بازدید 3827

درخواست مختومه شدن پرونده «هالک بانک» ترکیه رد شد

قاضی دادگاهی در آمریکا مختومه اعلام کردن پرونده هالک بانک ترکیه به اتهام دور زدن تحریم های آمریکا برای کمک به ایران را رد کرد.
کد خبر: ۱۰۰۶۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۶ 03 October 2020

به گزارش فارس به نقل از رویترز، قاضی دادگاهی در آمریکا مختومه اعلام کردن پرونده هالک بانک ترکیه به اتهام دور زدن تحریم های آمریکا برای کمک به ایران را رد کرد.

ریچارد برمان، قاضی منطقه منهتن آمریکا، ادعای مصونیت این بانک از پیگرد قانونی به علت اینکه یک دارایی حکومتی خارجی است را رد کرد و گفت به نظر نمی رسد این قانون در مراحل کیفری مصونیت ایجاد کند.

همچنین وی با اشاره به نقل و انتقالات مقامات وزارت خزانه داری آمریکا با این بانک و اتهام بیش از 1 میلیارد دلار پولشویی از طریق سیستم مالی آمریکا گفت یک استثنا برای فعالیت تجاری «به وضوح در پیگرد قانونی هالک بانک اعمال شده و از آن حمایت کرده است.»

هالک بانک در اکتبر گذشته از اتهامات کلاهبرداری بانکی، پولشویی و دسیسه چینی تبرئه شد.(جزئیات بیشتر)

دادستان های آمریکایی، هالک بانک را متهم کردند که با استفاده از خدمات مالی و شرکت های صوری در ایران، ترکیه و امارات، تحریم ها را دور زده و درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز را برای خرید طلا هزینه و معاملات ساختگی غذا و دارو را تسهیل کرده است.

همچنین آنها این بانک را به انتقال بیش از 20 میلیارد دلار از منابع مالی محدود شده ایران از جمله یک میلیارد دلار از طریق حساب های آمریکا متهم کردند.

قرار است جلسه محاکمه بعدی اول مارس 2021 برگزار شود.

هالک بانک به صورت جداگانه از دادگاه منهتن درخواست کرد تا قاضی برمان را به علت بی طرف نبودن با قاضی دیگر عوض کند که این قاضی آن را رد کرد.

به گزارش فارس، کمتر از دو هفته پیش، هالک بانک ترکیه از یک قاضی دادگاه در آمریکا خواست تا کیفرخواست این کشور مبنی بر دور زدن تحریم‌های ایران توسط این بانک دولتی ترکیه‌ای را مختومه اعلام کند و در عین حال در تلاش است تا صلاحیت قاضی برای بی طرف نبودن را مورد سوال قرار دهد. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار