بازدید 6267

پامپئو، ریاض را به عادی سازی روابط با اسرائیل دعوت کرد

وزیران خارجه آمریکا و عربستان امروز، چهارشنبه تقویت روابط بین واشنگتن و ریاض در زمینه‌های مختلف به ویژه امنیتی و اقتصادی را بررسی کردند. پامپئو از عربستان خواست به بررسی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بپردازد.
کد خبر: ۱۰۰۹۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۶ 14 October 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از سایت شبکه اسکای نیوز، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در استقبال از فیصل بن فرحان، وزیر خارجه سعودی در افتتاحیه اولین جلسه مذاکرات استراتژیک آمریکا- عربستان از این کشور خواست مانند دو همسایه‌اش بحرین و امارات اقدام به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی کند.

پامپئو گفت: عادی سازی روابط اسرائیل با امارات و بحرین به شکل گسترده در اهداف مشترک ما برای "برقراری ثبات و امنیت" منطقه‌ای سهیم خواهد بود.

پامپئو خاطرنشان کرد: در این دیدار توافقنامه اسرائیل با دو کشور خوزه خلیج فارس را بررسی کردیم. این کشور‌ها به خوبی می‌دانند که نیاز به این همکاری منطقه‌ای برای مقابله با نفوذ ایران و تقویت شکوفایی ضروری است و امیدواریم عربستان نیز عادی سازی روابط با اسرائیل را بررسی کند.

وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد: با همتای سعودی امنیت مشترک و تقویت همکاری نظامی با عربستان را بررسی کردیم و دولت ترامپ از امنیت و ثبات شرکای ما در خلیج فارس حمایت کرد در حالی‌که هیچ دولت دیگری چنین کاری نکرد.

پامپئو تاکید کرد: مسائل منطقه‌ای و امنیتی و مواضع ایران را بررس کردیم.

وزیر خارجه عربستان نیز تاکید کرد که با همتای آمریکایی تقویت روابط در زمینه‌های امنیتی و اقتصادی را بررسی کرده است.

او گفت: ما در مقابله با تروریسم و مقابله با ایران جدی هستیم.

امروز مذاکرات استراتژیک عربستان و آمریکا در واشنگتن به ریاست وزیران خارجه آمریکا و عربستان شروع شد. این مذاکرات روی اقتصاد و همکاری بین دو کشور در زمینه انرژی متمرکز است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها