بازدید 18060
۶

حمله موشکی نیروهای ارمنستان به حومه باکو

" حکمت حاجی اف " مشاور رییس جمهوری آذربایجان از حمله موشکی نیروهای ارمنستان به منطقه " آبشرون " در حومه باکو و نیز شهرستان " خیزی " در ۱۰۴ کیلومتری شمال پایتخت این کشور ، گفت .
کد خبر: ۱۰۰۶۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸ 05 October 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، حاجی اف در صفحه تویتری خود نوشت : نیروهای ارمنی ساعت ۲۳ و ۱۰ دقیقه روز یکشنبه دو موشک برد متوسط ( ۳۰۰ کیلومتر ) را به مناطق " آبشرون" و "خیزی " شلیک کردند .

همچنین دادستان کل جمهوری آذربایجان گزارش داد که بر اثر حمله موشکی نیروهای ارمنستان به شهر " مینگچویر واقع در ۳۰۸ کیلومتری غرب باکو ۵ نفر از ساکنان این شهر زخمی و به بیمارستان منتقل شدند .

بر اساس این گزارش ، نیروهای ارمنی سه موشک به شهر مینگچویر که در فاصله ۱۰۰ کیلومتری از درگیری های نظامی نیروهای ارمنستان و آذربایجان قرار دارد ، شلیک کردند و بر اثر ان برخی واحد های مسکونی خسارت دیدند .

منابع رسمی جمهوری آذربایجان همچنین روز گذشته ( یکشنبه) درباره شلیک موشک از سوی نیروهای ارمنی به " گنجه " دومین شهر بزرگ جمهوری آذربایجان و مجروح شدند تنی چند از ساکنان این شهر بر اثر آن ، خبر دادند .

بامداد ششم مهرماه جاری درگیری میان نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مرزهای مشترک دو کشور از سرگرفته شد .

پس از درگیری‌های نظامی چند روزه ماه جولای (اواسط تیر) بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان که منجر به تلفات جانی از هر دو طرف شد، جنگ لفظی و برخی تحرکات دیپلماتیک به تنش در منطقه قفقاز دامن زد و بروز برخورد نظامی میان این دو کشور را قابل پیش‌بینی کرده بود.

در سال ۱۹۹۴ میلادی، به دنبال درگیری های چهارساله نظامی دو کشور، برخی دولت های اروپایی و منطقه برای پایان دادن به منازعات ارضی میان باکو و ایروان وارد عمل شدند و سرانجام با میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، آتش‌بس میان طرفین مناقشه برقرار شد، اما تلاش‌های بین‌المللی برای حل مسالمت‌آمیز این مناقشه تا به امروز نتیجه‌ای نداشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۳۷
انتشار یافته: ۶
ارامنه ترسو محل جنگ میدان قره باغ است نه مردم بیگناه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
میدان را کی تعیین کرده ؟ اذربایجان !
تروریسم ارمنی چهره واقعی خودش را دارد نشان می دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
ما که از جزییات خبر نداریم به ما و شما هم ربطی نداره
به خاطر یه زمین دوزاری ادم میکشن خخ
چقدر اینا پر رو و وقیح هستند داخل خاک کشور همسایه شدن و اشغالش کردن بیرون که نمیرن موشک پرانی هم میکنند بگو فردا ازت قانونی شکایت کردن تو که از گرسنگی داری میمیری میتونی غرامت سنگین پرداخت کنی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی