بازدید 4967

کلینیک دندانپزشکی زیبادنت و ایمپلنت دیجیتال

ایمپلنت در اصطلاح به پیچ ساخته شده از جنس تیتانیوم گفته می‌شود که قابلیت ایجاد پیوند را با سلول های بدن دارد و در استخوان فک کاشته می شود. ایمپلنت های دندانی بهتیرن جایگزین دائمی و ثابت دندان از دست رفته می باشد.برای درک تفاوت روش ایمپلنت دیجیتال با روش های سنتی مرسوم ،ابتدا به توضیح مختصری از فرآیند ایمپلنت گذاری به روش سنتی می پردازیم.
کد خبر: ۱۰۱۰۲۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳ 21 October 2020

کلینیک دندانپزشکی زیبادنت و ایمپلنت دیجیتال

ایمپلنت در اصطلاح به پیچ ساخته شده از جنس تیتانیوم گفته می‌شود که قابلیت ایجاد پیوند را با سلول های بدن دارد و در استخوان فک کاشته می شود. ایمپلنت های دندانی بهتیرن جایگزین دائمی و ثابت دندان از دست رفته می باشد.برای درک تفاوت روش ایمپلنت دیجیتال با روش های سنتی مرسوم ،ابتدا به توضیح مختصری از فرآیند ایمپلنت گذاری به روش سنتی می پردازیم. برای ایمپلنت گذاری به روش سنتی، پس از معاینه توسط ایمپلنتولوژیست و دریافت عکس CBCT، در جلسه دوم یا روز عمل ،  لثه برش داده می شود و سپس با اندازه‌های نسبتا دقیق گرفته شده از تصاویر CBCT، قسمت اولیه‌ی ایمپلنت به نام فیکسچر که نقش ریشه دندان را برعهده دارد در استخوان فک قرار داده می شود. در جلسه ی دوم پس از بهبود بخیه و التهاب ناشی از کاشت ایمپلنت که اصولاً 3 الی 4 ماه بعد خواهد بود، قسمت دوم ایمپلنت به نام هیلیلنگ اباتمنت قرار داده می شود سه هفته پس از آن اباتمنت نهایی قرار داده می شود و پس از انجام قالب گیری در یک یا دو جلسه دیگر روکش دائم که معادل تاج دندان است به بیمار تحویل داده می شود. اما در روش ایمپلنت دیجیتال یا روش ایمپلنت یک روزه تنها با سه مراجعه به مطب دندانپزشک خود صاحب دندان می شوید . به این صورت که در روز کاشت ایمپلنت،  فقط یک سوراخ کوچک روی لثه ایجاد می‌شود، از همانجا جایگذاری ایمپلنت در داخل استخوان صورت می‌پذیرد و دیگر نیازی به برش و بخیه زدن لثه نمی‌باشد.در این روش در روز کاشت ایمپلنت ، روکش موقت دندان  نصب می شود تا بیمار براحتی به فعالیت روزمره خود بازگردد.

ایمپلنت دیجیتال یا ایمپلنت سنتی ؟

دندان به عنوان یکی از مهم‌ترین اعضای صورت، در زیبایی ظاهر و لبخند افراد بسیار مهم و تاثیرگذار است. تغییر رنگ دندان‌ها و جرم گرفتگی آنها علاوه بر اینکه نمایی بد برای لبخند زیبا ایجاد می‌کند، گاهاً نیز، باعث ایجاد ناراحتی و از بین رفتن اعتماد به نفس افراد می‌شود. زیبایی لبخند نتیجه‌ی توازن و هماهنگی چند جانبه‌ی دندان‌ها به صورت تک به تک و نسبت به همدیگر است. شکل و اندازه‌ی دندان‌ها نیز از این امر مستثنی نیستند.

در روش ایمپلنت بدون جراحی پس از گرفتن تصاویر CBCT ، دهان بیمار اسکن شده و از ادغام آن با تصاویر CBCT ، فرآیند شبیه سازی صورت می‌گیردو سپس، مناسب‌ترین موقعیت کاشت ایمپلنت با استفاده از کیفیت استخوان فک بیمار و جای قرارگیری سینوس یا عصب با اسستفاده از پیشرفته ترین نرم افزار های طراحی معین می‌شود و طرح نهایی به وسیله ایمپلنتولوژیست تائید شده و سپس گاید جراحی توسط پرینتر سه بعدی آماده و بعد از آن روکش‌های موقت نیز تعبیه می‌شود.در هنگام جراحی به روش ایمپلنت دیجیتال ، راهنما یا همان گاید ایمپلنت در دهان قرار می‌گیرد و بدون نیاز به برش لثه ، و همچین با کمترین میزان  خونریزی و درد و با به حداقل آسیب به بافت‌های لثه، جراحی صورت ‌می‌پذیرد و ایمپلنت مطابق اندازه‌گیری‌های انجام شده جایگذاری می‌شود و در همان جلسه اول روکش موقت روی ایمپلنت‌ها قرار داده خواهد شد. یکی از مزایای این روش این است که به دلیل کاهش درد و تروما پس از کاشت ایمپلنت بیمار میتواند بلافاصله بغد از جراحی به فعالیت روزانه خود بپردازد.

کلینیک دندانپزشکی زیبادنت و ایمپلنت دیجیتال

در زیبادنت چه می گذرد ؟

دندان هایی که طول بیشتری دارند ظاهر زیباتری را به فرد می دهند و داشتن دندان‌هایی که کوچکتر هستند، لبخندی لثه‌ای را بوجود می‌آورد. لبخند لثه‌ای یا لبخندی که در آن لثه بیش از حد معمول به چشم می‌آید یا متناسب نبودن لثه دور دندان‌ها از مشکلاتی است که امکان یک لبخند زیبا را از بسیاری افراد می‌گیرد. تغییر رنگ دندان در اثر نفوذ رنگ دانه‌ها به ساختار مینای دندان و تغییر مواد معدنی عاج صورت می‌گیرد و موجب ایجاد رنگ زرد در دندان می‌شود. بسیاری از افراد به دلایل دیگری مانند ژنتیک و وراثت، ابتلا به برخی از بیماری‌ها و … نیز دارای رنگ مناسبی در دندان نمی‌باشند. از آن جائی که سفیدی دندان‌ها به طور ناخودآگاه نشانه‌ای از زیبایی بر شمرده می‌شود، همواره سفیدکردن دندان‌ها (بلیچینگ) ، از محبوبیت زیادی برخوردار بوده است. برای طراحی لبخند و درمان دندان‌های کوچک و لبخند لثه‌ای می‌توان از روش‌هایی همانند کامپوزیت، لمینیت و افزایش دادن طول دندان‌ها و برخی از روش‌های درمانی لیزری که توسط متخصص انجام می‌شود بهره برد.

دندان‌ها تاثیر بسیاری در چهره دارد و هر گونه عیب و نقص در آن‌ می‌تواند موجب نازیبایی در چهره شود. بنابراین نمی‌توان نسبت به ‌آن‌ها بی‌اهمیت بود. با انجام روش‌های درمانی زیبایی و کارهایی از قبیل پرکردن و کاشت دندان، ارتودنسی و جراحی لثه و همچنین سفید کردن دندان، ترمیم، روکش گذاری، بلند کردن طول تاج دندان و غیره، می‌توان لبخند زیبایی داشته باشید و همگی این روش‌ها تحت عنوان اصلاح طرح لبخند صورت می‌گیرند.

این روزها اصلاح طرح لبخند شاید از دغدغه های افراد بسیاری باشد ، همه علاقمند به داشتن زیباترین لبخند هستند اما گاهی به دلیل وجود مشکلاتی همچون بی نظمی در چیدمان دندان ها و یا رنگ بد آ‌ن‌ها از این نعمت محروم هستند.

زیبایی لبخند بی‌شک امری تصادفی و اتفاقی نیست و در واقع می توان گفت که حاصل هماهنگی میان اجزا صورت و دندان ها است. گاهی به دلیل عدم وجود هماهنگی می‌بایست تغییراتی در فرم لثه و حتی طول دندان ها و فاصله دندان ها ایجاد شود تا بتوان به هارمونی مورد نظر دست یافت.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار