بازدید 11624

واکنش آل هاشم به تنش ارمنستان و جمهوری آذربایجان

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در مورد بروز تنش میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان، گفت: هر دو دولت را به مطرح کردن مشکلات از طریق گفت‌وگو و دیپلماسی، دعوت می‌کنیم.
کد خبر: ۱۰۰۵۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱ 29 September 2020

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، در واکنش به تنش میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان اظهار کرد: البته، در مورد تنش میان این دو کشور باید دستگاه دیپلماسی کشور وارد بحث شود و نظر خود را اعلام کند. ما در تشکیلات دولتی نیستیم و در واقع حرف‌های ما صرفا حرف‌های مردم آذربایجان‌شرقی است و ما منعکس کننده نظر مردم هستیم.

امام جمعه تبریز با ابراز تاسف از این تنش‌ها، گفت: عرض کردم موضع رسمی باید از طریق دستگاه دیپلماسی اعلام شود، ️ولی نظر ما مشخص است و ما تاکنون از مردم قره‌باغ حمایت کرده‌ایم و باز هم حمایت خود را اعلام می‌کنیم و شهادت تعدادی از مردم در منطقه قره باغ را به مردم جمهوری آذربایجان تسلیت می‌گوییم.

وی با بیان این‌که جنگ و درگیری به نفع هیچ کشوری نیست، افزود: از دولت ارمنستان نیز می‌خواهیم دست از اقدام نظامی بردارد و به این جنگ خاتمه دهد و هر دو دولت را هم به مطرح کردن مشکلات از طریق گفت‌وگو و دیپلماسی، دعوت می‌کنیم که مشکلات خود را از طریق دیپلماسی و گفت‌وگو حل کنند، وگرنه در جنگ هیچ مشکلی حل نمی‌شود، به جز نابود شدن انسان‌ها و ریخته شدن خون انسان‌های بی‌گناه.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی ادامه داد: البته دو ماه پیش عرض کرده بودم و باز هم می‌گویم که باعث و بانی این حرکت‌ها را رژیم صهیونیستی می‌دانیم که باعث تحریک جریان‌ها هستند و ضمن محکوم کردن این حرکت‌ها، حمایت خود را از مردم قره باغ اعلام کرده و امیدواریم هرچه زودتر آرامش در منطقه برقرار شود و ان‌شاءلله این مسئله نیز هرچه زودتر از طریق گفت‌وگو حل شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر