بازدید 4856

پلیس قلابی در کردستان دستگیرشد

رئیس پلیس فتا کردستان گفت: کلاهبرداری که خود را مأمور پلیس فتا معرفی می‌کرد به دام قانون افتاد.
کد خبر: ۱۰۰۶۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳ 04 October 2020

به گزارش تابناک، سرهنگ مهدی دانش پور رئیس پلیس فتا استان کردستان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان ،گفت: آقای مسنی به همراه همسرش سراسیمه با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه کرد و مدعی کلاه‌برداری از وی به مبلغ ۳۰ میلیون ریال از طریق یک تماس تلفنی که خود را به‌عنوان مأموران پلیس فتا یکی از استان‌ها معرفی کرده بودند شد، که در این خصوص موضوع به‌طور ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

او با بیان اینکه در تحقیقات اولیه مشخص شد شیوه جدیدی از کلاه‌برداری در این پرونده انجام شده است افزود: فرد یا افرادی سودجو طی تماس تلفنی با شهروندان خود را به عنوان مأموران پلیس فتا یکی از استان‌ها معرفی کرده و مدعی می‌شوند که طی یک کلاه‌برداری اینترنتی مبلغی به‌حساب شما واریزشده است و به جهت پیشگیری از عواقب قانونی و جزایی و تشکیل پرونده، مبلغ را سریعاً به شماره کارتی که ارائه می‌نمایند واریز کنید.

او ادامه داد: با این ترفند فرد قربانی را در یک موقعیت ترس و هیجان قرار داده و فرد هم در اکثر اوقات بدون تعقل مبلغ موردنظر را واریز می‌کند وپس از پرداخت پول و با تماس‌های بعدی شاکی کسی جوابگو نبوده که از پلیس فتا درخواست رسیدگی کرد.

سرهنگ دانش پور بیان کرد: با انجام تحقیقات تخصصی کارشناسان این پلیس، در کم‌ترین زمان ممکن متهم شناسایی، دستگیر و تحویل مرجع قضایی شد.

رئیس پلیس فتا استان کردستان با بیان اینکه اکثر قربانیان این نوع کلاه‌برداری‌ها افراد با سطح آگاهی و سواد رسانه‌ای پایین هستند، بیان کرد: افراد کلاه‌بردار تماس‌گیرنده با مهندسی اجتماعی فرد قربانی، وی را در موقعیت یک کلاه‌برداری مالی قرار می‌دهند و با بکار بردن نام ارگان‌ها وادارات دولتی که از ترفند این کلاه‌برداران اینترنتی است، اعتماد فرد مقابل را جلب می‌کنند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: بهترین توصیه پلیس در مواجه شهروندان با تماس‌های مشکوک و تماس‌هایی که مطالبات مالی دارند این موضوع است که قبل از واریز هر وجهی با ارگان مربوطه تماس حاصل و از صحت‌وسقم تماس اطمینان حاصل نمایند و بخصوص در تماس‌هایی که خود را پلیس فتا معرفی می‌نمایند راحت‌ترین شیوه تماس با پلیس فتا شهر خود است و مطلب را راستی آزمایی نمایند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: کارشناسان پلیس فتا آماده ارائه مشاوره درزمینهٔ فضای مجازی به خانواده‌ها می‌باشند و کاربران در صورت مواجهه با صفحات دارای محتوای مجرمانه می‌توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir بخش ثبت گزارش مردمی با ما در میان بگذارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر