بازدید 5607

دستگیری عاملان شهادت یک مرزبان

کد خبر: ۱۰۰۹۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۱ 18 October 2020

عاملان به شهادت رساندن مرزبان ستوان یکم اصغر سالارپور در عملیاتی پیچیده و مشترک در استان اصفهان دستگیر شدند.

به گزارش ایسنا، سردار حسین دهکی فرمانده مرزبانی استان هرمزگان در حاشیه مراسم تشییع پیکر مرزبان هرمزگانی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی درگیری روز جمعه مرزبانان پایگاه دریابانی قشم با قاچاقچیان کالا که منجر به شهادت ستوان یکم «اصغر سالارپور» از مرزبانان این فرماندهی شد، موضوع دستگیری عاملان این حادثه به‌صورت ویژه در دستور کار فرماندهی مرزبانی استان هرمزگان قرار گرفت.

با هوشیاری مرزبانان، قاتل و همدست وی شناسایی شدند و با انجام کار گسترده اطلاعاتی و اقدامات فنی، سرانجام در کمتر از ۲۴ ساعت از وقوع حادثه مسیر فرار متهم در شهرضا استان اصفهان شناسایی شد. اکیپی از مأموران انتظامی استان اصفهان و نیز ایست بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا با هماهنگی مقام قضایی برای دستگیری به مسیر مورد نظر اعزام شدند و با انجام مراقبت‌های لازم سرانجام در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه متهمان در ورودی شهرستان شهرضا استان اصفهان دستگیر و یک دستگاه خودروی سواری پژو متعلق به آنان توقیف شد.

شهید سالارپور بیش از ۱۸ سال در لباس مقدس مرزبانی مشغول خدمت بود که صبح روز جمعه ۲۵ مهرماه، اکیپ گشت دریایی پست کنترل لافت، حین گشت با شناور قاچاقچیان رو به رو و دستور توقف شناور داده شد که با ممانعت و بی‌توجهی قاچاقچیان روبه‌رو شدند.

این گزارش حاکیست، در برخورد شناور قاچاقچیان با شناور سازمانی پایگاه دریابانی قشم، ستوان یکم «اصغر سالاپور» بشدت زخمی شد که به بیمارستان منتقل ولی به علت شدت جراحات وارده قبل از رسیدن به بیمارستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.از شهید دو فرزند پسر ۱۲ و ۷ ساله به یادگار مانده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار