بازدید 17988
مدیر اقتصادی فدراسیون بدون ذکر جزییات، از اجرای طرح تازه در مهمترین منبع درآمدی فوتبال کشور می‌گوید

تبلیغات محیطی لیگ فوتبال ایران؛ موش آزمایشگاهی در دست پزشکان ناشی/ صدها میلیارد درآمد آگهی‌های دور زمین در جیب کیست؟

تبلیغات دور زمین، یکی از شیوه‌های نادر باقی مانده برای تامین بخشی از مخارج تیمداری و برگزاری مسابقات فوتبال در ایران است؛ اما این مسیر سال هاست با مدیریت غیرشفاف مسئولان رده بالای فدراسیون، مه آلود و نامشخص است و هر سال ساز تازه‌ای کوک می‌شود
کد خبر: ۱۰۰۸۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳ 11 October 2020

یک مصاحبه کوتاه دیگر از عضو هیات رییسه سازمان لیگ که می‌گوید تصمیم قطعی هیات رییسه سازمان لیگ تغییر شکل تبلیغات محیطی در فصل بیستم است، بار دیگر نگرانی ها بابت این تنها منبع درآمدی فوتبال باشگاهی ایران را احیا کرده است.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ صحبت های تازه صادق درودگر در موضوع تبلیغات محیطی، گنگ و مبهم است و نمی توان دقیق از تصمیم سازمان لیگ درباره این بخش مهم از درآمدزایی لیگ برتر ـ که همواره دچار ایرادها و نارسایی‌هایی بوده ـ مطلع شد.

تبلیغات محیطی لیگ فوتبال ایران؛ موش آزمایشگاهی در دست پزشکان ناشی/ صدها میلیارد درآمد آگهی‌های دور زمین در جیب کیست؟

در غیاب حق پخش تلویزیونی، درآمد‌های رایت اینترنتی، کپی رایت پیراهن و اقلام هواداری باشگاه‌ها و ده‌ها راه پول‌ساز دیگر در فوتبال ایران، تبلیغات دور زمین، یکی از شیوه‌های نادر باقی مانده برای تامین بخشی از مخارج تیمداری و برگزاری مسابقات در کشورمان است؛ اما این مسیر سال هاست با مدیریت غیرشفاف مسئولان رده بالای فوتبال، مه آلود و نامشخص است و حتی خبرنگاران نیز کامل و دقیق در جریان دخل و خرج فدراسیون و سازمان لیگ از این محل قرار نمی‌گیرند.

هیچ یک از اهالی رسانه به یاد ندارد که نشست مطبوعاتی با هدف روشنگری در این خصوص توسط مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ برگزار شده باشد و با اعداد و ارقام قطعی و حسابرسی شده، به مردم و باشگاه‌های حاضر در لیگ‌های کشوری گفته شود که دقیقا چقدر پول با فروش و اجاره فضای اطراف زمین‌های فوتبال برای نصب بنر و ال‌ای‌دی نصیب فوتبال فلک زده و ورشکسته ایران شده است.

رییس سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال، پست من درآوردی است که صادق درودگر از دوره مهدی تاج یدک می‌کشد و چنین جایگاهی در هیچ کجای چارت تشکیلاتی فیفا برای فدراسیون‌ها دیده نمی‌شود و کمیته بازاریابی، گویا این روز‌ها در مورد مهمترین مساله درآمدی فوتبال باشگاهی ایران هیچ‌کاره شده است!

درودگر درباره تغییر شکل تبلیغات کنار زمین با توجه به شلختگی این تبلیغات در سال‌های گذشته و انبوه برند‌های کنار و پشت زمین به خصوص در ورزشگاه آزادی تهران در جریان بازی‌های لیگ گفت: در مورد شکل تغییرات در سال جاری به دنبال شلختگی نیستیم و داریم سعی می‌کنیم با کیفیت خوب و به شکل مهم (!) پیگیری کنیم تا شکل تبلیغات نیز تغییر کند. کار‌هایی را در این‌باره شروع کردیم تا به نتیجه برسیم و به امید خدا به هر شکلی باشد سعی می‌کنیم این کار را انجام دهیم.

تبلیغات محیطی لیگ فوتبال ایران؛ موش آزمایشگاهی در دست پزشکان ناشی/ صدها میلیارد درآمد آگهی‌های دور زمین در جیب کیست؟

این مسئول اقتصادی فوتبال، که هیچ گزارش واضحی از دو فصل مدیریت اخیرش بر تبلیغات محیطی ارایه نداده و هنوز دقیق معلوم نیست چه میزان پول به سازمان لیگ وصول شده و این پول‌ها اکنون کجاست و چگونه خرج شده و بین باشگاه‌ها تقسیم شده است، ادامه داد: سال اول این تغییرات است و سال بسیار سختی را پیش ‌روی داریم. امسال خودمان این مسئولیت را به عهده گرفتیم و برای اولین سال دچار آزمون و خطا خواهیم بود. این تصمیم قطعی هیات رییسه است تا این کار انجام شود؛ بنابراین، می‌توان از حرف‌های جسته و گریخته درودگر دریافت که سازمان لیگ در سال جاری راسا می‌خواهد تبلیغات محیطی را مدیریت و اداره و در این راه یک مجری استخدام کند.

درودگر افزود: جلساتی برای چگونگی طراحی این تبلیغات برگزار کرده‌ایم. اکنون در حال انتخاب مجری این طرح هستیم و تلاش خواهیم کرد با انتخاب مجری این کار را به درستی انجام دهیم.

جالب اینکه تا امروز هیچ مزایده یا مناقصه‌ای برای حضور مجریان تبلیغات محیطی و پیمانکاران این حرفه برگزار نشده است و مشخص نیست، سازمان لیگ این انتخاب و گزینش پولساز را سلیقه‌ای انجام خواهد داد یا اینکه از روال تشریفات قانونی تبعیت خواهد کرد؟!

تبلیغات محیطی لیگ فوتبال ایران؛ موش آزمایشگاهی در دست پزشکان ناشی/ صدها میلیارد درآمد آگهی‌های دور زمین در جیب کیست؟

به این ترتیب، همچنان پرونده چند صد میلیاردی تبلیغات محیطی فوتبال ایران طی چند سال اخیر، بدون تعیین تکلیف و گزارش به افکارعمومی به صورت محرمانه، از دید عموم پنهان مانده و باز هم باید منتظر ماند و دید نهادهای نظارتی و سازمان های بازرسی و حراست، چه زمانی به موضوع ورود خواهند کرد.

نویسنده: مجید کوهستانی

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۰
حدود چهل ویک سالمه قصدتوهین به کسی را ندارم تو این عمر سخت وهمراه با درد صدهابارکلمه خرتوخر را شنیدم ولی لمسش نکردم،تواین سه چهارسال اخیر به معنای واقعی خرتو خر را دارم میبینم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
کثافت از سر و کول فوتبال بالا میره
از فوتبال فاسد انتظاری نداریم
همون لفظ فوتبال ورشکسته و فلک زده کافی بود، بقیه جمله ها اضافه کاری نویسنده س.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
مرگ بر آمریکا
همون لفظ فوتبال ورشکسته و فلک زده کافی بود، بقیه جمله ها اضافه کاری نویسنده س
هرکه هست باید یکی از رده بالاها باشه که همه میدونن و هیچکی زورش بهش نمیرسه
علاوه بر عدم شفافیت چگونگی وصول و تخصیص مبالغ قراردادی، اضافه شود ارتباط خارج از ضوابط برخی از آقایان با شرکت تبلیغاتی معروف به مدیریت خانم.... و همچنین داشتن روابط تجاری ویژه در سایر زمینه ها با ایشان
به همونایی که عادلو حذف کردن.........
همیشه در جایی که پول مفت و زیادی وجود داشته باشه شغل و سمت های من درآوردی جهت چپوندن دوستان و آشنایان(یه سفره ای پهنه بذار دوستان بخورن) بوده و هست.مگه توی خود دولت نیست؟
خوب ببین واسه چی سر رییس شدن در فوتبال دعواست!
جامعه اسلامی
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
بهتره بگی جامعه به ظاهر اسلامی! در کدوم یک از این قرارداد هایی که بسته میشه نقش اسلام دیده میشه؟
در ایران کجا وکدام حساب کتاب مشخص است که این باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
حساب کارمندان و کارگران که مالیات میدن مشخصه

بقیه ؟
به نظر من فوتبال ایران با این حجم طرفدار و تماشاگر اگر به معنای واقعی کلمه خصوصی بشه از پس هزینه های خودش بر خواهد آمد، به شرطی که تلوزیون حق پخش بده، تبلیغات دور زمین به باشگاه ها تعلق داشته باشه، پیراهن و سایر محصولات باشگاه ها کپی رایت داشته باشه و همه چی اصولی باشه،
علت دلسوزی چند وقت یکبار شما برای فوتبال چیست؟ باز کجای منافعتون به این پولا و باشگاه ها گره خورده؟!!!
پس می بینیم که این فوتبال آنچنان هم که فکر می کنیم بی در و پیکر نیست ،
مثلا در حال حاضر ، نه وضعیت مدیریت فدراسیون معلوم است و نه اساسنامه ای هست ، کل ساختار باشگاهی هم درگیر بحران های بیشمار ، اما تنها سنگری که مثل ساعت کار می کند ، این پیمانکار تبلیغات دور زمین است ،
حق پخش و درصد آگهی های تلوزیون هم که به فراموشی سپرده شد ،
باور کنید که فهمیدن این موضوع سخت نیست ،
فوتبال هم مثل موسیقی و سینما و تئاتر یک سرگرمی است ،
تیم های مختلف تشکیل می شوند تا حرکات نمایشی برگزار کنند که به آن فوتبال گفته می شود ،
برای نمایش فوتبال ، مکانهایی به اسم استادیوم ساخته شده و مردم بلیط می خرند و بازیها را می بینند ،
تلوزیون هم مانند هم فیلم و سریال دیگری ، حق پخش بازی هارا می خرد تا بتواند آنتن خود را پربیننده تر کند و گرانترین تایم پخش تبلیغات در همین زمان است ،
حالا چرا این مسیر در کشور ما اجرا نمی شود ؟
از وقتی کغاشیان و درخشان بازاریابی را خوردند بردند باید نهادهای نظارتی ورود میکردند
احتمالا تبدیل به خانه در اسپانیا شده
اگر چندین بار فوتبال دوستان عزیز و صدا و سیما فوتبال را تا شفاف شدن آن تحریم کنند آنوقت زیر و بم فوتبال شفاف خواهد شد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل