بازدید 3239
رئیس جمهور در جلسه هیات دولت:

وظیفه تامین ارز بر دوش صادرات غیرنفتی است/ در دولت قبل نفت ۱۰۰ دلاری فروخته می‌شد

دکتر روحانی گفت: برخی از دوستان می‌گویند قبل از این دولت هم تحریم بوده و حالا هم تحریم هست و شما قبلا می گفتید برخی از مشکلات به خاطر مدیریت است و حالا چه می گویید؟
کد خبر: ۱۰۰۶۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱ 30 September 2020

وظیفه تامین ارز بر دوش صادرات غیرنفتی است/ در دولت قبل نفت ۱۰۰ دلاری فروخته می‌شد

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با برشمردن چهار مسوولیت اصلی امروز وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اولین آن در بخش جهش تولید است که امسال همه ما مسئولیت داریم این شعار را محقق کنیم و باید امسال حرکت ما در عرصه تولید بهتر از سال‌های قبل باشد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ حسن روحانی با اشاره به آمار 5 ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل اظهارداشت: باوجود شیوع بیماری کرونا، این آمار نشان دهنده رشد قابل ملاحظه بخشهای صنعتی کشور از جمله فولاد، پتروشیمی، لوازم خانگی و خودرو است.

روحانی گفت: این بسیار مهم است که مردم عزیز بدانند که علیرغم همه سختی‌ها و فشار تحریم بخش تولیدی ما در حوزه های کشاورزی، صنعت و بخش‌هایی از خدمات رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است و امسال این جهش و رونق تولید، به عنوان یک وظیفه مضاعف بر دوش همه ماست.

رئیس جمهور در ادامه به موضوع "صادرات غیرنفتی و اهمیت آن در دوران تحریم نفت" اشاره کرد و گفت: صادرات نفت  و گاز و میعانات نفتی در سالهای گذشته تامین کننده ارز مورد نیاز کشور بودند اما  اکنون که با مشکلاتی مواجه ایم این وظیفه بر دوش صادرات غیرنفتی است.

روحانی در همین ارتباط به برخی اظهارات در رسانه ها و فضای مجازی اشاره کرد و گفت: برخی از دوستان می‌گویند قبل از این دولت هم تحریم بوده و حالا هم تحریم هست و شما قبلا می گفتید برخی از مشکلات به خاطر مدیریت است و حالا چه می گویید؟

رئیس جمهور تصریح کرد: این نکته مهم را خواهش می‌کنم توجه کنید جنگ اقتصادی در این 3 سال اتفاق افتاده است و آنچه در گذشته بوده، تحریم و نه جنگ اقتصادی بوده است. در آن شرایط تحریم دولت حداقل روزانه یک میلیون بشکه نفت صادر می کرد و قیمت میانگین آن نیز بالای 100 دلار بود و در مقاطعی به 120 دلار هم رسید و بانک‌های ما نیز با شرایط امروز مواجه نبودند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر