بازدید 20815

انتقاد معاون دفتر روحانی از رئیس مجلس

معاون دفتر رئیس‌جمهوری در واکنش به حضور رئیس مجلس در بخش کرونای یکی از بیمارستان‌های تهران با تاکید بر اینکه کوچک شمردن پروتکل‌ها با هر انگیزه‌ای، عادی‌سازی نقض آنهاست، اظهار کرد: حضور در بخش بیماران بدحال و به همراه بردن خبرنگار و دوربین نه ایستادن در کنار مردم که بی‌اهمیت کردن سلامت مردم است.
کد خبر: ۱۰۰۷۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۳ 06 October 2020
انتقاد معاون دفتر روحانی از رئیس مجلس
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، علیرضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهوری در واکنش به حضور رئیس مجلس در بخش کرونای یکی از بیمارستان‌های تهران در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت:

«‏ستاد ملی ‎کرونا، توصیه‌ها و پروتکل‌های روشنی برای مقامات ارشد نظام تدوین و ابلاغ کرده است؛ پروتکل‌هایی که هم مانع از ایجاد اختلال در اداره‌ی امور کشور در شرایط ‎بحران می‌شود و هم از عادی‌سازی تجمعات و انتقال پیام غلط به جامعه جلوگیری می‌کند.

توصیه‌هایی که حتی مقام معظم رهبری هم خود را ملزم به رعایت آن‌ها می‌دانند و سبب تغییرات گسترده در برنامه‌های ایشان شده است. هیچ مصلحتی حتی برگزاری آیین‌های مذهبی هم سبب نشد که مقام رهبری، توصیه‌ها را نقض کنند.

‏اصرار دیگر مقامات بر نادیده گرفتن پروتکل‌ها و تاکید بر ایجاد تمایز، چه انگیزه‌ای می‌تواند داشته باشد؟

‏کنترل شیوع ویروس، منوط به رعایت دستورالعمل‌های نهاد‌های تخصصی است و همه‌ی سطوح حاکمیت می‌بایست در شرایط کنونی، پیشتاز رعایت توصیه‌ی نهاد تخصصی باشند. کوچک شمردن پروتکل‌ها با هر انگیزه‌ای، عادی‌سازی نقض آنهاست.

خارج از فضای قطبی و احساسی، این التزام و اعتقاد به رعایت پروتکل‌هاست که مقامات را با مردم هم‌تراز می‌کند و اتفاقا نقض پروتکل‌هاست که می‌تواند تصویری از فرادستی مقامات به افکار عمومی ارائه دهد؛ ‏این نه یک بحث سیاسی و تبلیغاتی است و نه مجالی برای طعنه و کنایه. نقض پروتکل‌ها، پیامی خطرناک برای سلامت عمومی است.

در دشواری‌های کنونی و همزمانی ‎تحریم و بحران ‎کرونا، انتظار هر نقد و اعتراضی می‌رود جز گلایه از رعایت پروتکل‌ها. دغدغه‌های تبلیغاتی و برندسازی‌های شخصی را آنقدر فربه نکنیم که از دغدغه‌ی سلامت عمومی هم پیشی بگیرد.

حضور در بخش بیماران بدحال و به همراه بردن خبرنگار و دوربین نه ایستادن در کنار مردم که بی‌اهمیت کردن سلامت مردم است.»

به گزارش ایسنا، شامگاه دوشنبه برخی رسانه‌ها اعلام کردند جلسه سران قوا قرار بود ظهر سه‌شنبه به میزبانی محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در ساختمان بهارستان برگزار شود به درخواست رئیس جمهوری و به دلیل حضور رئیس مجلس در بین بیماران کرونایی طی روز‌های گذشته لغو شده است.

رئیس مجلس ظهر دوشنبه بازدید سرزده‌ای از بخش‌های مختلف مجتمع بیمارستان امام خمینی (ره) انجام داد و در بخش ICU کرونایی این بیمارستان حضور یافت و با بیماران گفتگو کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۱۲
چیکارکنه بنده خدا باید جوربی تدبیرهای شما بکشه به گفته وزارت بهداشت پرستارها
وکادردرمان هنوز ۳ماه ازحقوقشان پرداخت نشده این ۱میلیاردیور ازصندوق ذخیره ارزی که اختصاص داده شده چیییییییی شد.
این رئس مجلس اعتقاد به پروتکل ندارد .فکر می کنه کارش درسته ..
اگر دلتان بحال خبرنگاران سوخته ، این بندگان خدا هر روز داران از بیمارستان ها و بخش های کرونایی آن گزارش تهیه میکنن و کسی نیومد حرفی بزنه که چرا رفتید بیمارستان اونجا خطرناکه !!!!!!!!!!!!! در ضمن پزشکان و پرستاران و کلیه کادر درمان مگر انسان نیستند .
شما و رئیستان که زخم بستر گرفتید یکی از مسئولان هم که در بین مردم می رود شما ناراحتید؟ متاسفم واسه شما
لطفا به رئیس جمهور محترم ایراد بگیرید که یک جا نشسته وکشور داره نابود می شه .
واقعا این گونه کارها در برابر دوربین چه معنی دارد آقای قالیباف گفتند برای فهمیدن مشکلات مردم از نزدیک چنین کرده آیا بعد از حدود یک سال از انتشار ویروس کرونا هنوز نمی دانید آیا با یک مکاتبه با سازمانهای درگیر نمی توانستید مشکلات را مشخص کنید آیا سایتها نظر خواهی و تلفنهای مراجعه کنندگان وجود نداشت ایا جو جامعه و بیمارستان ها برای شما قابل درک نیست از هر راننده تاکسی یا مردم عادی بپرسید همه را می گویند راستی شما حالا که رفتید چه چیزهای جدید فهمیدید منتشر کنید تا مردو قضاوت کنند
عملکرد مغز همه راست های سیاسی در تمام دنیا شبیه هم است که پرخاشگری مشخصه بارز ان است طرفداران ترامپ را ببینید جلب است که همه این ها کرونا را باور ندارند
شما یک مطالعه ای در پروتکل پیشگیری از زخم بستر هم داشته باش .
خودشون هفت هشت ماهه مملکت رو رها کردند و به بهانه ستاد کرونا مخفی شدند حالا چشم ندارند فعالیت و حضور سایرین رو هم ببینند. آقای واعظی عزیز که جدیدا نمی‌دونیم شما رئیس دفتری وزیر خارجه آید یا سخنگوی دولت. کاش یه نگاه به روسای دولتهای سایر کشورها می کردید و می دیدید که چطور به وظایفشون بصورت فیزیکی عمل می کنند تازه اون کشورها نه در شرایط تحریمند نه اینقدر مشکلات دارند اما ما در این شرایط سخت رئیس جمهورمون خودش به خودش مجوز داده که حتی مجلس هم نرود
ظاهرا قصدشون برای کاندیدا شدن مجدد که چهارباره در انتخابات ریاست جمهوری جدی است
ويروس كرونا شخص ومقام نميشناسد اگر مبتلا كند نه تنها خود بلكه ديگران را هم مريض خواهد كرد احساسي عمل نكنيم وبه قانون در هر رده اي احترام كنيم اين راه مصلحت خود وملت ميباشد
با سلام و تشکر از سایت محترم تابناک که فرصت اظهار نظر های مختلف را ایجاد کرده اند من فکر می کنم کار جناب اقای دکتر قالیباف بسیار ارزنده و در خور تحسین است.چون ایشان بعتوان یکی از سه مدیر ارشد نظام با بازدید خود هم روحیه یه کادر درمان داده اند و هم به مریض ها . ثانیا حضور ایشان می تواند خیلی از مشکلات را حل کند.
و در مورد رعایت پروتکل ها طبیعتا ایشان در زمان بازدید از تجهیزاتی استفاده کرده اند که کادر درمان که مرتبا با بیماران تماس دارند استفاده کرده اند و جای نگرانی ندارد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل