بازدید 10038

فوت یکی از داوطلبان واکسن آسترازنکا در برزیل

اداره بهداشت برزیل اعلام کرد یک داوطلب آزمایش بالینی واکسن ضدکرونای ساخت شرکت آسترازنکا و دانشگاه آکسفورد فوت کرده است،
کد خبر: ۱۰۱۰۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴ 22 October 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از رویترز، آنویسا، اداره بهداشت برزیل روز چهارشنبه اعلام کرد یک داوطلب آزمایش بالینی واکسن ضدکرونای ساخت شرکت آسترازنکا و دانشگاه آکسفورد فوت کرده است، اما این اداره افزود این آزمایش ادامه خواهد یافت.

آکسفورد ضمن تایید تداوم آزمایش بالینی این واکسن در بیانیه‌ای گفت بعد از ارزیابی دقیق متوجه شده است «هیچ گونه نگرانی درباره ایمنی این آزمایش بالینی وجود ندارد.»

یک منبع آشنا با اوضاع در گفتگو با خبرگزاری رویترز گفت در صورتی که داوطلب متوفی واکسن کرونا را دریافت کرده بود، آزمایش بالینی متوقف می‌شد.

رويترز افزود: این سخن تلویحا نشان می‌دهد این فرد بخشی از گروه کنترل بوده که یک واکسن مننژیت به آنان تزریق شده است.

شبکه سی ان ان برزیل گفت این داوطلب یک مرد ۲۸ ساله ساکن ریودوژانیرو بوده و از مشکلات ناشی از بیماری کرونا فوت کرده است.

آنویسا با اشاره به مقررات محرمانگی درباره افراد دخیل در این آزمایش، هیچ جزئیات دیگری ارایه نکرد.

دانشگاه فدرال سائوپائولو که هماهنگی مرحله سوم اجرای این آزمایش در برزیل را بر عهده دارد گفت این داوطلب یک تبعه برزیل بوده است، اما نگفت وی در کجا زندگی می‌کند.

سخنگوی این دانشگاه گفت اکنون یک هیات مستقل بررسی باید تصمیم بگیرد آیا این آزمایش‌ها ادامه یابد یا خیر.

این هیات شامل کارشناسانی است که هیچ یک از آسترازنکا یا مرکز تحقیقات زیست پزشکی برزیل نیستند که برنامه تولید این واکسن را در برزیل بر عهده دارد.

وی افزود تاکنون ۸۰۰۰ نفر از ۱۰ هزار داوطلب برنامه ریزی شده برای اجرای این آزمایش جذب شده اند و نخستین موارد این واکسن در شش شهر برزیل ارایه شده است. تزریق این واکسن برای بسیاری از این افراد برای بار دوم صورت گرفته است.

سهام شرکت آسترازنکا با اعلام این خبر ۱/۸ درصد سقوط کرد. دولت فدرال برزیل قصد دارد این واکسن ساخت انگلیس را خریداری و آن را در ریودوژانیرو تولید کند. یک واکسن رقیب از شرکت سینوواک بیوتک چین نیز توسط مرکز تحقیقات موسسه بوتانتان در ایالت سائوپائولو در حال اجراست.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل