بازدید 2922

قیمت نفت ۵ درصد ریزش کرد

به دنبال افزایش شمار موارد ابتلا به کرونا و تشدید نگرانی‌ها در خصوص تقاضای جهان و همچنین هراس‌های ناشی از بازگشت احتمالی تولیدات نفت لیبی، قیمت نفت در معاملات پایان روز دوشنبه ۵ درصد ریزش کرد.
کد خبر: ۱۰۰۴۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷ 22 September 2020

به دنبال افزایش شمار موارد ابتلا به کرونا و تشدید نگرانی‌ها در خصوص تقاضای جهان و همچنین هراس‌های ناشی از بازگشت احتمالی تولیدات نفت لیبی، قیمت نفت در معاملات پایان روز دوشنبه ۵ درصد ریزش کرد.

به گزارش ایبِنا از رویترز، در بحبوحه افزایش نرخ موارد ابتلا به کووید-۱۹ در اروپا و سایر کشورها و ایجاد ابهام دوباره در خصوص احیای اقتصادی، نفت خام نیز همچون سایر کامودیتی‌ها و بازارهای بورس مسیر ریسک گریزی را در پیش گرفت.

«گری کانینگهام» مدیر واحد تحقیقات بازار در Tradition Energy مستقر در استمفورد گفت: در خصوص تقاضای سوخت هواپیما شاهد اخبار نگران کننده‌ای هستیم. تصویر احیای اقتصادی به اندازه گذشته خوشایند نیست.

برنت دریای شمال با افت دو دلاری با ۴.۶ درصدی هر بشکه ۴۱.۱۵ دلار دست به دست شد و نفت خام آمریکا نیز با ریزش ۲.۱۵ دلاری یا ۵.۲ درصدی بشکه ای ۳۸.۹۶ دلار معامله شد. هر دو شاخص در آستانه ثبت بیشترین افت روانه خود در دو هفته اخیر بودند.

براساس آمار رویترز، بیش از ۳۰ میلیون نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و «بوریس جانسون» نخست وزیر بریتانیا از احتمال اعمال دور دوم قرنطینه سراسری حرف زد و این در حالی است که آمار ابتلا در اسپانیا و فرانسه نیز بالا رفته است.

کارگران شاغل در بزرگ‌ترین میدان نفتی لیبی (شراره) فعالیت خود را از سر گرفته‌اند، اما هنوز مشخص نیست که تولیدات چه زمان و چه اندازه دوباره آغاز خواهد شد. در این بین گلدمن ساکس بر پیش بینی‌های قبلی خود در مورد برنت و افزایش تا سقف ۴۹دلار تا پایان سال جاری و ۶۵ دلار تا پایان سه ماهه سوم سال آینده تاکید کرده است. علاوه بر این، بانک بارکلیز نیز پیش‌بینی خود را برای قیمت نفت خام در سال ۲۰۲۰ به ۴۳دلار و ۵۳ دلار برای سال آینده اعلام کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر