بازدید 7220

برگزیدگان جشنواره فیلم کودک و نوجوان معرفی شدند

با اهدای چند جایزه به فیلم «خورشید» مجید مجیدی و همچنین فیلم «بچه گرگ های دره سیب» و یک جایزه به شهاب حسینی، برگزیدگان سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان معرفی شدند.
کد خبر: ۱۰۱۰۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴ 24 October 2020

با اهدای چند جایزه به فیلم «خورشید» مجید مجیدی و همچنین فیلم «بچه گرگ های دره سیب» و یک جایزه به شهاب حسینی، برگزیدگان سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان معرفی شدند.

به گزارش تابناک، جوایز بخش‌های مختلف این دوره جشنواره طی مراسمی که 2 آبان ماه در باغ کتاب تهران برگزار شد، به شرح زیر به برگزیدگان اهدا شد.

جوایز بخش مسابقه بین‌الملل

جایزه مخصوص سیفژ: رالف کوکولا و مانیاس برون برای فیلم «حکایت انقلابی» (فریتزی)

پروانه زرین و دیپلم افتخار بخش کوتاه پویانمایی: مریم کشکولی‌نیا برای فیلم «قدم یازدهم»

پروانه زرین و دیپلم افتخار بخش کوتاه داستانی: عبدنور زیان برای فیلم «روزه تابستانی»

پروانه زرین و دیپلم افتخار بخش دست‌آورد فنی: فیلم عباس عسکری برای فیلم «لوپتو»

پروانه زرین و دیپلم افتخار بهترین بازیگر: روح‌الله زمانی برای فیلم «خورشید»

پروانه زرین و دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه: «آن‌سوی رودخانه» آرویند سیواکوماران، ویجای ک. پاتل از هندوستان

پروانه زرین و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی: مجید مجیدی برای فیلم «خورشید»

پروانه زرین و دیپلم افتخار بهترین بهترین فیلم: فیلم «خورشید» به تهیه‌کنندگی مجید مجیدی و امیر بنان

جایزه ویژه هیات داوران: فیلم «بچه گرگ‌های دره سیب» به کارگردانی فریدون نجفی

جایزه ویژه هیات داوران کودک و نوجوان بخش بین‌الملل: رالف کوکولا و مانیاس برون برای فیلم «حکایت انقلابی» (فریتزی)

جوایز ویژه

جایزه بخش یونیسف به فیلم «بعد از اتفاق» به کارگردانی پوریا حیدری اوره و تهیه‌کنندگی شهاب حسینی

جایزه ویژه در بخش «کرونا روایت» به دلیل توجه دلسوزانه به ایثارگریِ مدافعان سلامت بنا، به محمدمهدی فکریان کارگردان فیلم کوتاه ملاقات آخر اهدا شد.

جایزه ویژه دبیر برای حضور مداوم و مستمر در سینمای کودک ایران و تلاش برای پیوند میان میراث فرهنگی ایران و سینمای روز جهان: حسین قناعت برای فیلم «سلفی با رستم»

جایزه ویژه دبیر برای توجه به فرهنگ مقاومت و برداشت ملموس مردمی و قابل فهم برای نسل امروز ایران اسلامی: رقیه توکلی کارگردان فیلم سینمایی «مهران»

جایزه ویژه دبیر برای کسب‌وکار و رونق صنعت تصویر کودک و نوجوان: محمدحسین صادقی (تهیه‌کننده فیلم لوپتو)

بخش وب‌سری

دیپلم افتخار بهترین وب‌سری به علی درخشی کارگردان مجموعه کُووید ۱۹ اهدا شد.

جایزه شهید بهنام محمدی

پروانه زرین جایزه شهید بهنام محمدی به دلیل نگاه قدرشناسانه به مدافعانِ سال‌هایِ دفاع مقدس به رقیه توکلی کارگردان فیلم سینمایی مهران اهدا شد.

جوایز بخش مسابقه سینمای ایران

پروانه زرین بهترین فیلم پویانمایی کوتاه به دلیل پرداختِ هنرمندانه‌یِ کارگردان به موضوع پیوند با طبیعت و دوستی با حیوانات و همچنین تکنیک بدیع و خلاقانه به مریم کشکولی‌نیا کارگردان فیلم «قدم یازدهم» اهدا شد.

پروانه زرین بهترین فیلم کوتاه داستانی به دلیل توجه به اهمیت دورانِ کودکی در رشد و پرورش انسان‌ها به رضا نجاتی کارگردان فیلم «شوفر» اهدا شد.

پروانه زرین بهترین فیلم بلند داستانی به دلیل توجه به حق آموزش، بهداشت و ایمنی کودکان به محمد صالحی‌نژاد کارگردان فیلم «پیله و پروانه» اهدا شد.

پروانه زرین بهترین دست‌آورد فنی یا هنری به دلیل ترسیم و عینیت بخشیدن هنرمندانه به حریم خصوصی نوجوانان به کیوان مقدم طراح صحنه فیلم سینمایی «خورشید» اهدا شد.

پروانه زرین بهترین بازیگر به دلیل بازی صمیمانه و باورپذیر نوجوان فیلم «بچه گرگ‌های دره سیب» به محمدرضا عالی‌ور اهدا شد.

پروانه زرین بهترین فیلمنامه به دلیل نگاه انسانی و توجه ویژه به آرامش و زندگی صلح‌آمیز کودکان به فریدون نجفی کارگردان فیلم سینمایی «بچه گرگ‌های دره سیب» اهدا شد.

پروانه زرین بهترین کارگردانی به دلیل توجه به امنیت کودکان بدون در نظر گرفتن ملیت، رنگ و نژاد به مجید مجیدی کارگردان فیلم سینمایی «خورشید» اهدا شد.

پروانه زرین بهترین فیلم به دلیل توجه به استقلالِ هویتی کودکان و احترام به حریم خصوصی و خانوادگی ایشان به مجید برزگر تهیه‌کننده فیلم سینمایی «بچه گرگ‌های دره سیب» اهدا شد.

جایزه ویژه هیأت داوران جشنواره به دلیل توجه توجه ویژه به اهمیت شادابی و طراوت کودکان در رشد و پرورش انسان‌ها به مهین جواهریان کارگردان فیلم کوتاه پویانمایی «بعله!» اهدا شد.

هیأت داوران کودک و نوجوان ایران رأی خود را به نادره ترکمانی برای فیلم «بازیگوش‌ها» اهدا کرد.

در آیین اختتامیه جشنواره فیلم کودک و نوجوان به دلیل شیوع کرونا ،نامزدها و تعداد محدودی از دعوت شدگان در فضای باز باغ کتاب حاضر شدند و برگزیدگان دقایقی بر روی صحنه داخلی سالن می رفتند و سپس از سالن خارج می شدند تا پروتکل های بهداشتی رعایت شود.

مشروح صحبت های مدیران و مسئولان در این لینک قابل مشاهده است اما هنرمندان برگزیده در آیین اختتامیه چه گفتند؟!

***************

جایزه بهترین بازیگر در بخش بین‌الملل، پروانه زرین و دیپلم افتخار به روح‌الله زمانی برای فیلم «خورشید» اهدا شد که روح‌الله زمانی پس از دریافت جایزه خود گفت: خدا را شکر می‌کنم که توانستم این جایزه را کسب کنم و برای آن بسیار خوشحالم.

پروانه زرین و دیپلم افتخار بخش بهترین فیلمنامه به «آرویند سیواکوماران» و «ویجای ک.باتل» برای فیلم «آن سوی رودخانه» تعلق گرفت.

او گفت: افتخاری است برای من که این جایزه را در این جشنواره کسب کنم. امیدوارم که پیوند کشور خودم و ایران بیشتر از قبل شود و همکاری‌های ما نیز بیش از پیش باشد.

پروانه زرین و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی به مجید مجیدی برای فیلم سینمایی «خورشید» تعلق گرفت.

مجید مجیدی در این بخش با اشاره به جایزه خود عنوان کرد: این جایزه را از طرف خودم و تمام گروه فیلمسازی به فعالان حوزه سلامت تقدیم می‌کنم. آنها جانشان را برای سلامت مردم کشور گذاشته‌اند. آنها جانشان را در کف دستشان گرفته‌اند و به مردم کمک می‌کنند. باید از زحمات این عزیزان در این جشن باشکوه تقدیر کنیم.

پروانه زرین و دیپلم افتخار بهترین فیلم به مجید مجیدی برای فیلم «خورشید» اهدا شد.

مجید مجیدی پس از دریافت این جایزه نیز گفت: رسیدگی به وضعیت کودکان کار در هر کشوری توان و تلاش زیادی می‌طلبد. همه ما دوست داریم شرایطی برای کودکان کار فراهم شود که بتوانند شرایط خوبی داشته باشند. باید مدارسی در سراسر کشور برای این بخش از کودکان سرزمینمان بسازیم و مردم حامی کودکان کار بیایند و به آنها کمک کنند. در بخش کارآفرینی کمک‌های فراوانی دریافت‌کرده‌ایم تا کودکان کار بتوانند کارآفرین شوند. امیدواریم این فیلم زمینه‌ساز اتفاق‌های خوبی باشد و با تلاش و کوشش‌هایی که صورت گرفته دیگر کودک کاری نداشته باشم و تمام کودکان ایران بتوانند درس بخوانند و آینده خوبی برای کشور عزیزمان فراهم کنند.

جایزه ویژه هیئت داوران، پروانه زرین و دیپلم افتخار به فریدون نجفی برای فیلم «بچه گرگ‌های دره سیب» تعلق گرفت.

فریدون نجفی پس از دریافت جایزه عنوان کرد: از همه داوران تشکر می‌کنم که به ما اعتماد کردند، این فیلم‌ها با شرایط سخت ساخته می‌شوند از تمام عوامل تولید فیلم «بچه گرگ‌های دره سیب» تشکر می‌کنم.

حسین قناعت به دلیل حضور مداوم و مستمر در سینمای کودک ایران و تلاش برای پیوند میان میراث فرهنگی ایران و سینمای روز جهان جایزه ویژه دبیر را دریافت کرد.

حسین قناعت پس از دریافت این جایزه گفت: تشکر می‌کنم که در این شرایط سخت جشنواره کودک برگزار شد. امیدوارم هر چه زودتر این ویروس منحوس برود و بتوانیم در کنار کودکان و خانواده‌هایشان بنشینیم و فیلم‌ها را ببینیم.

جایزه ویژه یونیسف

لوح ویژه یونیسف و دوربین طلایی بخش «یونیسف» به «پوریا حیدری‌اوره» برای فیلم «بعد ازاتفاق» اهدا شد.

پوریا حیدری‌اوره پس از دریافت این جایزه گفت: از تمامی عوامل فیلم تشکر می‌کنم، گرفتن این جایزه بدون کمک‌های شهاب حسینی غیرقابل ممکن بود.

شهاب حسینی تهیه‌کننده فیلم «بعد از اتفاق» خاطرنشان کرد: خوشحالم که در اینجا حضور دارم. تمام کارهای فیلم را خود پوریا انجام داده و جایزه‌ای که امروز دریافت کرده به خاطر نیت پاک خودش بود. امیدوارم هر روز حضور کودکان استثنایی را در جامعه بیشتر حس کنیم و به آنها توجه بیشتری داشته باشیم.

جایزه زاون قوکاسیان

جایزه زاون قوکاسیان در سی و سومین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان توسط هیات داوران این جایزه به مجید مجیدی برای فیلم خورشید اهدا شد.

او در این بخش گفت: از مرحوم قوکاسیان که تاثیر جدی در حوزه نقد سینما داشت یاد می‌کنم و خوشحالم که این جایزه را می‌گیرم.

«محمدرضا عالی‌ور» بازیگر خردسال فیلم «بچه گرگ‌های دره سیب» برنده بخش بهترین بازیگر بود.

عالی‌ور پس از تشکر از سازندگان این فیلم که او را برای این فیلم انتخاب کردند به زبان محلی برای حاضران خواند.

پروانه زرین و دیپلم افتخار بخش جایزه «شهید بهنام محمدی» به رقیه توکلی برای فیلم «مهران» تقدیم شد.

رقیه توکلی با ابراز خوشحالی از گرفتن این جایزه گفت: زمانی‌که فیلمنامه این فیلم را ارائه دادیم، گفتند این فیلم دفاع مقدس نیست و امروز خوشحالم که ساخته شد و در این بخش جایزه گرفت. همچنین از همسر و خانواده‌اش که در تمام مراحل کار از من حمایت کردند تشکر می‌کنم.

پروانه زرین و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی به «مجید مجیدی» برای فیلم «خورشید» تعلق گرفت.

مجیدی با تشکر از هیئت داوران ودبیر جشنواره سی‌وسوم بیان کرد: ظرفیت سینمای ایران بزرگ‌تر از آن چیزی است که دیگران فکر می‌کنند مخصوصا با ورود نسل جوانی که در این جشنواره آثارشان دیده شد. این‌ها پشتوانه سینمای ایران هستند و باید از این ظرفیت استفاده شود. در معظلات اجتماعی به خصوص در حوزه کودکان می‌طلبد سینماگران مسئولیت‌شان را به خوبی ایفا کنند.

«نادره ترکمانی» برای فیلم «بازیگوش‌ها» برنده جایزه ویژه هیئت داوران کودک و نوجوان شد.

نادره ترکمانی با ابراز خوشحالی و قدردانی از برگزاری این جشنواره گفت: از آقای تابش برای اینکه جریانی را ایجاد کرد که امسال هم چراغ جشنواره کودک روشن، پرنور و درخشان بماند ممنونم و امیدوارم سالیان سال چراغ این جشنواره روشن باشد.

او از بچه‌هایی که به این فیلم رای دادند تشکر کرد و افزود: امیدواریم این فیلم در نمایش‌های آنلاینی که خواهد داشت باعث نشاط بچه‌ها شود. همچنین سپاس ویژه دارم از تمام کادر درمانی که این روزها بیشترین تلاش را دارند. امیدوارم ما سینماگران کودک هم در حوزه خود مثل این عزیزان کار کنیم و نشاط و شادی رابرای بچه‌ها فراهم بیاوریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار