بازدید 5976
رئیس کل دادگستری همدان

۱۸ محکوم به قصاص از طناب دار نجات یافتند

رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: با تلاش و اهتمام مسئولان قضائی استان در ۱۱ ماه اخیر پرونده های ۱۸ فقره قتل عمد غیر فجیع به مصالحه رسیده و با برقراری صلح و سازش محکومان به قصاص از طناب دار نجات یافتند.
کد خبر: ۱۰۱۰۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱ 22 October 2020


به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین ؛ دکتر محمدرضا عدالتخواه در جمع مدیران دادگستری کل استان همدان گفت: توجه مجموعه های قضائی استان به موضوع مصالحه بین طرفین دعوی بسیار ضروری است.

رئیس کل دادگستری استان همدان خاطرنشان کرد: برقراری صلح و سازش در پرونده های قضائی از اولویت های مجموعه محسوب می شود چرا که آمار مصالحه استان مورد توجه و عنایت مقامات کشور قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه باید سیاست حبس زدایی در دستور کار قضات دادگستری قرار گیرد، تصریح کرد:
سیاست حبس زدایی به عنوان یکی دیگر از اولویت های دستگاه قضایی، حائز اهمیت است.

عدالتخواه اضافه کرد: قضات هنگام رسیدگی های قضائی و صدور آراء باید توجه کامل داشته باشند که مجازات زندان تنها برای مواجه با جرائم مهم، اراذل و اوباش و مجرمان حرفه ای متعدی به نظم و امنیت عمومی جامعه اعمال شود و در رابطه با سایر عناوین مجرمانه می بایست با رویکرد اصلاحگرایانه از تاسیسات و نهادهای ارفاقی و مجازات های جایگزین حبس استفاده شود.

وی با بیان اینکه طرح مبتکرانه کمیته معتذرین مبتنی بر آموزه های دینی است، اظهار داشت: راه اندازی و فعالیت کمیته های معتذرین که با محوریت معذرت خواهی مشتکی عنه، متهم یا محکوم از بزه دیده در تمامی مراحل تحقیق، رسیدگی و اجرای حکم انجام می شود، در مختومه شدن پرونده ها، بسیار تاثیرگذار است.

رئیس کل دادگستری استان همدان در راستای انجام مطلوب این طرح ابتکاری که مبتنی بر آموزه های اخلاقی و دینی و ضروریات اجتماعی است از مدیران قضائی استان خواست تا در حوزه رفع و رجوع و مختومه کردن پرونده ها از طریق صلح و سازش و رضایتمندی طرفین پرونده مجددانه تلاش کنند.

به زودی با کار جهادی تمامی پرونده موجود قضایی استان همدان به روز می شود

عدالتخواه در ادامه در رابطه با پرونده های معوقه در مجموعه قضائی استان همدان نیز گفت: با کار جهادی که انجام شد ۲۲ هزار و ۴۴۱ فقره پرونده معوقه در استان به ۸ هزار و ۶۰۰ پرونده رسید، و با امید به خدا با ادامه این روند مطلوب تمامی پرونده های موجود در مجموعه قضائی استان به روز می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی