بازدید 22448
۲
حضور هواداران شجریان در مقابل بیمارستان

همایون شجریان: مراسم پدرم را سیاسی نکنید

در پی اعلام خبر درگذشت محمدرضا شجریان جمعی از دوست‌داران او در مقابل بیمارستان جم جمع شدند و قطعه‌هایی از آواز‌های وی را زمزمه کردند.
کد خبر: ۱۰۰۷۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۹ 08 October 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، عصر امروز پس از اعلام خبر درگذشت محمدرضا شجریان جمعی از دوست‌داران او در مقابل بیمارستان جم در محدوده کریم‌خان تهران جمع شدند. این افراد که تا ۳ هزار نفر تخمین زده شده‌اند به صورت متراکم برای بدرقه پیکر مرحوم شجریان قطعات موسیقی وی را زمزمه می‌کردند.

پس از ساعتی همایون شجریان فرزند محمدرضا شجریان با حضور در جمع مردم صحبت‌کوتاهی در میان آن‌ها داشت، همایون خبر دفن پدرش در کنار آرامگاه فردوسی را تأیید کرد و گفت: "به خاطر شرایط کرونا نه می‌توانم از کسی بخواهم که به مراسم تشییع بیاید و نه می‌توانم بگویم نیاید"

شجریان مسئله کرونا را جدی خواند و گفت شما خودتان صاحب عزا هستید، فردا پیکر را به مشهد منتقل می‌کنیم.

وی همچنین در واکنش به یک لیدر که در میان صحبت‌های او شعار سیاسی داد از مردم خواست به هنر احترام بگذارند و موضوع را سیاسی نکنند.

زمان صحبت همایون چند نفر در جمعیت شعار‌هایی سیاسی و علیه صداو سیما سر دادند، اما با اعتراض خود مردم مواجه شدند. عده دیگری از آن‌ها می‌خواستند که فضا را سیاسی نکنند. سپس پیکر شجریان از بیمارستان به بهشت زهرا منتقل شد.

پس از سخنان کوتاه همایون شجریان، مردم همچنان در مقابل بیمارستان حضور دارند و هر از گاهی قطعه‌ای از کار‌های محمدرضا شجریان را همخوانی می‌کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۲
جناب شجریان ضمن تسلیت به شما و همه دوستداران هنر اتفاقا موضوع کاملا سیاسی است زیرا استاد بزرگوار برای دفاع از همین مردم ممنوع التصویر شدند .بنابر این مردم باید به حکومت پیام خود را بدهند که هر وقت دلش خواست با مفاخر فرهنگ و هنر این سرزمین چنین برخوردهای سخیفانه ای نداشته باشد.
و به همین دلیل دوباره لباس شخصی ها و پلیس همه رو کتک زدند مثل همیشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان