بازدید 19094
پیمانه اقتصادی

وزیر اقتصاد: فضای اقتصادی کشور به آرامش نیاز دارد/ حداکثر قیمت هر شانه تخم‌مرغ تعیین شد / قیمت طلا در آستانه مناظره ترامپ - بایدن/ کاهش قیمت دلار در بازار امروز

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس بر مدار قرمز حرکت کرد، آیا بورس مثبت می‌شود؟ آغاز بازارگردانی سهام بورسی تا هفته آینده، سقوط سهام بزرگترین سازنده تراشه چین با تهدید تحریم آمریکا، سکه در بازار تهران گران‌تر شد، بازار خودرو در انتظار متعادل شدن قیمت‌هاست و نفت مجال صعود نیافت را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۰۵۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸ 29 September 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس بر مدار قرمز حرکت کرد، آیا بورس مثبت می‌شود؟ آغاز بازارگردانی سهام بورسی تا هفته آینده، سقوط سهام بزرگترین سازنده تراشه چین با تهدید تحریم آمریکا، سکه در بازار تهران گران‌تر شد، بازار خودرو در انتظار متعادل شدن قیمت‌هاست و نفت مجال صعود نیافت را در بر دارد.

بورس بر مدار قرمز حرکت کرد

امروز شاخص کل با ۲۳۰۲۳ واحد کاهش معادل منفی ۱.۵۲ درصد به یک میلیون و ۴۹۲ هزار و ۹۰۱ واحد، شاخص قیمت وزنی - ارزشی با ۶۰۳۸ واحد کاهش معادل منفی ۱.۵۲ درصد به ۳۹۱ هزار و ۴۸۳ واحد، شاخص کل هم وزن با ۳۸۶۳ واحد کاهش معادل منفی ۰.۹۶ درصد به ۳۹۸ هزار و ۳۹۹ واحد، شاخص قیمت هم وزن با ۲۵۳۱ واحد کاهش معادل منفی ۰.۹۶ درصد به ۲۶۱ هزار و ۶۵ واحد، شاخص آزاد شناور با ۳۶۸۱۱ واحد کاهش معادل منفی ۱.۸۲ درصد به یک میلیون و ۹۸۱ هزار و ۴۸۰ واحد، شاخص بازار اول با ۲۷۱۵۴ واحد کاهش معادل منفی ۲.۴۸ درصد به یک میلیون و ۶۷ هزار و ۳۵۸ واحد و شاخص بازار دوم با ۵۰۷۷ واحد کاهش معادل منفی ۰.۱۶ درصد به ۳ میلیون و ۱۱۵ هزار و ۵۱۶ واحد رسید. در نیمه دوم داد و ستد‌های امروز بورس، در ۹۸۶ هزار و ۹۹۹ نوبت معاملاتی، ۹ هزار و ۵۸۰ میلیارد برگه اوراق بهادار به ارزش ۸۶ هزار و ۸۶۳ میلیارد ریال در بورس معامله شد.

گزارش بورس امروز سه شنبه 8 مهر 99/ سلام شاخص کل به کانال یک میلیون و 400 هزار واحد

گزارش بورس امروز سه شنبه 8 مهر 99/ سلام شاخص کل به کانال یک میلیون و 400 هزار واحد

آیا بورس مثبت می شود؟

سید مصطفی صفاری، کارشناس بازار سرمایه گفت: زمان افزایش سرمایه گذاری در بازار سرمایه فرا رسیده و چشم انداز روشنی پیش روی سرمایه گذاران است و من معتقدم با توجه به حجم نقدینگی کشور، افزایش قیمت‌های جهانی، سطح تورم، افزایش نرخ دلار، دستورالعمل‌های جدید بازار سرمایه شامل تقویت بازارگردانی، ممنوعیت معاملات الگوریتمی و محدود شدن سفته بازی و از همه مهمتر انتشار گزارش‌های مالی ماهانه شرکت ها، شاهد چرخش شرایط بازار باشیم. وی ضمن اشاره به انتشار گزارش‌های مالی شش ماهه شرکت‌ها و تاثیر مثبت آن در بازار افزود: با انتشار گزارش‌های شش ماهه شرکت‌ها و مشخص شدن فروش بنگاه‌ها با توجه به نرخ دلار و تورم، بازار سرمایه به سمت فضای مثبت تغییر مسیر می‌دهد و در بدترین شرایط بازار حداکثر طی سه تا شش ماه خود را با سایر بازار‌ها منطبق می‌کند.

آغاز بازارگردانی سهام بورسی تا هفته آینده

وزیر اقتصاد در مورد بازارگردانی در بازار سرمایه گفت: امروز جلسه پایش داشتم که ببینم مصوبه شورای عالی بورس چقدر اجرایی شده است؛ ضمن اینکه خودم با دستگاه‌های ذیربط تماس هایی داشتم. معدنی ها بازارگردانی را اجرایی کردند و علاوه بر آن بانک‌ها اقدامات لازم را برای کار انجام دادند. همچنین سازمان تامین اجتماعی و شستا به گفته وزیر رفاه، کار بازارگردانی را انجام دادند و برخی از حقوقی‌ها نیز در آستانه عقد قرارداد هستند. فکر می کنم به سرعت تا اواسط هفته آینده همه بازارگردانی ها عملیاتی شود.

وزیر اقتصاد: فضای اقتصادی کشور به آرامش نیاز دارد

فرهاد دژپسند در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی گفت: فضای اقتصادی کشور به آرامش نیاز دارد و باید سعی کنیم با همفکری، همدلی و همراهی مسائل اقتصادی کشور و صنعت مرغداری را حل کنیم. قرار شد که رفع مشکلات بازار گاه در جهاد کشاورزی پیگیری شود. همچنین نشستی فوق‌العاده با حضور رئیس‌کل بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت طی دو هفته آینده برگزار تا مسائل حوزه صادرات و تخصیص ارز بررسی شود.

سقوط سهام بزرگترین سازنده تراشه چین با تهدید تحریم آمریکا

سهام بزرگترین سازنده تراشه چین به دنبال تحریم امریکا سقوط کرد. گزارش ها نشان داد دولت ترامپ در پی تحریم فروش تکنولوژی به این شرکت و متهم به امکان استفاده نظامی توسط دولت چین است. سهام شرکت اسمیک در بورس شانگهای تا ۷ درصد سقوط کرد در حالی که سهام لیست شده این شرکت در بورس هنگ‌کنگ با سقوط ۵ درصدی روبرو شد. این سقوط پس از آن اتفاق افتاد که رسانه‌های آمریکایی مدعی شدند از این به بعد فروش تجهیزات خاص و معین به شرکت اسمیک نیازمند گرفتن  مجوز ویژه صادرات از دولت آمریکا خواهد بود. در گزارش این رسانه‌ها به نامه وزارت تجارت آمریکا به شرکت‌های آمریکایی اشاره شده است. در این نامه وزارت تجارت به این شرکت‌ها در مورد خطر بی‌سابقه استفاده از تجهیزات آنها در تجهیزات نظامی چین هشدار داده شده است.

قیمت طلا در آستانه مناظره ترامپ - بایدن

سی‌ان‌بی‌سی: ظهر سه‌شنبه قیمت‌های جهانی طلا در حالی دوباره رو به رشد شدند که بازارهای مالی در آستانه اولین مناظره انتخاباتی ترامپ و بایدن در التهاب هستند. سرمایه‌گذاران همچنین تحولات مربوط به بسته کمک مالی جدید آمریکا را دنبال می‌کنند. قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن ـ که در جلسه معاملاتی دیروز ۱.۱ درصد جهش کرده بود ـ امروز تا ساعت ۱۴:۱۰ به وقت تهران ۰.۱۴ درصد یا ۲.۲۶ دلار دیگر رشد کرد و به ۱,۸۸۳.۴۶ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم تا این لحظه ۰.۳۶ درصد یا ۶.۷۰ دلار رشد کرد و به ۱,۸۸۹.۰۰ دلار رسید.

سکه در بازار تهران گران تر شد

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط اتحادیه طلا و سکه تهران: هر قطعه سکه تمام طرح قدیم امروز ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، هر نیم سکه ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و هر ربع سکه نیز ۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است. هر سکه یک گرمی نیز به رقم ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.

کاهش قیمت دلار در بازار امروز

در معاملات امروز بازار ارز، نرخ دلار ابتدا با عدم تغییر آغاز شد، اما در ادامه با افزایش عرضه در بازار کاهش یافت، به گونه‌ای که بر اساس آخرین اطلاعات بازار امروز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های مجاز به نرخ ۲۸۴۰۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۸۵۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود که نسبت به نرخ روز قبل، ۴۵۰ تومان ارزان‌تر شده است. همچنین هر یورو به نرخ ۳۳۲۵۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۳۳۳۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود که نسبت به نرخ روز دوشنبه، ۳۰۰ تومان ارزان‌تر شده است.

بازار خودرو، در انتظار متعادل شدن قیمت‌هاست

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران با بیان اینکه افراد در شرایط کنونی از خرید خودرو اجتناب کنند، گفت: معاملات به طور کامل قفل شده، اما احتمال می‌دهیم با معرفی وزیر جدید صنعت، اتفاقات خوبی را شاهد باشیم. بررسی میدانی امروز از بازار خودروی پایتخت، حاکی از خواب کامل بازار است؛ بازاری که به نقطه صفر رسیده و در عمل معامله‌ای را در آن شاهد نیستیم. گفت‌وگو با چند تن از فعالان نمایشگاهی در گوشه و کنار پایتخت نیز حاکی است، جز صاحبان بنگاه‌ها کسی در طول روز برای قیمت گرفتن، خرید یا فروش خودرو مراجعه نمی‌کند.

قیمت‌های عجیب ۱۳۵ میلیون تومانی پراید، ۲۳۸ میلیون تومانی پژوپارس، ۲۲۸ میلیون تومانی پژو ۲۰۶ تیپ ۲، ۲۹۰ میلیون تومانی پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و ۸۰۰ میلیون تومانی جک. ‌اس۵ در حالی شنیده می‌شود که کارشناسان هیچ اعتقادی به این قیمت‌ها ندارند و می‌گویند: این روزها هر کس به دل‌خواه خود قیمتی را اعلام می‌کند و در برخی موارد اختلاف پنج تا ۱۰ میلیون تومانی برای یک مدل خودروی داخلی و تفاوت قیمت تا ۱۰۰ میلیون تومانی برای خودروهای وارداتی ملاحظه می‌شود. تماس با آگهی‌دهندگان خودروها در سایت‌های باما و دیوار نیز موید همین مطلب است و فروشندگان خودروها قیمت‌های دلبخواه و دور از ذهن مطالبه می‌کردند. یکی از نمایشگاه‌داران خودرو در شرق تهران با کاذب خواندن قیمت‌ها، به ایرنا گفت: در عمل قیمتی برای خودروها وجود ندارد و از دو هفته پیش تاکنون حتی یک نفر برای عقد قرارداد خرید خودرو به ما مراجعه نکرده است. «سعید موتمنی» رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت نیز امیدوار است با روی کار آمدن «علیرضا رزم‌حسینی» به عنوان وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت، تحولی را در این بازار شاهد باشیم. وی به ایرنا گفت: وزیر صنعت اعلام کرده که برنامه‌هایی برای بازار خودرو دارد و با توجه به اینکه بازار نیز به شدت متاثر از مسائل روانی است، هر اتفاقی در آن امکان‌پذیر خواهد بود.

حداکثر قیمت هر شانه تخم‌مرغ تعیین شد

محمد رضا کلامی، دبیر ستاد تنظیم بازار کشور گفت: قیمت هر شانه تخم مرغ در جلسه قبلی ستاد تنظیم بازار درب مرغداری ۱۲ هزار تومان و برای مصرف کننده ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان به تصویب رسیده بود که برخی برندها متناسب با کشش بازار و هزینه های تمام شده، قیمت متفاوتی را روی بسته بندی خود درج می‌کردند. وی افزود: امروز مقرر شد تا تخم مرغ ۳۰ عددی بسته بندی شناسنامه دار دارای زنجیره سرد حداکثر ۳۱ هزار تومان، ۲۰ عددی ۲۲ هزار تومان، ۱۵ عددی ۱۸ هزار تومان، ۹ عددی ۱۱ هزار تومان و ۶ عددی هفت هزار تومان عرضه شود که این سقف قیمت است و برندها زیر این عدد باید رقابت کنند. در این جلسه همچنین اعلام شد که هزینه خرده فروشی برای واحدهای فروشگاه های زنجیره ای حداکثر برای ۳۰ عددی، ۲ هزار تومان و ذیل همین قیمت تعیینی خواهد بود، برای تخم مرغ ۲۰ عددی سهم فروشگاه های زنجیره ای ۱۵۰۰ تومان، برای ۱۵ عددی هزار تومان، برای ۹ عددی ۶۰۰ تومان و برای ۶ عددی نیز ۴۰۰ تومان است.

از ابتدای مهرماه، صادرات تخم مرغ از گمرکات کشور بدون عوارض امکان پذیر نیست و سقف صادرات ۵ هزار تن در ماه تعیین شده است.

نفت مجال صعود نیافت

قیمت نفت روز سه شنبه تحت تاثیر ادامه نگرانی ها نسبت به پیامدهای شیوع ویروس کرونا بر تقاضا، کاهش یافت و بخشی از رشدی که در معاملات روز گذشته داشت، از دست داد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۲۲ سنت معادل ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۴۰ دلار و ۳۸ سنت در هر بشکه رسید. همچنین بهای معاملات نفت برنت ۱۹ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۴۲ دلار و ۶۸ سنت در هر بشکه رسید. قراردادهای نوامبر نفت برنت که روز چهارشنبه منقضی می شوند، با ۱۷ سنت کاهش، به ۴۲ دلار و ۲۶ سنت رسید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۲
پس اشكنه را عشق است.
وقتی تخم مرغ دغدغه اصلی اقتصاددانان و مدیران و مسئولان عالی رتبه یک کشور می شود که از حل آن نیز عاجز می مانند باید فاتحه اقتصاد و مدیران و مسئولان آن کشور را خواند!!!!!
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
تخم مرغ که جای خودش،را دارد فقط،با نگرفتن مالیات از مردم در این شرایط تورمی بالا اندکی از مسائل اقتصادی حل خواهد شد
دلار ۲۹۵۳۰ رو بهش میگین کاهش یافته؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
چگونه است دلار افزایشی میشود و بعد ثابت میشود و دوباره افزایشی میشود و ...؟؟؟؟
کار خود دولت است و اگر جو زده باشد قیمت ان که باید برگردد
آرامش؟؟؟ ما که به عمر خودمان ندیدیم!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
باید اقتصاد آرام بگیرد تا مدیریت امکان پذیر باشد
چشم مردم مبارک مشکل تخم مرغ بطور موقت حل شد.
وقتی شما توان کنترل قیمت تخم مرغ را ندارید چطور برای این مردم ارامش درست خواهید کرد
جلسه براي قيمت تخم مرغ؟
عرضه وتقاضا قیمت تعیین میکنه نه بخشنامه ودستورالعمل
آرامش؟؟؟اونم تو ایران؟؟؟؟؟

گشتم نبود، نگرد نیست
قیمت دلار اوایل صبح امروز تا ۲۹۱۰۰ تومان کاهش یافت اما دوباره به ۲۹۵۰۰ برگشت
میگفتن از شنبه قیمت تخم مرغ پایین میاد
به نظر شما کی شنبه میاد
کارشناس بازار سرمایه فرمودند حداکثر طی سه تا ششماه بورس با سایر بازار ها منبطق میشود!
کارشناس، در حداکثر یه زمان میدن دامنه زمانی نمیدن
بنازم به این کارشناسان که حتی خودشون هم از چیزی خبر ندارن...
بورس از ارکان مهم اقتصادی شکل گرفته در دنیای آزاد بوده واداره آن با سیستم فرماندهی آشکارا درتناقض است وبا قید بندهای مختلف نه تنها رونقی نخواهد گرفت بلکه آشفته وفشل شده و کارآیی خود رااز دست میدهد بنابراین مسئولین نباید این قدر برای کنترل بورس زور بزنند اگر رلکس باشند وکاری نکنند امور سامان می یابد
رنگ شانه تخم مرغ تعیین نشد؟
وای به حال ما که درگیر قیمت تخم مرغ هستیم
....
تابی جون این قیمت ها دلار و یورو را از کجا می گیری ما هم بریم انجا ارز بخریم.....از سایت های دولتی.....می گیری اعتماد نکن به این سایتها یک نفر را بفرسد همچی دستت می اید
سالها پیش شیر شیشه ای 50 تومان بود. بعد قیمت را بردند بالا و شد 100 تومان. سرو صدای روزنامه ها در آمد که آقا شیر گران شد!! چند روز بعد شیر شیشه ای شد 75 تومان. همان روزنامه ها سر د ادند شیر ارزان!!! شد.
این سیاستی است که سالها پیش گرفتند برای اینکه ما را نم نمک به گرانی عادت دهند ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
احسنت
مسولين ما كه دغدغه شون فقط ثابت نگه داشتن تخم مرغه، بايد فاتحه اون كشور رو خوند.
خدا من چرا ایران به دنیا اومدم؟!!!!
خداییش چراااااااا؟!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر