بازدید 71487

درگیری شدید میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان / اعلام آماده باش برای جنگ گسترده میان دو کشور

تنش‌ها و درگیری‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، بار دیگر آغاز شده و نگرانی‌های گسترده‌ای پیرامون تبدیل شدن دور جدید تنش‌ها به یک جنگ گسترده افزایش یافته است. جمهوری آذربایجان روز یکشنبه ۲۷ سپتامبر پس از هدف قرار گرفتن و سرنگونی دو بالگرد نظامی‌اش در ارتفاعات قره‌باغ، این منطقه را زیر آتش سنگین توپخانه و سامانه‌های موشکی خود قرار داد.
کد خبر: ۱۰۰۵۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۲ 28 September 2020

درگیری شدید میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان/ اعلام آماده باش برای جنگ گسترده میان دو کشور

بین الملل تابناک: تنش‌ها و درگیری‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، بار دیگر آغاز شده و نگرانی‌های گسترده‌ای پیرامون تبدیل شدن دور جدید تنش‌ها به یک جنگ گسترده افزایش یافته است. جمهوری آذربایجان روز یکشنبه ۲۷ سپتامبر پس از هدف قرار گرفتن و سرنگونی دو بالگرد نظامی‌اش در ارتفاعات قره‌باغ، این منطقه را زیر آتش سنگین توپخانه و سامانه‌های موشکی خود قرار داد.

کشته شدن ۱۶ نیروی قره باغ در درگیری‌های صبح امروز، خبر از آن می‌دهد که اوضاع به سمت پیچیده‌تر شدن می‌رود.
حالا بیم آن می‌رود که به شکل جدی و فراگیر، یک بار دیگر آتش جنگ بین ارمنستان و آذربایجان برافروخته شود، چون ایروان و باکو این بار و در دومین درگیری سال ۲۰۲۰ میلادی، جدی‌تر از قبل، به رویارویی برخاسته اند.

سرگرد آنار ایواز اف، سخنگوی وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، با انتشار این خبر در یک کنفرانس مطبوعاتی، اعلام کرده که در منطقه فضولی، روستا‌های قاراخان بیگلی، گروند، گرده ریز و عبدالرحمان علیا، آزاد شده و کنترل این روستاها، الان در دست نیرو‌های آذری است.

در منطقه جبراییل، موروداغ و آغ دره نیز پیشروی‌هایی صورت گرفته است. ارتش ارمنستان منطقه قاپان‌لی شهرستان ترتر، مناطق چراخلی و قاروند شهرستان آغ‌دام، روستا‌های الخانلی و شکروبیلی در شهرستان فضولی و روستای چوجوخ مرجان جبرئیل در مرز جمهوری آذربایجان را توپ باران کرد و فرماندهی ارتش جمهوری آذربایجان، حملات متقابل در طول خط مقدم جبهه انجام داد.

 

آماده باش در ارمنستان، حالت جنگی در آذربایجان

 

صبح روز یکشنبه و پس از شلیک نخستین گلوله ها، ارمنستان اعلام آماده باش نظامی کرد.

الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان نیز، ابتدا شورای عالی فرماندهی نظامی را تشکیل داد و سپس به پارلمان کشورش رفت و بعد از ظهر امروز حالت جنگی اعلام کرد.

این اقدام علی اف در حالی انجام شده که در درگیری‌های دو ماه پیش، تمایل چندانی به تحرک نظامی نشان نداده و مورد انتقاد قرار گرفته بود.

الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان امروز اعلام کرد: اجازه پایمال شدن خون شهدایمان را نخواهیم داد. خودرو‌های نظامی متعلق به ارتش ارمنستان را منهدم کردیم. ما از خاک خود دفاع می‌کنیم؛ قره‌باغ متعلق به آذربایجان است.

«الهام علی‌اف» گفت که نیرو‌های مسلح ارمنستان با انواع سلاح‌ها از جمله توپخانه سنگین مواضع ارتش آذربایجان و تعدادی از مناطق مسکونی را هدف قرار داده‌اند که در نتیجه تعدادی از نیرو‌های نظامی و غیر نظامی مجروح شده‌اند. او در ادامه از پاسخ متقابل نیرو‌های آذربایجان خبر داد.

پس از آن، «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان نیز از حمله نیرو‌های آذربایجانی به شهرک‌های مسکونی ارمنستان در منطقه ناگورنو-قره‌باغ خبر داد و وزارت دفاع ارمنستان هم اعلام کرد که نیرو‌های این کشور دو بالگرد و سه پهپاد آذربایجانی را در واکنش به حملات باکو به مناطق مسکونی ساقط کرده‌اند.

در شرایطی که دو طرف یکدیگر را به آغاز درگیری‌ها متهم می‌کنند، مجموع این رخداد‌ها باعث شد تا «آرائیک هاراطونیان» رئیس منطقه مورد مناقشه «قره‌باغ» صبح امروز در یک نشست اضطراری با اعضای شورای ملی، آماده‌باش جنگی اعلام کند. او در بیانیه‌ای از تمامی افراد بالای ۱۸ سال خواست تا آماده جنگ شوند.

هاراطونیان همچنین در پیامی تاکید کرد: «این جنگ برای مرگ یا زندگی است که آن را به جان پذیرفته و در آن پیروز خواهیم شد.... تلفات انسانی و مادی ما را مایوس نخواهند کرد. اعلان جنگ کرده‌اند و جنگ دریافت خواهند کرد.»

وزارت دفاع ارمنستان هم اعلام «حالت جنگی» کرده و از تمامی نیرو‌های خود خواسته است تا در آماده‌باش کامل قرار گیرند.

در مجموع شرایط به‌گونه‌ای پیش رفته که به ‌باور برخی ناظران، منطقه آماده جنگ دیگری شده است. هر چند در این میان ارتش جمهوری آذربایجان اعلام کرده است که نیازی به اعلام آماده‌باش عمومی ندارد و نیرو‌های این کشور کامل آماده هستند.

هیأت سربازگیری و آماده‌باش ارتش آذربایجان گفته که ممکن است در صورت لزوم برای دفاع از کشور، وزارت دفاع خواستار بسیج عمومی شود، اما امروز نیازی به این کار نیست.

در واکنش به این تحولات، وزارت خارجه ترکیه نیز در بیانیه‌ای بار دیگر حمایت خود را از جمهوری آذربایجان اعلام کرد و گفت که ترکیه کمک‌ها و حمایت‌های لازم را در اختیار آذربایجان قرار خواهد داد.

وزارت خارجه روسیه نیز در بیانیه کوتاهی از دو طرف خواسته است تا فورا درگیری‌ها را متوقف کرده و برای تثبیت اوضاع به مذاکره روی بیاورند.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تاکنون تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا بی‌نتیجه بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۲۹۱
انتشار یافته: ۷۵
اگر این دوتا کشور هنوز جز خاک ایران بودن الان درگیری وجود نداشت.امان ار رژیمهای بی عرضه ایرانی که کشور را به باد دادن
بالاخره باید ی فرقی بین اروپا و خاور باشه دیگه . چه معنی داره دوتا کشور هم مرز تو خاور با هم درگیری نداشته باشن
این دو کشور فاقد سلاح های استراتژیک بخصوص موشکهای بالستیک و سامانه های پدافند ی و هواپیماهای پیشرفته هستند و بنابراین برتری نظامی بر هم ندارند. بهتر است با مذاکره مسئله را حل کنند.
جالبه که تمام منطقه قره باغ زمانی نه چندان دور جزو خاک ایران بود. حتی خود آذربایجان و بخش زیاد ارمنستان متعلق به ایران بود. اما باوجود مقاومت همه جانبه مردم ایران، متاسفانه ناتوانی نیروی نظامی فتحعلی شاه در مقابل روسها و اعتماد او به ناپلئون (که درنهایت با خیانت به ایران، از کمک به ایرانیها دریغ کرد) موجب جداشدن این سرزمینها برای همیشه از ایران شد. حالا ما باید بنشینیم و نظاره گر مناقشه دو کشور کوچک بر سر این منطقه جدا شده از کشورمان باشیم. متاسفانه و متاسفانه.
یک بار باید برای همیشه آذربایجان در جنگ تمام عیار تکیف این مناطق رو یک سره کنه. سی سال هست گروه‌های به اصطلاح صلح دم از مذاکره میزنند تا این موضوع شامل گذشت زمان بشه. این وسط سیاست ایران هم عجیب هست. از کشور غیرمسلمان در برابر مسلمان دفاع میکنه، اون هم در حالی که تمامی ارگان‌های جهان این منطقه رو متعلق به آذربایجان دونسته‌اند. وقتشه ترکیه جدی‌تر وارد عمل بشه .
حق گرفتنی است
ارمنستان به کمک روسیه اشغالغری در قره باغ را پیش میبرد ولی حالا دارد خاک غصبی را تحویل میدهد
مطابق قطعنامه ۸۸۴ شورای امنیت سازمال ملل از پانزده رای با ۱۵ رای قره باغ خاک آذربایجان و ارمنستان اشغالغر شناخته شده و ارمنستان ملزم به تحویل خاک آذربایجان شده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
این هایی که گفتی به هیچ دردی نمی خوره
زنده باد ارمنستان
ارمنستان شروع کرده. هم قره باغ را اشغال میکنه هم هلی گوپترهای آذربایجان را ساقط می کند!
ایران چقدر انفعالی عمل‌میکنه. انگار نه انگار جفت این ها چسبیدن به تنها مرز نسبتا امن ما. بجای در دست گرفتن ابتکار عمل‌ و دخالت و ایجاد صلح، فقط نظاره گر هستیم و بقیه از اون سر دنیا دخالت میکنن. انگار نه انگار اینها استانهای سابق خودمون بودن و با مردم ما خویشاوند هستن.
رهبران جمهوری آذربایجان هیچ درکی از وضعیت کنونی جهان ندارند و در تله افتادند
قره باغ حق مسلم آذربایجان است . و منطقه اشغالی توسط ارمنستان .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
قره باغ حق مسلم ارمنستان است
زنده باد ارمنستان
قره باغ خاک اسلام است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
قره باغ خاکه ارمنستانه .......
قره باغ جزو لم یتجزاء استان آذربایجان شمالی ایران است.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
افغانی های فارس زبان چقدر پرور شدن
انشالله که فرصتی باشد تا ملت آزربایجان امروز دوست و دشمن واقعی خود خوب بشناسد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
زنده باد تورک و مغول
چقدر راحت بین دو کشور اختلاف ایجاد می کنند و از منافع آن استفاده می کنند بعضی ها.
چقدر ساده اند مردم و دولت این کشورها.
200 ساله که این کار رو دارند می کنند و هیچ کس هنوز متوجه نشده !
بازهم دست گل تورک ها نوادگان آتیلا
طبق معمول مسئولین سکوت میکنن چون نظر روسیه براشون مهمه
اگر بنا باشه ایران کمک کنه، به نظرتون باید به کدام کشور کمک کنیم. آذربایجان یا ارمنستان. من که توی شک ام. میشه همزمان به دو تاشون نیرو و تجهیزات بفرستیم تا عدالت رعایت بشه و انشالله همیشه در صحنه ها حضور داشته باشیم. به امید پیروزی حق علیه باطل.
طبق قطع‌نامه‌های شورای امنیت ارمنستان باید دست از اشغال‌گری برداره و قره‌باغ به صاحبان اصلی آن برگردونه.
ناگرنو-قره‌باغ نام جعلیست و از به کار بردن آن پرهیز کنین.
من از سیاست سایت‌های فارس‌زبان به شدت تعجب می‌کنم، تیتر می‌زنن دعوا بر سر قره‌باغ. قره باغ پرتقال یا سیب نیست که بر سرش دعوا کنن. مثل این می‌مونه که بگیم ایران و عراق بر سر خرمشهر دعوا کردن. بابا عراق اشغال کرده بود و ایران هم حقش با جنگ گرفت. الان آقای ظریف میگه بشینین مذاکره کنین و حلش کنین. آیا ایران قبول می‌کرد خرمشهر با مذاکره پس بگیره یا عراق با مذاکره خرمشهر به ایران برمی‌گردوند. الان هم تنها راه پس گرفتن قره‌باغ جنگ جنگ و جنگ.
ارمنستانی‌ها موقع اشعال قره‌باغ خون دیختن و الان هم باید تقاص خون‌های ریخته شده بدن.

ارمنستان یک کشور فقیر هست و قدرت همچین کاری نداره. از وضع مردم ارمنستان مشخص از این جسارت‌ها ندارن. در واقع اسغال کننده قره‌باغ روسیه هست. ارمنستانی‌خا هم خودسون فدای سیاست‌های کثیف روسیه می‌کنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
قره باغ خاک ارمنی ها هستش
«از حمله نیرو‌های آذربایجانی به شهرک‌های مسکونی ارمنستان در منطقه ناگورنو-قره‌باغ خبر داد».
لازم است یادآوری کنم که قره باغ کوهستانی جزوی از خاک جمهوری آذربایجان است و در ارمنستان قرار ندارد. خواهشا اصلاح بفرمایید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
بشین بینیم بابا
"وزارت خارجه ترکیه نیز در بیانیه‌ای بار دیگر حمایت خود را از جمهوری آذربایجان اعلام کرد و گفت که ترکیه کمک‌ها و حمایت‌های لازم را در اختیار آذربایجان قرار خواهد داد." اگز دولتهای خارجی مداخله نکنند این مسله بصورت صلج امیز قابل حل است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
مهمل نباف برادر حل شدنی بود تو این 30 سال حل میشد با گفتگو
قره باغ خاک اسلام است و باید آزاد شود .
نتیجه این جنگ شکست دو طرف خواهد بود چون با توجه به ظرفیت های نظامی دو طرف پیشروی هر کشور محال خواهد بود. باید دید چه کسی از این جنگ سود می کند؟ ترکیه روسیه و اسرائیل. و اینکه انگیزه واقعی ترکیه از حمایت از اذربایجان دشمنی دیرینه انها با ارمنستان هست نه حمایت از باکو و انگیزه واقعی حمایت روسیه از ارمنستان پایگاه های نظامی و وابستگی ایروان هست. دو طرف جنگ هم از کشورهای پیشرفته سلاح می خرند و بازار فروش سلاح برای روسیه و اسرائیل و ... گرم میشه و هم این جنگ باعث تضعیف اقتصادی دو کشور میشه و مانع رشد این کشور ها میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
خیلی کوته فکر و سطحی نگری آذربایجان یعنی برادر خونی ترکیه پس کم مهمل بباف
مگر میشه بین دو همسایه طرف یکی را گرفت.؟ رفتار ترکیه غیر قابل قبوله. باید از دو طرف خواسته بشه تا خویشتنداری کنند نه اینکه اتش جنگ را بیافروزند. جنگ به هر شکلش محکومه و جان نوع بشر در خطره.
جانم فدایی قره باغ
بسم الله الرحمن الرحیم اذا جاء نصرالله والفتح ان شاءالله قره باغ آزاد و دشمنان اسلام و منافقین شکست خواهند خورد.
ادمین چرا نمیگی این ادوات جنگی لز مرز جلفا چرا به ارمنستان ارسال میشه این چه سیاست غلطیه
به امید ازادی قره باغ عزیز از اشغال و بازگشت اش به اغوش آذربایجان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
زنده باد ارمنستان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
یاشاسن چنگیز مغول
انشاءالله با برگشتن دو استان آدربایجان شمالی و ارمنستان به دامان ایران همه این مشکلات و درگیری ها تمام خواهد شد.
آذربایجان سرزمین خودش رو داره پس میگیره نه چیز بیشتر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
کدوم سرزمین
خاکه ارامنه است و بس
20 درصد از خاک جمهوری آذربایجان در اشغال ارمنستان است چرا به آن اشاره نمی کنید چرا از اشغالگر حمایت می کنید
ترکیه به دنبال ایجاد فضای جنگ در منطقه است !!! یک نفر با ترکیه صحبت کند ..
قاراباغ را آزاد می کنیم
ایران باید یا کنار آذربایجان نایستد تجزیه خواهد شد
6 روستا و یک شهر رو پس گرفتن انشالله قره باغ رو هم در ادامه میگیریم از ارامنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
باشه منتظر باش
قره باغ جزئي از آذربايجان مي باشد و ارمني ها در سالهاي گذشته مردم مسلمان آنجا را به زور از خانه هايشان اخراج نمودند. اگر ارمني ها دور انديش باشند به نفعشان هست دست از ادعاهاي جعليشان بردارند
ارمني ها نبايد ناخواسته عامل دولتهاي خارجي نشوند بايستي با ايجاد يك رابطه حسنه به فكر پيشرفت و اقتصادبود .مردم آذربايجان و ارمنستان در ساليان گذشته همواره بصورت برادروار در كنار هم زندگي كرده اند اين ذهنيت خوب همزيستي در كنارهم نبايد اينطور تحت تاثير انديشه هاي عاملهاي خارجي و افراطي از دست برود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
این هایی که میگی افسانه است
دروغ محض
والا ما دیگه پولی نداریم برای بازسازی به این دو تا کشور بدیم!
جمهوری آذربایجان 28 سال مذاکرات بی حاصل را صبورانه تحمل کرده به امید این که مراجع بین المللی و همسایگان کمکی به حل و فصل اوضاع کرده و اراضی اشغال شده ی آن بدون توسل به جنگ که مطلوب هیچ کس نیست آزاد گردد. ولی ارمنستان با تکیه بر ایدئولوژی توسعه طلب «ارمنی» که دست کمی از صهیونیسم ندارد پیوسته در فکر بسط دادن اراضی خود بوده و هست و تا قیامت هم خواهد بود. نهایت برای آذربایجان چاره ای جز توسل به زور نمانده است و قطعاً آذربایجان تمامی اراضی اشغال شده ی خود را آزاد خواهد کرد ولی میراث جنگ هر چه باشد برای مردم ارمنی بدتر از آن چیزی خواهد شد که پیش از اشغال اراضی بوده. اگر اقلیت ارمنی منطقه ی قراباغ امروز در تابعیت آذربایجان بودند هم چون تمامی شهرهای دیگر آذربایجان از نعمت توسعه و آبادانی بهره مند بودند ولی در سایه ی ایدئولوژی مخرب و سیاست سیاسیون و نظامیون گردنکش خود چیزی جز بدبختی حاصلشان نخواهد شد. آنها حتی روی ماندن در قراباغ و پذیرش تابعیت جمهوری آذربایجان را هم نخواهند داشت و ارمنستان از این هم که هست ضعیف تر و فقیرتر خواهد شد. همسایگانش هم به اندازه ی کافی مشکلات دارند و به خاطر ارمنستانی که جز سربار بودن و دوشیدن آنها هیچ حسنی ندارد دیگر مشکلات جدید را به جان نخواهند پذیرفت. باید به قول رهبر معظم انقلاب کمک کنیم که اراضی اسلام آزاد شده به صاحبان مسلمان آن برگردد. مساجد ما را ارمنی ها به خوکدانی تبدیل کرده اند. انشاءالله به زودی نداری اشهد ان علی اولی الله از گلدسته های مسجد شوشا بلند خواهد شد.
متاسفانه منشا این درگیریها اردوغان است .میخواهد توجه جهانیان به این جنگ باشد و خودش با خیال آسوده در سوریه جولان دهد واکتشافات نفتی در مدیترانه را گسترش دهد .
به نظر من این فرصت خوبی هست که آذربایجان رو به خاک ایران برگردونیم. نیروهای نظامی ایران باید حمله گسترده ای رو به خاک آذربایجان شروع کنند.
شلوغش نکنید
قره باغ نه مال ارمنستان نه آذربایجان
مال خودمون هست
اینبار جنگ صلیبی از آذربایجان شروع شده است ، جنگ بزرگ در منطقه بسود
هیچ کس نیست ، جلوی آنرا باید گرفت.
اینبار جنگ صلیبی از آذربایجان شروع شده است ، جنگ بزرگ در منطقه بسود
هیچ کس نیست ، جلوی آنرا باید گرفت.
دو کشور فقیر به جون هم افتادن... چیزی هم ندارن موندم جنگشون واسه چیه دیگه...
البته این وسط ارمنستان ضربه زیادی میبینه بخاطر دخالت ترکیه...
ارمنستان بی ازار ترین همسایه ایران بوده و ایران باید حواسش به نفوذ بیشتر ترکیه در قفقاز باشه
درود بر ارمنستان عزیز
اذربایجان مگر کشور اسلامی نیست انهم شیعه چرا فقط باید ترکیه با سیاه نمایی خودش را محبوب بکند ما کنا رباشیم نگاه بکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
برو بابا
این آدریاجان بزرگ ترین حامی اسراییله
آذربایجان حامیه داعشه
اگر کمکهای روسیه نباشد ارمنستان توان جنگ با اذریایجان را ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
حالا تو اینطور فک کن
الان دو هفته هست که دهها کامیون حامل سلاحهای سنگین از بزرگراه کسایی تبریز در مقابل چشمهای حیرت زده مردم تبریز به طرف مرز جلفا و نهایتا ارمنستان حمل می شود
تورک ها میخوان دوباره ارمنی ها رو قتل عام کنند
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
مگه تورکها هم آریایی هستند؟؟؟
به امید پیروزی آذری های ایران نژاد و شیعه و نابودی ارمنستانی که در صده گذشته هم در ایران نسل کشی کرد در حمله خوجالی
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
آذری ایران نژاد دیگه چه صیغه ای؟
افغانی فارس زبان؟
این مشکل به خاطر ترکیه و داعش و اردوغانه
مرگ بر داعش و حامینش
هم وطن بشتاب برای کینه ورزی هایت بین هم وطن ترک زبانت
اقا آذربایجان داعش را به کشورش راه داده و در این جنگ از اونا استفاده می کنه تازه اسرائیل و آمریکا و تر کیه هم پشت سرش ولی ارمنستان چی حالا میگین با آذربایجان باشیم یا ارمنستان که نه بااسرایل که با آمریکا
ازربايجان حق مطلق هست ايشالا پيروز خواهد شد به كوري دشمنانًً !!!
تفکرات پانترکی اینبار نه در قالب فضای مجازی که در قالب یک ارتش مجهز و البته کم فهم و اندیشه در آستانه وقوع یک نسل کشی دیگر هستند اگر امروز جلوی اردوغان و نوکران پانترکش در ارمنستان گرفته نشود هیچ ضمانتی وجود ندارد که نسل کشی ها در اصفهان و شیراز تکرار نشود . پ .....
دولت های تورک می خوان دوباره ارامنه را به خون بکشن
نه به کشتار ارامننه
اذربایجان همشه پیروزه اگه اراده کنه کل ارمنستان را به خاک اذربایجان خواهدکرد ودماغ تمام بدخواهان را به خاک خواهد مالید ( یاشاسن اذربایجان)
زنده باد آذربایجان قهرمان این منطقه متعلق به مسلمانهاست ارمنستان روزی تاوان سنگین خواهدداد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل