بازدید 5528
رئیس جمعیت هلال احمر:

انبار‌های هلال احمر پر می‌شود

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به ناکافی بودن موجودی انبار‌های هلال احمر در کشور، از تجهیز آن‌ها در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۵۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰ 29 September 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، کریم همتی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمانشاه که امروز (۸ مهر) برگزار شد، با اشاره به مهمترین برنامه‌هایی که از ابتدای امسال هلال احمر کشور درگیر آن بوده، افزود: یکی از مهمترین برنامه‌ها تب سنجی و شناسایی افراد مشکوک به بیماری کرونا بود که در ورودی و خروجی شهر‌های کشور با همکاری ۱۰ هزار نفر از نیرو‌های هلال احمر انجام شد و نزدیک به ۲۱ میلیون سرنشین ۷.۵ میلیون خودرو ارزیابی شدند که در نهایت منجر به ارجاع ۱۴ هزار نفر به مراکز درمانی شد.

وی همچنین از پیشقدمی هلال احمر برای جمع آوری کمک به آسیب دیدگان اقتصادی ناشی از کرونا نیز یاد و اضافه کرد: در این مدت ۳۷ میلیارد تومان کمک نقدی و ۸۵ میلیارد تومان کمک غیرنقدی جمع آوری و بین خانوار‌های نیازمند که تحت پوشش نهاد خاصی نبودند، توزیع شد.

وی ادامه داد: به علاوه امسال نیز حوادث سیل را در برخی از استان‌ها مانند کرمان و سیستان و بلوچستان داشتیم که اگرچه به شدت سیل سال قبل نبود، اما ارائه خدمات از سوی هلال احمر صورت گرفت.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور از زلزله دماوند نیز به عنوان یکی دیگر از رویداد‌های مهم امسال کشور یاد کرد و افزود: جمعیت هلال احمر همکاری خوبی نیز در کمک به حادثه انفجار لبنان داشت و در جریان این حادثه توانستیم در مدت کوتاهی ۹۵ تن کالا را بارگیری کنیم که کار قابل توجهی بود.

همتی در ادامه از نقش قابل توجه جمعیت هلال احمر در بحران‌ها یاد کرد و گفت: بر اساس ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران، تکالیف بسیاری بر عهده هلال احمر گذاشته شده که برای تحقق آن‌ها نیازمند توجه ویژه به تجهیزات و امکانات این جمعیت هستیم.

وی با بیان اینکه ارزیابی چندی قبل از وضعیت انبار‌های هلال احمر در کشور و استان‌های بزرگ نشان داده بسیاری از انبار‌ها وضعیت مناسبی ندارند، افزود: دلیل این امر وقوع حوادث پی در پی طی چند وقت اخیر در کشور بود.

همتی با بیان اینکه موجودی انبار‌های هلال احمر از اقلام ۱۶ گانه باید دو درصد جمعیت و در شهر‌های بزرگ کمی بیشتر باشد، خاطرنشان کرد: موجودی این انبار‌ها به طور میانگین برای کشور ۹ دهم درصد جمعیت بود.

وی عنوان کرد: خوشبختانه با دستور رئیس جمهور و علی رغم محدودیت‌های مالی که دولت با آن مواجه است مبالغ خوبی برای تجهیز انبار‌ها اختصاص یافت که بخشی از این اقلام تا پایان پاییز و بخشی نیز تا دی ماه به انبار‌ها تزریق می‌شود.

به گفته رئیس جمعیت هلال احمر کشور، اضافه شدن این اقلام به انبار‌ها موجودی آن‌ها را به حد کافی می‌رساند، نه به حد ایده‌آل.

همتی همچنین با اشاره به ۲۴ بالگردی که جمعیت هلال احمر کشور در اختیار دارد، یادآور شد: از این تعداد هشت بالگرد به دلیل کمبود قطعات زمین گیر بود که اعتباری را نیز برای به فعالیت برگرداندن این بالگرد‌ها درخواست کردیم.

وی همچنین از مصوبه دولت برای خریداری ۹۰۰ خودرو امدادی و عملیاتی با طی کردن حداقل فرآیند‌ها خبر داد و عنوان کرد: هیات دولت بعد از حدود ۱۵ سال با این مصوبه موافقت کرد که بخشی از این خودرو‌ها در همین پاییز خریداری خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور یکی دیگر از برنامه‌های این جمعیت را ایجاد خانه‌های هلال در کشور دانست و افزود: بنا داریم ۳۸ هزار خانه هلال را در مناطقی که دهیاری وجود دارد راه‌اندازی کنیم. این خانه‌ها مرکزی مجهز برای آموزش، فعالیت‌های امدادی و توزیع اقلام امدادی در زمان بحران است که همه خدمات یک مرکز مجهز شهری را ارائه می‌دهد و باعث می‌شود در اولین لحظات پس از وقوع بحران، مشکلات به خوبی مدیریت شود.

وی با بیان اینکه تا کنون ۱۴۰۰ مورد از این خانه‌ها طی چند ماه اخیر به بهره‌برداری رسیده، تاکید کرد: بنا داریم تا پایان سال پنج هزار خانه هلال احمر در روستا‌های کشور ایجاد شود.

همتی همچنین از برنامه‌های آموزشی که این جمعیت پیگیری کرده هم یاد کرد و افزود: یکی از این موارد انعقاد قراراد برای آموزش کمک‌های اولیه ۳۰ ساعته در حدود ۴۰ پادگان کشور است.

وی سپس اشاره‌ای هم به بازدید یک روزه خود از کرمانشاه داشت و گفت: کرمانشاه از دیرباز مرکز ثقل غرب کشور بوده و اکنون نیز می‌توانیم مرکز آموزش‌های تخصصی هلال احمر غرب کشور را در این استان راه‌اندازی کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور همچنین از ایجاد مرکز دپو اقلام مورد نیاز هلال احمر غرب کشور در کرمانشاه خبر داد.

همتی عنوان کرد: موضوع راه‌اندازی داروخانه هلال احمر در کرمانشاه را نیز با جدیت پیگیری می‌کنیم.

وی همچنین از آمادگی هلدینگ‌ها و شرکت‌های هلال احمر برای سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف در کرمانشاه هم خبر داد و افزود: این هلدینگ‌ها با سرمایه نزدیک به هفت تا هشت هزار میلیارد تومان سود چندانی عاید هلال احمر نمی‌کند، اما می‌تواند در سرمایه‌گذاری با مشارکت بخش خصوصی پای کار بیاید.

در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری برای ایجاد ۳۱۸ خانه هلال احمر در مناطق روستایی استان کرمانشاه و همچنین ایجاد هفت پایگاه هلال احمر در شهرستان‌های سرپل ذهاب، کنگاور، هرسین، پاوه، قصرشیرین، جوانرود و گیلانغرب منعقد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل