مقامات مسئول در حوزه بازار خودرو بوده، کاهش معنادار توان خرید مردم از خرید خودرو و ناراضایتی آنهاست.
هرچند در طرف دیگر ماجرا نیز گلایه و انتقاد خودروسازان را شاهدیم؛ برای نمونه یکی از فعالان این صنعت در یادداشتی با عنوان "خودروسازان در گرداب" به دو راهکار اشاره کرده است و تاکید دارد: «دولت اجازه بدهد بازار عرضه و تقاضا روال طبیعی خودش را طی کند و تمام تلاشش بر این باشد که تولید افزایش پیدا کند، زیرا افزایش تولید باعث کاهش قیمت و رونق اقتصادی خواهد شد. برای اینکه تولید بتواند به حرکت خود ادامه دهد، باید دست از قیمتگذاری کالاهای تولیدی برداشته شود و این مساله را بر عهده شرکتهای تولیدکننده بگذارد، مگر در موارد خاص مثل سازمان حمایت از مصرفکننده که سودهای غیرمتعارف اتفاق نیفتد که البته در این حالت هم سازمان امور مالیاتی میتواند تا ۸۵ درصد این درآمدها را بهعنوان مالیات دریافت کند.»
همچنین به عنوان نمونه دیگری از اظهارنظرات مدیران مسئول، میتوان به نظر معاون وزیر صمت اشاره داشت. صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفته است: «به واردات خودروهای دست دوم اقدام کنیم که علاوه بر ارزبری فراوان، زیبنده کشوری که سالیان سال خودروساز بوده و زمانی در رتبه پانزدهم تولید کنندگان خودرو قرار داشته، نیست».
اما نظر شما چیست؟
* راهکار و نسخه پیشنهادی شما برای درمان بازار آشفته خودرو چیست؟
* چه برنامهای برای تعدیل قیمتها در بازار خودرو پیشنهاد میکنید؟
* آیا نسخه واردات، درمانی برای بازار این روزهای خودروست؟ اگر پاسخ مثبت است، برای دغدغه تامین ارز دولت چه راهکاری پیشنهاد دارید؟
* آیا برنامه شورای رقابت مبنی بر قیمت گذاری با فرمول مدنظر این شورا، مفید بوده و باید ادامه یابد؟
* برای کنترل نرخ ها و حذف دلالان از بازار خودرو، چه باید کرد؟
گزارش خطا
غیر قابل انتشار: ۳۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۷۳
پس فقط نظارت دقیق و شفاف بر روند تولید و عملکرد مدیران خودروسازی.
چرا باید این همه خودرو در انبارها دپو کنن.
پاسخ ها
اریو برزن
| ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
همانطور که نماینده انجمن وارد کنندگان خودرو هم در تلویزیون شرح داد بدون نیاز به دلار روشهای مختلفی برای استفاده از سرمایه های خارج از کشور وجود دارد
فقط لازم است که دولت از انحصار گری در صنعت خودرو دست بردارد و اجازه رقابت واقعی به خودروسازان داخلی و خارجی بدهد و مردم برای جنس باکیفیت پول درست بچردازند و خودشان بتوانندانتخاب کنند
ناشناس
| ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
ناشناس
| ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
ناشناس
| ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
ناشناس
| ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
ناشناس
| ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
ناشناس
| ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
محمد
| ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
ناشناس
| ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
خودروسازیی که خودش عامل بدبختی مردمه نباشه بهتره
پراید رو میکنن 160 میلیون سمند رو 200 میلیون بعد ماشینی که با دلار 30 تومنی 200 تومنه میشه 500 تومن
بنابراین نابودی این صنعت کلا به سود مردمه
ناشناس
| ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
ماسک دستگاه اتوماتیک تولید ماسک را ساخته است واقعا این همه نبوغ
مخاطب تابناک
| ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
ناشناس
| ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
ناشناس
| ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
ناشناس
| ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
تعطیلی دو به اصطلاح خودرو ۱.
مونتاژ کن سایا و ایران خود
۲. واردات خودرو با تعرفه مناسب
۳. احترام به مردم
ناشناس
| ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
ناشناس
| ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
ناشناس
| ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
ناشناس
| ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
ناشناس
| ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
ناشناس
| ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
ناشناس
| ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
حتی خودروی دست دوم
پاسخ ها
ناشناس
| ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
با کدام دلار
با کدام دلار
با کدام دلار
؟؟؟؟
ناشناس
| ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
عبس
| ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
اول مذاکره برای لغو تحریم
محمد
| ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
ناشناس
| ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
بحث دلار راه گم کنی است
ناشناس
| ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
سود واقعی این قیمتها در جیب نور چشمی ها و رانت خواران در ایران خودرو هست
ناشناس
| ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
مابقی خدماتی که ندادند مانند بنزین نوروزی که اقای ربیعی وعده تابستان را دادند و تابستان امد و رفت
علی
| ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
هیچ کس دوست ندارد صنعت خودرو در ایران از بین برود ولی اگر قرار باشد بیش از آنکه به مردم سود برسانند ضرر برسانند باید از بین بروند همانطور که انگلستان که سالها قطب تولید خودرو بود زمانیکه خورساز انگلیسی نتوانست از نظر کیفیت و قیمت با نمونه خارجی رقابت کند به راحتی اجازه داد این صنعت در انگلیس از بین برود
البته در انجا اصل منفعت عمومی است
نادر
| ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
ناشناس
| ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
پاسخ ها
ناشناس
| ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
الان کمبود خودرو شده است.
همین کارخونه ها رو هم ببندید میشه بگید دیگه چه صنعتی برای ایران باقی می مونه جز اسلحه سازی؟
ناشناس
| ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
با کد ملی
با شرط عدم امکان فروش به غیر تا سه سال
پاسخ ها
ناشناس
| ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
ناشناس
| ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
پاسخ ها
ناشناس
| ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
پاسخ ها
ناشناس
| ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
با مریض شدنش بورس دنیا و بازار طلا بالا پایین شدند
قیمت ها هم همه به نسبت دلار بالا میره حالا بعضی ها زودتر بعضی ها دیرتر بعضی ها رو دولت با یارنه و خرج از بیت المال جلوش کمی میگیره مثلا دلاری که از 3000 تومن شده 30000 تومن یعنی 10 برابر و جنسها هم اینجور بالا خواهد رفت فقط دیر و زود داره
ترامپ ازبیمارستان مرخص شد
دلار دوباره به ۳۰ وسکه به ۱۵ بازگشت
بورس هم باوجودهمه حمایتها همچنان در حال سقوط یا درجازدنه وارزش سهام روزبه روزکمترمیشه
علی برکت الله !!!!
نظرسنجی
آیا به عنوان زن حاضرید با مهریه 14 سکه «بله» را بگویید؟






