نکاتی درباره صندوق دارا سوم

دولت تا پایان سال باید سه صندوق سرمایه‌ گذاری خود را در قالب ETF عرضه کند و با توجه به این‌که تاکنون دارا یکم و پالایش ‌یکم عرضه شده است باید در چند ماه پیش‌رو منتظر عرضه سومین صندوق باشیم.
کد خبر: ۱۰۰۸۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵ 13 October 2020

 به گزارش بورس تابناک، طبق قانون بودجه سال ۱۳۹۹ صندوق‌های سرمایه‌ گذاری قابل معامله در بورس که باقیمانده سهام دولت در برخی بانک‌ها، بیمه‌ها، پالایشگاه‌ها، صنایع خودرو و فلزی است باید امسال در بورس عرضه شود.

براین اساس نخستین صندوق سرمایه‌ گذاری قابل معامله بانک و بیمه شامل باقی‌مانده سهام دولت در بانک‌های صادرات، ملت، تجارت و شرکت‌های بیمه البرز و اتکای امین و دومین صندوق سرمایه‌ گذاری قابل معامله پالایشی شامل باقی‌مانده سهام دولت در پالایشگاه‌های اصفهان، تهران، بندرعباس و تبریز در بازار سرمایه عرضه شدند.

پیش از این اعلام شده بود سومین صندوق سرمایه‌ گذاری قابل معامله شامل صنایع خودرویی و فلزی (باقی‌مانده سهام دولت در شرکت‌های ایران‌خودرو، سایپا، فولاد مبارکه و ملی صنایع مس ایران) خواهد بود.

با این حال به نظر می‌رسد دولت در نظر دارد باقی‌مانده سهام دولت در سه بانک ملت، تجارت و صادرات را در قالب داراسوم در بازار عرضه کند، زیرا طبق آمار ۳۰ درصد دارایکم به فروش رفت و دولت می‌خواهد باقی‌مانده سهام خود را در بانک‌های ملت، تجارت و صادرات را در قالب ETF عرضه کند. البته برای این منظور باید صندوق جدید تشکیل شود و احتمالا قیمت آن با دارا یکم متفاوت خواهد بود.

این در حالی است که هنوز زمان عرضه سومین صندوق دولتی که شامل خودرویی‌ها و فلزی‌ها می‌شود مشخص نشده است اما همان طور که ذکر شد همه صندوق‌های ETF باید تا پایان سال جاری در بورس عرضه شود.

 

منبع: ایسنا
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی