بازدید 5864

نحوه برگزاری ۲۵ هزار مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

کد خبر: ۱۰۰۸۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۲ 13 October 2020

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی جزئیات نحوه برگزاری بیش از ۲۵ هزار مصاحبه دکتری سال ۱۳۹۹ دانشگاه آزاد اسلامی به صورت مجازی را تشریح کرد.

به گزارش مهر به نقل از دانشگاه آزاد، بهروز طهماسب کاظمی با اشاره به برگزاری جلسات مصاحبه دکتری گفت: امسال شاهد درخواست بیش از ۵۰ هزار نفر از داوطلبان متقاضی تحصیل در دوره دکتری دانشگاه آزاد اسلامی بودیم که با بررسی نمرات آزمون دکتری سال ۱۳۹۹ و سوابق تحصیلی و پژوهشی داوطلبان، برنامه‌ریزی‌های لازم برای مصاحبه داوطلبان انجام شد.

وی ادامه داد: پس از این بررسی‌ها، بیش از ۲۵ هزار نفر برای شرکت در مصاحبه ورودی دوره دکتری سال ۱۳۹۹ دانشگاه آزاد اسلامی دعوت شدند و این مصاحبه ها از روز شنبه ۱۹ مهرماه آغاز شد و تا ۳۰ مهر ادامه خواهد شد.

طهماسب کاظمی با اشاره به ضوابط مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی برای رعایت پروتکل های بهداشتی، اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، برگزاری جلسات مصاحبه دکتری به صورت غیرحضوری در دستورکار قرار گرفت و بیش از ۱۳۰۰ نفر از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان های تهران و البرز، با حضور در واحدهای علوم و تحقیقات، تهران مرکزی، تهران جنوب، تهران شمال و تهران غرب، مسئولیت انجام مصاحبه ها را برعهده گرفتند.

وی افزود: در این شیوه، سوابق آموزشی و پژوهشی دانشجویان از قبل در سامانه بارگذاری شده و در اختیار اساتید قرار می گیرد. براساس این سوابق و نمرات متقاضی در آزمون، مصاحبه انجام می شود؛ بدین صورت که چهار استاد در واحد دانشگاهی مستقر می شوند و داوطلب از محل دسترسی خود به اینترنت، در زمان تعیین شده باید به سامانه متصل شده و مصاحبه را انجام دهد.

رئیس سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به فراهم کردن زیرساخت های لازم برای برگزاری مصاحبه دکتری به صورت مجازی، گفت: زیرساخت فراهم شده توسط دانشگاه آزاد اسلامی، پنج برابر ظرفیت مورد نیاز است به طوری که آمادگی برگزاری مصاحبه از ۸۰۰ نفر را داریم. اما داوطلبان در ۱۴۰ تا ۱۶۰ اتاق مصاحبه به طور همزمان در حال مصاحبه هستند.

طهماسب کاظمی خاطرنشان کرد: بلافاصله پس از انجام مصاحبه از داوطلبان، نمرات آنها در سامانه بارگذاری و پس از پردازش و بررسی نهایی، نتایج پذیرفته شدگان مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی حداکثر تا 5 آبان ماه اعلام خواهد شد. پس از اعلام نتایج، ثبت‌نام در واحدهای دانشگاهی و از طریق سامانه آموزشیار انجام می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان