بازدید 10049
بسته اخبار حوادث یکم آبان ماه ۹۹؛

اسیدپاشی مردی روی همسر موقت خود

آخرین آمار مبتلایان «کووید-۱۹»/ بازسازی صحنه جنایت خانوادگی در ویلای لنگرود/ اسیدپاشی مردی روی همسر موقت خود/ سرقت ۵ میلیاردی از خانه زن ثروتمند/ ابعاد جدید از سناریوی هولناک هووی پیر/ درخواست تقسیط دیه برای قتل رقیب عشقی/ انهدام باند سارقان منزل
کد خبر: ۱۰۱۰۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱ 22 October 2020
تابناک اجتماعیبه گزارش «تابناک»؛ مهم‌ترین اخبار حوادث و توصیه پلیسی امروز (پنجشنبه یکم آبان ماه سال ۹۹) را می‌توانید در این بسته خبری مشاهده کنید.
 
آخرین آمار مبتلایان «کووید-۱۹»
 
شمار مبتلایان از ۵۵۰ هزار تن گذشت. بیشتر بخوانید

بازسازی صحنه جنایت خانوادگی در ویلای لنگرود
 
مرد جنایتکار که به‌خاطر بدهی به باجناقش وی، همسر و پسر خردسالش را به قتل رساند. بیشتر بخوانید

اسیدپاشی مردی روی همسر موقت خود
 
فردی به سمت همسر موقت ۴۹ ساله خود و فرزند وی در شهر جدید صدرا اسید پاشید. بیشتر بخوانید

سرقت ۵ میلیاردی از خانه زن ثروتمند
 
زن تبعه اسپانیا وقتی بعد از دو روز از میهمانی دوستش به خانه برگشت متوجه سرقت از گاوصندوقش شد.  بیشتر بخوانید

ابعاد جدید از سناریوی هولناک هووی پیر
 
پیرزنی که با یک سناریوی وحشتناک، هووی ۳۸ ساله و کودک ۵/۲ ساله او را به قتل رسانده است. بیشتر بخوانید

درخواست تقسیط دیه برای قتل رقیب عشقی
 
جوانی که رقیب عشقی اش را به قتل رسانده و در یک قدمی قصاص قرار گرفته بود. بیشتر بخوانید

انهدام باند سارقان منزل
 
رییس پایگاه ششم پپلیس آگاهی از انهدام باند حرفه‌ای سارقان منزل خبر داد. بیشتر بخوانید
 
توصیه پلیسی:

کلاهبرداری در پوشش قرض از دوستان و آشنایان
 
متاسفانه از یکی از عمده‌ترین جرائمی که در حوزه فضای مجازی در کشور رخ می‌دهد مربوط به برداشت‌های غیرمجاز و کلاهبرداری‌های مالی است که در این میان یکی از شیوه‌ها کلاهبرداری در پوشش دریافت کمک از آشنایان برای واریز وجه است. در این شیوه افراد سودجو به شیوه‌های مختلف به لیست دوستان یا دفترچه تلفن شهروندان دسترسی پیدا می‌کنند که عمدتا یا از طریق هک کردن و دسترسی غیرمجاز وارد حساب اینستاگرام، تلگرام و ... شهروندان شده و به اطلاعات دوستان و شماره تماس آن‌ها دسترسی پیدا می‌کنند یا به شیوه‌های مختلفی اطلاعات دوستان قربانی را پیدا کرده و اقدام به ایجاد صفحات و پروفایل‌های جعلی به نام و تصویر شهروندان کرده و از آن طریق با نزدیکانش ارتباط مجازی برقرار می‌کنند.
 
مجرمان در مرحله بعد، بدون آنکه شهروند از ورود غیرمجاز به پروفایلش یا ایجاد پروفایلی جعلی به نام خودش باخبر باشد، پیام‌هایی به دوستان او می‌فرستند، در این پیام‌ها که از آنان خواسته می‌شود که با توجه به مشکل مالی که پیش آمده مبلغی را به حسابش واریز کنند و در ادامه یک شماره کارت برای این افراد فرستاده شده و با طرح ادعا‌هایی نظیر اینکه شماره کارت متعلق به شریک، فروشنده و ... است، از افراد خواسته می‌شود که مبلغ خود را به آن شماره واریز کنند.
 
در این شیوه صاحب پروفایل هیچ نقشی نداشته و صرفا از اعتبار او میان نزدیکان و دوستانش سوءاستفاده شده و مبالغی به حساب افراد کلاهبردار واریز می‌شود. به همین دلیل نیز توصیه و هشدار همیشگی پلیس به شهروندان این است که اولا مراقب به اشتراک گذاشتن اطلاعات خود و دوستانشان در فضای مجازی باشند تا به راحتی فردی متوجه روابط و شناسایی نزدیکان افراد نشود. همچنین امنیت پروفایل‌ها و حساب‌های کاربری خود در فضای مجازی را ارتقاء دهند تا امکان نفوذ یا هک کردن آن از بین برود. همچنین شهروندان باید توجه داشته باشند که اگر با چنین پیام‌ها و درخواست‌هایی روبه رو شدند حتما با خود فرد تماس گرفته و پس از صحبت تلفنی و اطمینان از صحت موضوع مبلغ را واریز کنند و به سوال و جواب پیامکی در این خصوص بسنده نکنند.
 
اخبار حوادث را در تابناک اجتماعی بخوانید
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل