بازدید 12468

ابتلای یک هزار و ۶۰۰ کارگر زنجانی به کرونا

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه تاکنون نزدیک به یک هزار و ۶۰۰ نفر از کارگران واحد‌های تولیدی و صنعتی در استان دچار بیماری کرونا شدند، گفت: تاکنون این تعداد فوتی در استان وجود نداشته است.
کد خبر: ۱۰۱۱۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱ 25 October 2020

به گزارش تابناک، محمدرضا یوسفی امروز در گفتگو با فارس  اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، بازرسی همکاران حوزه روابط کار این اداره کل از واحد‌های تولیدی استان بیشتر شده است، به طوری که در ۶ ماهه نخست سال‌جاری سه دوره بازرسی فوق برنامه انجام گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان افزود: در بازرسی‌های سال‌جاری رعایت پروتکل‌های بهداشتی میان کارگران توسط بازرسان کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مورد رصد قرار می‌گیرد و تذکرات لازم به کارگران و کارفرمایان برای رعایت پروتکل‌ها داده می‌‎شود.

وی تصریح کرد: بیش از ۹۴ درصد از کارگران در کارگاه‌های استان زنجان پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده را رعایت می‌کنند و به صراحت می‌توان گفت که محیط کار جزو امن‌ترین محیط‌ها در جامعه است.

یوسفی خاطرنشان کرد: کارگاه‌های کوچک و صنوف جزو ۶ درصدی هستند که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آن‌ها مطلوب نبوده که تلاش داریم با متقاعد کردن آنها، میزان رعایت پروتکل‌ها را به ۱۰۰ درصد برسانیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه تاکنون نزدیک به یک هزار و ۶۰۰ نفر از کارگران واحد‌های تولیدی و صنعتی در استان زنجان گرفتار بیماری کرونا شدند، گفت: تاکنون از این تعداد مورد فوتی گزارش نشده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان افزود: کارگران واحد‌های تولیدی در شهرستان‌های زنجان و ابهر بیشترین مبتلایان به بیماری کرونا را در استا دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه با واحد‌های تولیدی که در آن‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود به شدت برخورد می‌شود، گفت: همه کارگران در واحد‌های تولیدی موظف به رعایت بهداشت فردی و اجتماعی هستند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه روابط کار نیز بازرسی‌های لازم از کارگاه‌های تولیدی انجام شده است، افزود: وظیفه اصلی بازرسان نظارت بر اجرای مقررات، حمایت از مشاغل سخت و زیان‌آور، مزد، رفاه کارگران، اشتغال بانوان، مدت کار، اشتغال نوجوانان، نظارت بر اجرای صحیح حفاظت فنی و رسیدگی به حوادث ناشی از کار است.

یوسفی ادامه داد: در ۶ ماهه نخست سال گذشته، ۲ هزار و ۴۵۹ بازرسی داشتیم که این رقم در مدت مشابه سال‌جاری به ۴ هزار و ۵۰۰ بازرسی رسیده که از این منظر شاهد رشد ۸۳ درصدی در بازرسی‌ها هستیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار