بازدید 7497
۱
باز هم اقدام سیاسی و مشمئزکننده کشورهای عربی در صحنه ورزش

اعتراض شدید ایران به‌حذف‌نام خلیج‌فارس درتوییترAFC

کد خبر: ۱۰۰۳۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۷ 18 September 2020

دبیرکل فدراسیون فوتبال با ارسال نامه ای به دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا خواهان اصلاح متن توئیت منتشره در خبر کنفرانس خبری امروز مربی تیم پرسپولیس شد.

به گزارش تابناک ورزشی و به نقل از سایت فدراسیون‌ فوتبال،در نامه مهدی محمد نبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال از ویندزور جان خواسته شده نسبت به اصلاح متن منتشره در حساب رسمی توئیتر لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ و نوشتن نام خلیج فارس در متن خبر مربوط به اظهارات مربی تیم پرسپولیس در نشست خبری امروز دستورات لازم به بخش ذیربط داده شود. باشگاه پرسپولیس نیز امشب با اقدام مشابه به این حرکت اعتراض کرد.

نامه اعتراض شدید پرسپولیس به برگزارکنندگان لیگ 

باشگاه پرسپولیس هم امشب با ارسال نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیامراتب اعتراض خود را نسبت به حذف نام "خلیج فارس" در مصاحبه حمید مطهری (مربی تیم فوتبال پرسپولیس) در صفحه رسمی توییتر AFC اعلام کرد.

در این نامه آمده است: فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) به درستی همه تیم‌های ورزشی را به پرهیز از رفتار‌های سیاسی دعوت می‌کند و انتظار می‌رود کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز در این کار سرآمد باشد. در اخباری که از مراجع رسمی AFC برای پوشش اظهارات مربی تیم پرسپولیس منتشر شد، نام خلیج‌فارس حذف شده که این اتفاق تعجب همه مخاطبان در ایران را به دنبال داشت.

با جعل نام " خلیج همیشه فارس" این اسم تاریخی از حافظه مردم قاره آسیا و جهان پاک نخواهد شد.اصول حرفه‌ای حکم می‌کند متولی فوتبال قاره آسیا هر چه زودتر این اشتباه بزرگ را اصلاح و از مردم ایران و هواداران پرسپولیس عذرخواهی کند. لطفا فوتبال را در زمین سیاست بازی نکنید و اجازه بدهید رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ورزشی باقی بماند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
وقتی مستندات چندین هزار ساله در ارتباط با نام خلیج فارس وجود دارد ایران باید با ارایه این مستندات به سازمان ملل جلوی این تحریف را بگیرد و از طریق سازمان ملل تمام دنیا را موظف کند که نام واقعی خلیج فارس را در سخنرانی ها و مصاحبه ها و نشریاتشان به کار ببرند . ایران همانطور که در مورد دریافت غرامت جنگ از عراق سهل انگاری می کند در این مورد مهم هم که با نام ایران و بقای ایران عجین است بسیار سهل انگارانه برخورد کرده و می کند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار