بازدید 6624

کشف ۳۷ قلم شیء عتیقه در املش گیلان

فرمانده انتظامی گیلان از کشف ۳۷ قلم شی عتیقه مربوط به هزاره اول قبل از میلاد و دوره اشکانیان در شهرستان املش خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۵۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹ 28 September 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سردار عزیزاله ملکی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی دریافت گزارش مردمی مبنی بر حفاری غیرمجاز و فروش عتیقه‌جات توسط افرادی در یکی از روستاهای شهرستان املش، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه پس انجام تحقیقات نامحسوس و محرز شدن صحت خبر، کارآگاهان پلیس آگاهی با اشراف اطلاعاتی دو متهم این پرونده و مخفیگاه آنها را شناسایی کردند، افزود: ماموران پلیس آگاهی با هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی به کشف ۳۷ قلم شی عتیقه اعم از ۶ عدد کوزه سفالی، یک پایه جام، سه عدد سرنیزه، یک عدد پایه سفالی، دو عدد پیاله مفرغ، یک حلقه انگشتر مفرغ، یک عدد نگین انگشتر، هشت عدد کهربا و ۱۴ عدد مهره در بازرسی از این مکان اشاره کرد و گفت: متهمان ۲۲ و ۴۸ ساله این پرونده نیز دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

سردار ملکی خاطرنشان کرد: طبق نظر کارشناسان میراث فرهنگی، عتیقه‌های کشف شده مربوط به هزاره اول قبل از میلاد و دوران اشکانیان است.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اعلام اینکه آثار به جا مانده از گذشتگان بیانگر تمدن، فرهنگ و اصالت هر قوم و ملتی است و باید به عنوان یک میراث برای آیندگان حفظ شود، بر برخورد جدی و بدون اغماض پلیس با افرادی که اقدام به تاراج میراث گرانبهای فرهنگی می‌کنند، تاکید کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر