بازدید 8919

پوتین: لغو تحریم‌ها به اقتصاد جهان کمک می‌کند

پوتین در سخنرانی ضبط شده در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: برای اشاعه صلح برای همه ملت‌ها تلاش می‌کنیم.
کد خبر: ۱۰۰۴۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۱ 22 September 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از اسکای نیوز،‌ ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در سخنرانی ضبط شده در هفتاد و پنجمین اجلاس مجازی مجمع عمومی سازمان ملل اظهار کرد: روسیه موفق شد اولین واکسن پیشگیری از کرونا را تولید کند.

او افزود، برای منع اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی تلاش خواهیم کرد. ما برای گسترش صلح در جهان و برای همه ملت‌ها تلاش می‌کنیم.

پوتین گفت: روسیه طرح عدم نظامی کردن فضا را داریم.

رئیس‌جمهور روسیه گفت که شورای امنیت سازمان ملل باید در جهت منافع همه کشورهاحرکت کند.

او برداشته شدن تحریم‌ها و محدودیت‌ها را اقدامی در جهت تقویت اقتصاد جهان و کاهش بیکاری دانست و گفت: نظر ما این است که شورای امنیت باید در جهت منافع همه کشورها با وجود اختلاف‌ها و مواضع متفاوت آنها حرکت کند .

پوتین با تقدیر از سازمان ملل در عملکرد موفق در ماموریت‌هایش در طول دوران شکل‌گیری گفت: با نگاهی به گذشته می توان شاهد بود که به رغم همه مشکلات در دوران جنگ سرد تغییرات اصلی ژئوپلتیک و تمامی رخدادهای امروز عرصه سیاسی جهان سازمان ملل توانسته به ماموریت خود در حفاظت از صلح گسترش توسعه پایدار و و کمک به حل بحران‌های محلی موفق بوده است.

وی همچنین گفت که حق وتو پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل همچنان یک ابزار خاص برای پیشگیری از درگیری‌های جهانی است که بازتاب توازن قدرت است و باید حفظ شود.

پوتین تاکید کرد: چنین حقی برای پنج قدرت هسته‌ای که پیروز جنگ جهانی دوم بودند نشانگر توازن سیاسی و نظامی واقعی تا امروز است. از همه مهمتر این یک ابزار ویژه و خاص است که به جلوگیری از اقدامات یکجانبه کمک می‌کند که ممکن است منجر به رویارویی نظامی مستقیم دولت‌های مهم شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر