بازدید 9589

اتمام حجت لاوروف با اتحادیه اروپا

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: مسکو در صورتی‌که اتحادیه اروپا نیاز به مذاکره مبتنی بر احترام متقابل و شراکت را درک نکند ناگزیر به قطع ارتباط با اتحادیه اروپا خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۰۸۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۴ 13 October 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: مسؤولان سیاست خارجه در غرب نیاز به مذاکره مبتنی بر احترام متقابل را درک نمی‌کنند و شاید باید ارتباط با آن‌ها را برای مدتی قطع کنیم.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: لاوروف در جریان مذاکراتش با جورپ بورل، مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا بر دامن زدن به نعره‌های خصومت طلبانه علیه روسیه در اتحادیه اروپا و ایجاد تنگنا‌های جدید در روابط با روسیه به بهانه‌های ساختگی تاکید کرد که به نفع ثبات اروپا نیستند.

لاوروف اشاره کرد، تنها اصلی که این روابط می‌تواند بر پایه آن برقرار شود، برادری و احترام به حقوق و منافع دو طرف است و ضروری است برخی کشور‌هایی که روند امور در اتحادیه اروپا را مشخص می‌کنند دست از تلاش‌هایشان که از حس برتری طلبی نشات می‌گیرند، بردارند و اذعان کنند هیچ جایگزینی به جای مذاکرات شفاف بر پایه حقایق وجود ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر امور خارجه روسیه در هنگام ارائه گزارش "آرمانشهر یک جهان متنوع: چگونه تاریخ ادامه می‌یابد" باشگاه گفت‌وگوی بین‌المللی والدای گفت: "کسانی که مسؤولیت سیاست خارجی در غرب را به عهده دارند و نیازی به گفت‌وگوی محترمانه متقابل را درک نمی‌کنند، شاید لازم باشد تا ما مدتی با آن‌ها ارتباط برقرار نکنیم. علاوه بر این، اورزولا فون در لاین می‌گوید که مشارکت ژئوپلیتیک با دولت فعلی روسیه کارساز نیست. همینطور هم خواهد شد اگر آن‌ها چنین بخواهند. "

لاوروف همچنین خاطرنشان کرد که اتحادیه اروپا در حادثه الکسی ناوالنی رفتار نامناسبی دارد.

وی ادامه داد: "ببینید که الان چگونه جلسه شورای سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار می‌شود... در این مورد که روسیه نمی‌تواند از این فرصت استفاده کند، فرصتی برای توضیح آنچه برای ناوالنی رخ داده است. "
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر