بازدید 18858
گزارش تابناک اقتصادی از بازار ارز؛

قیمت دلار و یورو در بازار امروز شنبه ۱۹ مهرماه ۹۹/ شاخص ارزی به قله ۳۰ هزار تومان نزدیک شد

بازار ارز در شرایطی اولین روز هفته را پس از دو روز تعطیلی آغاز کرده است که روند نرخ گذاری ها خبر از افزایش بهای دلار در صرافی های بانکی و مجاز می دهد.
کد خبر: ۱۰۰۸۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶ 10 October 2020

قیمت دلار و یورو در بازار امروز شنبه ۱۹ مهرماه ۹۹/ واکنش بازار ارز به تحریم‌های جدید/ شاخص ارزی به قله ۳۰ هزار تومان نزدیک شد

بازار ارز در شرایطی اولین روز هفته را پس از دو روز تعطیلی آغاز کرده است که روند نرخ گذاری ها خبر از افزایش بهای دلار در صرافی های بانکی و مجاز می دهد.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ گران تر شدن نرخ فروش دلار و یورو در صرافی های بانکی و مجاز و همچنین بازار آزاد ارز در حالی است که روز پنج‌شنبه اعلام شد آمریکا ۱۸بانک ایرانی را در لیست تحریم‌های خود قرار داده است و برخی فعالان ارزی از احتمال رشد نرخ ارز در اولین روز هفته می دادند. در این میان، بازارساز ارزی با افزایش نرخ خرید و فروش ارز سعی در مدیریت بازار ارز دارد. 

به گونه ای که در حال حاضر (دقایق ابتدایی شروع بازار)، نرخ دلار در صرافی های مورد تایید بانک مرکزی با افزایش همراه شده است. بر این اساس هر اسکناس دلار آمریکا در این صرافی ها، به قیمت 29700 تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل به قیمت 29800 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود که نسبت به نرخ روز چهارشنبه هفته گذشته، 600 تومان گران تر شده است.

همچنین هر اسکناس یورو به نرخ 34850 تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل به قیمت 34950 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود که نسبت به آخرین نرخ هفته قبل، 750 تومان گران تر شده است.

افزایش نرخ رسمی 32 ارز در بانک مرکزی

بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۳۲ ارز افزایش و قیمت ۵ واحد پولی کاهش یافت. نرخ ۱۰ ارز دیگر نیز ثابت بود.

براساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز (شنبه نوزدهم مهرماه ۹۹) بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس با افزایش ۲۹۵ ریالی به قیمت ۵۴ هزار و ۸۰۶ ریال و هر یورو نیز با ۳۹۷ ریال افزایش، ۴۹ هزار و ۶۷۱ ریال اعلام شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۶ هزار و ۱۷۳ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۷۸۳ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۵۹۷ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۶۷۷ ریال، روپیه هند ۵۷۶ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۷ هزار و ۱۹۸ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۵ هزار و ۶۴۹ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۹ هزار و ۷۶۰ ریال، دلار هنگ‌ کنگ ۵ هزار و ۴۲۰ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۲ ریال و دلار کانادا ۳۲ هزار و ۱۶ ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۲۸ هزار و ۳ ریال، راند آفریقای جنوبی دو هزار و  ۵۵۲ ریال، لیر ترکیه ۵ هزار و ۳۴۵ ریال، روبل روسیه ۵۴۸ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۲۹ ریال، لیر سوریه ۸۳ ریال، دلار استرالیا ۳۰ هزار و ۴۲۱ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۱ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۹۹۸ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۵۴۳ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۲۸۰ ریال، کیات میانمار ۳۳ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۵ هزار و ۸۰۸ ریال تعیین شد.

همچنین، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۵۵۷ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار و ۶۷۹ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۲۷۴ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۵ هزار ۵۶۱ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۱۴۸ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۶ هزار و ۷۲۵ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۸ یال، یکصد تنگه قزاقستان ۹هزار و ۸۲۹ ریال، لاری گرجستان ۱۳ هزار و ۳۲ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۸۵۹ ریال، افغانی افغانستان ۵۴۸ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۶ هزار ۳۱۲ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۲۱ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۶ هزار و ۸۰۳ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار  و ۶۶ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار ارزش‌گذاری شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
روزهای اتی به ۳۵ هزارتومان خواهد رسید و رئیس بانک مرکزی هم علت آن را تحریم بانک ها عنوان خواهد کرد و انگار بانک مرکزی هم به جز قبول مسئله هیچ توانی برای کنترل آن را ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
مملکت رو هواست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
از عمد بالا می برند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
والبته خواهدگفت این مبلغ کنترل شده هست !!!! واگرکنترل وتدبیرمانبود الان دلار خیلی بالاترازاین مبالغ بود !!!!
دلار بزودی میره تو40تومان
خدایا من کارمند با دو بچه درس خون که اول سال 15 درصد حقوقمان را افزایش داده اند با این گرانی چه کنیم خدایا خودت به داد مابرس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
باید مبنای حقوق کارمندا و کارگرا دلار باشه. مثلا 300 دلار در ماه یا 500 دلار در ماه. حالا دلار هر چند می خوای گرون کن.
دلارهرساعت میره بالا(الان۳۰۴۰۰) درمقابل بورس نورچشمی فقط درجامیزنه (هی سقوط میکنه هی میکشنش بالا برمیگرده سرجای اولش)واین یعنی ضرراندرضرر
فرصت و بهانه برای گرانی و افزایش قیمت ها جور شد .
هرچقد دلاربالا بره درعوض همون اندازه بورس میاد پایین
خوش به حال دلار
البته هنوز اثزات تحریم های جدید کامل نشده است.مطمئن باشید دلار به 50 خواهد رسید.این ها همه از تدبیر تصمیم گیران این کشور است .
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی