بازدید 15612

درد دل یک معلم؛ ما در تعطیلی به سر می‌بریم!

الان ساعت نزدیک ۳ هست، هنوز نهار نخوردم و همسر و فرزندانم سر سفره خالی چشم انتظار دستپخت من هستند.
کد خبر: ۱۰۰۹۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹ 15 October 2020

به گزارش «تابناک»، پایگاه تحلیلی خبری پاوه پرس در مطلبی با عنوان درد یک معلم نوشت: صبح یک ساعت زودتر از شروع کلاس بیدار میشوم و مشغول بارگذاری ویس ها ومحتواهای اموزشی هستم که شب گذشته برای ضبط آنها تا پاسی از شب بیدار بوده ام.

از ساعت ۹ صبح تورنومنت مسلسل وار کلاس هایم شروع میشود بدون حتی چند دقیقه فاصله برای سر کشیدن یک فنجان چای سرد شده، یک تنه پاسخگوی ۴۰ دانش آموزم که بیشترین مهارتشان در سرعت چت کردن و کمترین حواسشان به یادگیری است.

بی وقفه تا ساعت ۳ تایپ می کنم، معمولا چند دقیقه فاصله بین کلاس ها دلم خوش است به اینکه بچه ها را با جملات محبت آمیز بدرقه کلاس بعدی کنم و با یک خداحافظی شیک بدرودشان گویم، بلافاصله و با عجله به کلاس بعدی میروم تا محتوای آموزشی آن را با سرعت لاک پشتی نت و کندی پیام رسان های داخلی بارگزاری کنم ….

حالا تایم رسمی مدرسه تمام شده و قسمت سخت ماجرا تازه شروع می‌شود.

باید پیگیر غیبت هایشان باشم و همچون مبصر مظلومی پاسخگوی جیم شدن های گاه وبیگاه برخی شاگردان شیطون به مدیر و معاون محترم مدرسه ..‌‌‌..

الان ساعت نزدیک ۳ هست، هنوز نهار نخوردم و همسر و فرزندانم سر سفره خالی چشم انتظار دستپخت من هستند.

بعد نهار باید به صدها پیام خصوصی که شامل سوالات و اشکال های بچه هاست پاسخ دهم و سپس تکالیفشان را بررسی و آزمون هایشان را تصحیح کنم و نتیجه را مرتب و لیست شده در گروه ارسال کنم تا جوابگوی نگرانی های اولیا باشد، خدای من …. همه انتظار پاسخ سریع دارند و من فقط یک نفرم ….

ساعت ۷ شب شد و باید شروع به ضبط ویس های تدریس فردا کنم، محتوای آموزشی و سوالات آزمون فردا را آماده میکنم و به این فکر میکنم که این حجم از محتوا را با چه ترفندی در تایم محدود یک کلاس آنلاین مدیریت کنم.

هی صدا ضبط می کنیم، تخته‌ نوشته می فرستیم، word را pdf و pdf را به عکس و عکس را به word تبدیل میکنم. آزمون آنلاین طرح می کنم، پاورپوینت می سازم، فیلم می گیرم و ….

نه میکروفن دارم و نه گوشی خوبی که پشتیبان حجم بالای فیلم ها و محتوای آموزشیم باشد، با کمترین امکانات آن هم نه یک بار، نه دوبار، گاهی، چند بار فیلم میگیرم و صدا ضبط میکنم تا بلکه یکی خوب از آب در بیاید. مبادا مثل ماجرای “آیلاند” دستمایه طنز شود.

چشمانم خیلی میسوزد، از درد چشمانم سرم درد می گیرد، درد کمر و آرتروز گردن امانم رو بریده…..

البته بگویم یکروز یا یک ساعت هم کلاسم را تعطیل نکرده ام مرتب و منظم و با تمام توان راهم را ادامه داده‌ام و می‌دهم ….

گوشی ام سنگین شده و بسختی روشن میشود، وسط کلاس هنگ میکند و خاموش میشود …. باطری اش باد کرده …. نمیدانم چند روز دیگر دوام می آورد.

بیش از یک هفته است که وقت نمیکنم پیامهای دوستان و خویشاوندانم را بخوانم و پاسخ محبتهایشان را بدهم.

وای خدای من …. از همسر و فرزندانم که بکلی غافل شده ام و متهم به بی مهری بی توجهی ام و سر افکنده از صبوری آنها.

اگر بتوانم ناهار یا شام مختصری درست کنم و سر سفره بگذارم خوشحال میشوم چون کار بزرگی کرده ام.

همه اینها یک طرف ….

عده ای از اقوام میگویند “این روزها خوب استراحت میکنید!” راستی خبر امروز را شنیدی؟ اخبار گفت پس از بازگشایی مدارس باید این تعطیلی ها را جبران کنید …

خدایا نجاتم بده …

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲۶
ما هم با این مشکل مواجهیم
وزیر بی لیاقت
شما زیاد به خودت سخت گرفتی معلم دختر من که کلاس ششم هست فقط ساعت 13 تا 16 انلاین میشه و بعدش دیگه نمیشه پیداش کرد کارهای که در بالا گفتید انجام میدهید هم بنظر من شاهکاره که من تاکنون در کلاس دخترم ندیدم
پاسخ ها
سامان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
سخنان این معلم محترم بیشتر خنده داره تا چیز دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
دختر شما فعلاً سوال نداره ، اگرنه منه معلم توی هر کلاس سی تا شاگرد دارم که اگه فقط 10 تا از هر کلاس و هر کدام فقط یک سوال خصوصی داشته باشند کافیه تا بدونید حجم کار من چقدر است.
به اون بنده خدایی هم که سخنان این معلم براش خنده داره، عرض می کنم مغزشون رو خسته نکنند، [خه حیفه تا حالا اینقدر آکبند مونده بعد واسه فهمیدن! یه مطلب ساده، که فراتر از توانشون هست بسوزه !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
تا درگیر کار نشی، بله خنده داره. ولی اکثر معلمان این درد و دارند و کسی قبول ندارد. این خانم مغلم خیلی از جاها را انداخته. گویا در یک شهر با امکانات خوب کار میکنه. معلمی و در نظر بگیرید که تعدادی از دانش آموزان به اینترنت دسترسی دارند، تعدادی به کامپیوتر و تعداد دیگر هیچ.
این بیچاره روش سنتی درس خودن و سنتی هم آموزش دیدن و الان و در این شرایط باید وارد دنیای دیجیتال و انلاین و تدریس مجازی شون که هیچ آموزشی ندیدن و کمترین امکانات رو دارن!
پاسخ ها
ناخدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
مطمئنا با اين نوشتارشان سن ايشان كمتر از 45 است و يعني در زمان ديجيتال آموزش ديده اند . صورت مسئله با اين گفتار ها پاك تفرماييد لطفا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
شاید زمانی که ایشون داشتن توی دانشگاه یا تربیت معلم آموزش سنتی میدیدن دنیای دیجیتال وجود داشت اما آموزشهای دیجیتال و شیوه تدریس دیجیتال ندیدن. همین الان در دانشگاه نهایتش چند واحد تدریس دیجیتال شاید وجود داشته باشه
سلام
واقعآ اکثر معلمان همین گونه اند که این معلم محترم فرمودند.
کارشان بیشتر ، پر استرس تر و سخت تر شده.
اولا درود به شرف این جماعت حداقلی معلمان شبیه ایشون، دستشون رو می بوسیم و میگیم که این نیز بگذرد....
اما اکثریت قریب به اتفاق معلمان این روزا واقعاً بخور و بخوابی راه انداخته اند.
بعنوان مثال پسر من دبستان چهارم ابتدائی میخونه، دو هفته اس که کلاسا کلاً غیر حضوریه. معلم محترم هر روز فقط 2 ساعت آنلاین میشن (دو روز در هفته شاد قطعه !!) نیم ساعت حضور و غیاب طول میکشه بعدشم سه صفحه حل شده کتاب رو بارگذاری می فرمایند و بعدش هم خدانگهداااااار
خداییش اینه تلاش و زحمت؟؟؟
بنده شخصا از زحمات معلمین گرامی تشکر میکنم. دو فرزند ابتدایی بنده در خانه با سیستم ناشاد مشغول درس خواندن هستن و من و همسرم نیز هر روز حداقل ۲ ساعت مشغول مرور دروس باهاشون. بچه ها هر دو متفق القول اذعان کردن که توانایی معلمشون در تدریس در کلاس خیلی بالاتر از ماست.
آه ای معلم مظلوم و فداکار! آیا میدانی چندنفر در این مملکت آرزو دارند جای تو باشند؟ آیا میدانی کارگرانی که شغل خود را از دست داده اند و محتاج یه لقمه نان هستند در سر چه آرزویی دارند؟ آیا میدانی آنها حقیقتا بیکار و تعطیلند و پولی هم به حسابشان حقیقتا واریز نمی شوند؟ آیا میدانی چه بسیارند که کرونا نه تنها سفره آنها را خالی کرده بلکه یخچال و کابینتهای موادغذایی آنها را هم خالی کرده؟ اصلا چیزی نیست که بپزند و بخورند. اصلا پولی نیست که بخرند. آیا میدانی چه مشاغلی کسبشان به مسافران و سوغاتی و گردشگری وابسته بوده؟ آیا میدانی یا نمیدانی؟ از اینها بگذریم..... آیا میدانی خانواده ای که مادر و همسر پرستارش را بدرقه می کند تا به بیمارستان کرونایی ها برود چه می کشند؟ مادری که سالم می رود و باید لحظه به لحظه دعا کنند سالم برگردد؟ ای معلم عزیز که به من و امثال من خواندن و نوشتن و فکر کردن و .... آموختی، بدان و آگاه باش که نیمه پر لیوان را هم باید دید. در این شرایط سخت و نفس گیر کرونا بی انصافی است فقط دیدن نیمه خالی لیوان. دوستت دارم معلم عزیزم.
واقعا چه معلم خوب و دلسوزی میباشند کاشکی همه کلاسها به این شیوه بود
آفرین درد دل معلمان
واقعن مردم نسبت به معلمین بسیار نمک نشناس و بی انصاف و بسیار پررو هستند و به بچه هاشون هم یاد میدن که همینطور باشن
آدم بیکار باشه بهتر از اینه که واسه این جماعت معلمی کنه
درود به شرفشون
دوست و همکار گرامی
شما فقط موظف به تدریس (مجازی یا غیر مجازی) در ساعت موظف هستید هر کاری که قرار است انجام دهی فقط در همان ساعت انجام دهید
از وقت خانواده و فراغت خود برای کار استفاده نکن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
موقع شروع کلاس به بچه ها بگه من محتوا تولید می کنم. دو ساعت بعد بیایید.!!!!!!
من در مقطع متوسطه تدریس می کنم و حدود ۲۵۰ نفر دانش آموز دارم . و شاد هم که می دانید چقدر ناشاد است
ایشان غلو کرده اند
معلمها امسال هم مثل پارسال در تعطیلی به سر می برند
معلم دختر بچه من که درسها را مسلسل وار تدریس می کندو گویی برای والدین تدریس می شود و باقی به عهده والدین بخت برگشته
عین واقعیته.من هم بعنوان یک معلم هر روز کارم شده شاد.قسمت ناپسند ماحرا اینه که مدیر و معاونا هر موقع شبانه روز در گروه مدرسه دستورات و تذکرات جدید ارسال میکنند.انگار نه انگار که معلم هم انسانه باید آرامش داشته باشه باید به خانواده اش برسه.بخدا مدرسه حضوری بود فکرمون راحتتر بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
بنظر من این معلم خیلی غلو کرده کلن معلم ها در تعطیلی اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
هیچ هم غلو نکرده
یک نرم افزارpdfخوان که بشه روی pdfصوت وفیلم وقلم نگاری داشت برای شادواجب است . دراین صورت هم کارمعلم راحت تراست هم یادگیری دانش آموز.
این قسمت رااگربه شاداضافه کنندتقریباشادبرای مدتی طولانی درامرآموزش بی رقیب میشه
من معاون دبیرستان هستم تقریبا تمامی دبیران ما دچار عارضه های جسمی( آرتروز گردن، عارضه های چشمی و...) شده اند. گوشی 4 نفر از همکاران در این اوضاع بد اقتصادی سوخته .گوشی سایر همکاران هم داره خراب میشه هر روز حداقل از ساعت 8 تا 13 چند بار شارژ گوشی شون خالی میشه و این موجب خرابی گوشی های شخصی شون میشه. با این حال انتظارات اولیای محترم هنوز هم بالاست . برخی از همکاران راضی هستند هر روز 10 ساعت تدریس حضوری داشته باشند اما در فضای مجازی فعالیت نکنند.
سلام بنده هم فرهنگی هستم متاسفانه شعور به سوادربطی نداره که بعضی از دوستان اظهار نظر میکنن ما مجبور نیستیم همه رو توجیه کنیم که شرایط کاری سخت شده وهیچ امکانات ومهارت های آموزشی برای فرهنگیان شریف فراهم نشده است متاسفانه بعضی از دوستان یک طرفه قضاوت میکنند بنابراین چرا خود والدین از عهده این کار برنمیان ومینالن بنده معلمم هر روز میرم مدرسه گفتم من حاضرم به جای 35 دقیقه سرهرکلاس همون 90دقیقه رو کارکنم ولی تو فضای مجازی نباشم چون فضای مجازی حق بچم همسرم واستراحتم سلامتی ام همه گرفته میشه، ما درددل همدیگر رو میفهم وبس هیچکس جوابگوی این فلاکتهای فرهنگیان نیست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر