بازدید 10802

لبنان خواستار دستگیری مالک کشتی نیترات آمونیوم

لبنان از پلیس بین الملل (اینترپل) خواست، کاپیتان روس و مالک کشتی را که با انتقال مواد منفجره (نیترات آمونیوم) به بندر بیروت باعث انفجار ماه اوت در این بندر و کشته شدن حدود ۲۰۰ تن شد، دستگیر کند.
کد خبر: ۱۰۰۶۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸ 02 October 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، پس از گذشت حدود دو ماه از انفجاری که همچنین به زخمی شدن هزاران تن و ویرانی مهیب در پایتخت لبنان انجامید، هنوز پرسش هایی در باره علت و چگونگی رهاسازی این محموله وجود دارد.

انفجار در انبار بزرگ نیترات آمونیوم رخ داد که در تولید کود شیمیایی و ساخت مواد منفجره کاربرد دارد و سالها در بندر بیروت در شرایط نامناسب نگهداری می شد. در پی این انفجار مقام های لبنانی به اهمال کاری متهم و نزدیک به ۲۰ تن از جمله برخی مسئولان بنادر و گمرک دستگیر شدند.

دادستانی لبنان از اینترپل خواسته است که دستور بازداشت مالک و کاپیتان کشتی را صادر کند.

هنگام ورود کشتی حامل نیترات به بیروت در سال ۲۰۱۳، بوریس پروکووسکو کاپیتان و «ایگور گرتشوشکین، بازرگان روس مالک این کشتی بودند.

منابع امنیتی و قضایی گفتند که لبنان روز پنجشنبه از اینترپل خواسته است دستور بازداشت این دو تن را صادر کند.

اشپیگل‌ پیشتر گزارش داد: در اکتبر ۲۰۱۳ شناوری به نام Rhosus با پرچم مولداوی دو هزار و ۷۵۰ تن نیترات آمونیوم از گرجستان به سمت موزامبیک در دریای مدیترانه حمل می‌کرده اما دچار نقص فنی شده و در بندر بیروت پهلو گرفته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان