بازدید 8025
۲
توسط سازمان منع سلاح‌های شیمیایی؛

وجود ماده نوویچوک در خون الکسی ناوالنی تایید شد

سازمان منع سلاح‌های شیمیایی امروز سه‌شنبه اعلام کرد در نمونه‌هایی که از الکسی ناوالنی، منتقد اصلی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گرفته شده، عامل عصبی نوویچوک یافت شده است.
کد خبر: ۱۰۰۷۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۲ 07 October 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از یورونیوز، به گفته کارشناسان این سازمان، آزمایش نمونۀ خون و نمونۀ ادرار ناوالنی که در دوران مداوای او در آلمان گرفته شده، نشان داده است که این نمونه‌ها حاوی «مهار کننده کولین‌استراز» است.

به گفته این سازمان، ماده کشف شده در این نمونه‌ها شبیه دو ماده شیمیایی نوویچوک است که در سال ۲۰۱۹ میلادی از سوی مقر این سازمان در لاهه ممنوع اعلام شده بود.

فرناندو آریاس، رئیس سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در بیانیه‌ای اعلام کرد که نتایج به دست آمده «بسیار نگران کننده» هستند.

مقامات آلمان نیز اعلام کرده‌اند که چنین یافته‌هایی می‌تواند باعث تحمیل تحریم‌هایی علیه روسیه توسط کشور‌های اروپایی، به دلیل نقض پیمان منع استفاده از این سلاح‌ها شود.

الکسی ناوالنی روز پنج‌شنبه ۲۰ اوت (۳۰ مرداد) در جریان سفرش به مسکو، ناگهان در داخل هواپیما به کما رفت و پس از فرود اضطراری هواپیما، در بیمارستانی در منطقۀ سیبری روسیه بستری شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
قابل توجه سینه چاکان پوتین !!!!!
سوال اینجاست. این فرد آلوده شده. کجا و توسط چه افرادی؟ فردی که سالها مورد غضب پوتین و سیستم پوتین بوده، همیشه در بالاترین سطح هوشیاری برای جلوگیری از ترور توسط این سیستم بوده، پس امکان تزریق از طرف این سیستم به این فرد کمتر از احتمال آلوده شدن او توسط نهادها و سازمانهای به ظاهر دوست او در این داستان است. آیا این داستانی برای پایان کار پوتین در روسیه است یا فشار برای تضعیف مواضع روسیه، بویژه در موضوع شبه جزیره کریمه و موشکهای بالستیک روس؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار