بازدید 16540
پیمانه اقتصادی

مقام مسئول: روز شنبه قیمت تخم مرغ اعلام می‌شود / پیش‌بینی خروج ۲۰۰ میلیارد دلار پول از بورس‌های بین‌المللی/ متوسط قیمت زمین در بهار ۹۹ به چند میلیون رسید؟ / افزایش فایل‌های نوساز با زیربنای بیش از ۱۰۰ متر

این پیمانه تیتر‌هایی همچون کاهش شدید نرخ رشد اقتصادی مربوط به آمریکاست نه ایران، چین در‌های خود را به روی صادرکنندگان گوشت روسیه بازتر کرد، بورس تا پایان سال ۹۹ صعودی یا نزولی است؟ انتصاب رییس کل بانک مرکزی عراق از سوی نخست وزیر این کشور و رشد چشمگیر قاچاق قطعات خودرو هندی و چینی را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۰۳۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲ 17 September 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون کاهش شدید نرخ رشد اقتصادی مربوط به آمریکاست نه ایران، چین در‌های خود را به روی صادرکنندگان گوشت روسیه بازتر کرد، بورس تا پایان سال ۹۹ صعودی یا نزولی است؟ انتصاب رییس کل بانک مرکزی عراق از سوی نخست وزیر این کشور و رشد چشمگیر قاچاق قطعات خودرو هندی و چینی را در بر دارد.

کاهش شدید نرخ رشد اقتصادی مربوط به آمریکاست نه ایران

روز چهارشنبه، رییس‌جمهور روحانی در جلسه هیات دولت با اشاره به حرکت بسیار خوب جاری در کشور در زمینه تولید و رشد اقتصادی، تصریح کرد: رئیس جمهور آمریکا چندی قبل مدعی شده بود که رشد اقتصادی ایران منفی ۲۵ درصد است، در حالی که رشد اقتصادی ایران تحت تاثیر تحریم‌های شدید و محدودیت‌های کرونا، به منفی ۰.۶ درصد رسیده و کاهش شدید نرخ رشد اقتصادی تا ۲۰ و ۲۵ درصد مربوط به آمریکا و کشورهای دوست و هم‌پیمان آمریکاست.

مقام مسئول: روز شنبه قیمت تخم مرغ اعلام می‌شود

محمدرضا کلامی، دبیر ستاد تنظیم بازار در برنامه تیتر امشب از برگزاری جلسه کارگروه ستاد تنظیم بازار به ریاست معاون اول رئیس جمهور خبر داد و گفت: در این جلسه نرخ مصوب هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری به ۱۱ هزار تومان افزایش یافت. وی با بیان اینکه قیمت مصرف کننده نیز برگرفته از این نرخ روز شنبه از سوی سازمان حمایت اعلام می‌شود، اظهار کرد: بعد از اعلام قیمت، تولیدکننده باید تخم مرغ را با این رقم به دست مصرف‌کننده برساند و دست سازمان حمایت، بازرسی اصناف، تعزیرات حکومتی و هر دستگاه نظارتی که در کنترل بازار نقش دارد باز است و اگر به مرغداری که گران‌فروشی کرده مراجعه کند، او نمی‌تواند ادعا کند قیمت درست محاسبه نشده است. به نقل از ایسنا؛ این دومین افزایش قیمت تخم مرغ در سال جاری است، به‌ طوری‌ که اوایل تیرماه سقف قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ در مرغداری حداکثر ۹۵۰۰ تومان و قیمت مصرف کننده هر شانه تخم مرغ سی عددی بسته به وزن آن حدود ۲۰.۰۰۰ تومان تعیین شده بود. اما قیمت هر شانه تخم مرغ در روزهای اخیر در خرده‌فروشی‌ها به ۳۸ هزار تومان هم رسیده است. 

چین درهای خود را به روی صادرکنندگان گوشت روسیه بازتر کرد

روسلخودنادزور، ناظر سلامت غذایی روسیه اعلام کردT هشت شرکت روسی دیگر مجوز صادرات گوشت قرمز و مرغ به چین را دریافت کرده‌اند. در نتیجه ۴۹ شرکت روسی حالا مجوز چنین صادراتی را به دست آورده‌اند. در اوایل نوامبر ۲۰۱۸، روسلخودنادزور و اداره کل گمرک چین توافقاتی را برای ملزومات سلامتی واردات دوجانبه گوشت قرمز و گوشت مرغ امضا کردند. داده‌ها نشان می‌دهد در شش ماه ابتدایی امسال روسیه صادرات گوشت خود به چین را دو برابر کرده است. چین حالا بالاتر از اوکراین بزرگترین بازار محصولات گوشتی روسیه به حساب می‌آید.

بورس تا پایان سال ۹۹صعودی یا نزولی است؟

قاسم صادقی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس تابناک گفت: بازار رفته رفته به تعادل و ثبات نزدیک می‌شود و بعد از آن با شیب کم روند صعودی خود را آغاز خواهد کرد، چون بازار نیاز به کف سازی دارد و ممکن است دو روز مثبت یک روز منفی باشد و این روند تا یک ماهی به طول می‌انجامد. صادقی گفت: پیش بینی من این است که موج صعودی پرقدرت و شارپی بازار بعد از پایان انتخابات آمریکا آغاز خواهد شد. وی با اشاره به بازگشت دوباره شاخص کل به کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد، ادامه داد: مقداری این بازگشت تقاضا را افزایش خواهد داد. وی افزود: مقاومت بعدی شاخص کل یک میلیون و ۸۷۰ هزار واحد می‌باشد که پیش بینی من این است که این مقاومت یک ماه تا یک ماه و نیم بعد شکسته خواهد شد. همچنین عبور شاخص کل از ۲ میلیون واحد بعد از پایان و مشخص شدن نتایج انتخابات آمریکا اتفاق خواهد افتاد و پیش بینی من این است که شاخص کل سپس ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد را رد خواهد کرد و در پایان سال در نهایت بر روی کانال ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحدی قرار خواهد گرفت.

پیش‌بینی خروج ۲۰۰ میلیارد دلار پول از بورس‌های بین‌المللی

بلومبرگ: بانک جی‌پی‌مورگان پیش‌بینی کرد: در سه ماه جاری صندوق‌های ثروت ملی کشورها و صندوق‌های بازنشستگی برای متعادل کردن پورتفوی خود ۲۰۰میلیارد دلار پول خود را از بورس‌های بین‌المللی بیرون می‌کشند. این بانک مدعی است، این گونه اقدامات می‌تواند بازارهای بورس بین‌المللی را تحت تاثیر قرار دهند. نیکلاس پانیگیرتزوغلو، کارشناس ارشد جی‌پی مورگان،‌ می‌گوید، این بدترین تغییر سه ماهه پورتفوی سهامداران بزرگ از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا تا کنون خواهد بود.

از جمله بزرگترین طرف‌هایی که به دنبال بیرون کشیدن پول خود از بورس‌های بین‌المللی هستند، می‌توان به صندوق مستمری آمریکا، صندوق سرمایه‌گذاری مستمری دولت ژاپن، و صندوق نفتی نروژ اشاره کرد. این کارشناس نفتی می‌گوید، با در نظر گرفتن سقوط سنگین بازارهای مالی در ماه جاری این تغییر در پورتفوی سهامداران بزرگ می‌تواند بیش از پیش تاثیر منفی داشته باشد. در واقع مؤسسات تلاش می‌کنند، برای محقق ساختن هدف گذاری تخصیص دارایی خود در هر دوره سه ماهه پورتفوی خود را به شکل مناسب بچینند. به نقل از فارس، این خروج پول یکی از چند ریسکی است که بورس‌های بین‌المللی در شرایط کنونی که پس از صعود سنگین روند نزولی را تجربه کرده‌اند، به شمار می‌رود.

انتصاب رییس کل بانک مرکزی عراق از سوی نخست وزیر این کشور

نخست وزیر عراق «مصطفی غالب» را به ریاست بانک مرکزی این کشور منصوب کرد. به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (INA)، «مصطفی الکاظمی» همچنین «سوها داوود الیاس» و «سالم جواد عبدالهادی الجلابی» را به ترتیب به سمت رییس کمیسیون سرمایه گذاری ملی و رییس بانک تجارت عراق منصوب کرد. اقتصاد عراق و بخش نفتی این کشور به واسطه سال ها جنگ و تحریم و عواقب ناشی از حمله آمریکا آسیب دیده است. بغداد برای تامین ۹۷ درصد بودجه دولتی خود به نفت وابسته است؛ «علی العلاوی» وزیر دارایی این کشور هفته گذشته خطاب به نمایندگان مجلس عراق گفت که اعمال اصلاحات اقتصادی به پنج سال کار نیاز داشته و اینکه بدهی دولتی این کشور معادل ۸۰ تا ۹۰ درصد تولید ناخالص داخلی بوده و بدهی خارجی آن نیز ۱۳۳ میلیارد دلار است.

متوسط قیمت زمین در بهار ۹۹ به چند میلیون رسید؟

به نقل از مرکز آمار ایران، متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در کل کشور ٥٧١٤١ هزار ریال با میانگین مساحت ٢٣٦ مترمربع بوده که نسبت به فصل قبل، ٢٢.١درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٧١.٨ درصد افزایش داشته است. متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در سطح کل کشور ٥٧٤٦١ هزار ریال با میانگین مساحت ١٠٧ مترمربع و متوسط عمر بنای ١٢ سال بوده، که نسبت به فصل قبل، ١٨.٦ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل٦٢.٧ درصد افزایش داشته است.

متوسط مبلغ اجاره‌ی ماهانه به‌علاوه‌ی ٣درصد ودیعه‌ی پرداختی برای اجاره‌ی یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در سطح کل کشور ١٧٢٢٣٠ ریال با میانگین مساحت ١٠٠ مترمربع و متوسط عمر بنای سیزده سال بوده است، که نسبت به فصل قبل ٧.٢ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٣٦.١ درصد افزایش داشته است.

افزایش فایل‌های نوساز با زیربنای بیش از ۱۰۰ متر

در شرایطی که به گفته مشاوران املاک حجم خرید و فروش واحدهای مسکونی در بنگاه‌های املاک رونق ندارد و همچنین تعداد فایل‌های عرضه شده به بازار به دلیل نااطمینانی و بی‌ثباتی در شرایط اقتصادی کشور به‌شدت کاهش پیدا کرده است، فعالان بازار مسکن از افزایش فایل‌های نوساز در گروه متراژی بیش از ۱۰۰ متر خبر می دهند.

به گفته آنها در وضعیت کنونی تعداد فایل‌های کوچک‌متراژ به‌ شدت در بازار اندک است و همین سبب شده بودجه خرید بخش زیادی از متقاضیان مصرفی برای معامله آپارتمان‌های بزرگ متراژ مناسب نباشد. از همین روی، این گروه از متقاضیان خرید خانه فعلا از بازار عقب‌نشینی کرده‌اند. در مقابل چند هفته‌ای است که وضعیت املاک بزرگ‌متراژ عرضه شده در بازار نسبت به قبل تغییراتی کرده است، به‌طوری‌که در میان معدود فایل‌های عرضه شده به بنگاه‌ها، بخش عمده آنها به فایل‌های  بزرگ‌متراژ مربوط می‌شود. مشاوران املاک عنوان می‌کنند به‌طور طبیعی متقاضیان این گروه از آپارتمان‌های عرضه شده در بازار املاک، افرادی هستند که به‌دنبال تبدیل به احسن ملک خود هستند. /دنیای اقتصاد

رشد چشمگیر قاچاق قطعات خودرو هندی و چینی

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازی کشور گفت: بررسی‌های مشترک این انجمن با همکاری سازمان مبارزه با قاچاق کالا و ارز حاکی از قاچاق نزدیک به دو میلیارد دلاری قطعات خودرو به کشور در سال ۹۸ است. «آرش محبی‌نژاد»در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این آمار در مقایسه با متوسط سال‌های گذشته که حدود ۱.۳ میلیارد دلار بود، رشد چشمگیری را نشان می‌دهد. وی در عین حال خاطرنشان‌ کرد:‌ استفاده از قطعه قاچاق در خودروها که به‌طور عمده قطعات هندی و چینی است، در صورت معیوب بودن قابل ردگیری نیست، این در حالی است که خودروسازان و قطعه‌سازان معتبر، قادر به شناسایی قطعات اصلی از بی‌کیفیت هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۶
درود
هرسال باید دستمزد کارگرها با تناسب تورم بالا برود امسال اگر تورم 40 بود 20 در صذ بالا بردن ...تا همین الان اجناس 200 درصد گران شده و کارگران شزمنده خانواده هاشان هستند چون هر روز سغره اشان کوچکتر می شود
دولت هم خودش را به خواب زده....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
و کارمندان شغل و بازنشسته
بعد از چهل سال واسیه گرونی تخم مرغ جلسه میذارن
پاسخ ها
امیر
| Turkey |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
یعنی اینقدر مسایل مملکت حل شده که مشکل بزرگ تخم مرغ !!!!وقتی سیستم‌فشل باشه تخم‌مرغ میشه بحران و ستاد حل بحران میخواد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
چون تابحال صادراتش به عراق به این شدت نبوده . کل تخم مرغ داره میره عراق . بزودی هم نوبت رب گوجه ست
تقریبا در همه چیز پسرفت داشتیم
اما نه بخاطر تحریم ها
بخاطر مدیران ناتوان خودمان
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
درسته ؛ اگه مدیران ما توانا و آشنا به دیپلماسی روز بودن ، نه تحریم میشدیم ، نه این همه دشمن داشتیم و نه جلسه بحران تخم مرغ تشکیل میدادیم !!
ناشناس
| Belgium |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
تحریم ها هم ناشی از همین است
سکه شده 13میلیون این مقام مسئول هنوز درگیر اعلام قیمت تخم مرغ است...........................
متاسفانه مسئولین بیش از چهل سال است هنوز گیر قیمت تخم مرغند پس دیگر مسائل را چگونه میتوانند حل کنند؟!
اعلام قیمت تخم مرغ؟!!!!!

خدایا تا من برسم به سوپر نبنده من بتونم 10 شونه بگیرم
چون احتمالا شنبه با همین پول یک شونه هم نمیتونم بگیرم!!!!!
نیکلاس پانیگیرتزوغلو رو خوب اومدی
واو این دستاورد مهم رو به همه دانشگاهیان و صنعتگران و علمای کشور تبریک و تهنیت میگم کشور رو به پیشرفت و تعالیه و مطمینم ما شنبه رکورد زدیم
این شنبه ها درایران چقدر فضیلت دارد همه اتفاقات درروز شنبه میفتد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
جمعه متوجه می شوند شنبه راه کار ارایه داده مشکل را حل می کنند
خدا این شنبه ها رو از مسئولین نگیره
چندین دهه است که درانتظار یک خبر خوش زندگی میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
خجالت هم نمیکشن با این مملکت داریشون .
دولت واقعا دارد زحمت ميكشد هر روز دارد براي گران كردن همه چي جلسه ميگذارد ،واقعا دست مريزاد ولي بياييد كاري را كه براي خودرو كرديد براي همه ي كاههاي ديگه هم انجام بديد بگوييد هر وقت احساس كرديد گران كنيد مثل خودرو سازها بدون خجالت و رودربايستي گران كنيد به نظرم اگر اين ماههاي پاياني گران كردن همه كالاهها را مثل دلار به سرانجام برسانید خیلی بهتر است!
متاسفانه یک کشور کاملأ بی هدف و بدون الگو هستیم که همش در حال مقایسه با این کشور و آن کشور هستیم،
برای توجیح کارها نکرده یا عقب ماندگی کشور و یا به بالجبار به مردم کاری تحمیل کردن مثل یارانه یا قیمت بنزین و ....در جهان به دنبال کشوری مگیرند که بگویند فلان کشور انجام میدهد بدون در نظر گرفتن اقتصاد فرهنگ و ...... آن کشور
از یک سمت میگویند ژاپن و آلمان فرانسه و... شویم وقتی میبیند توان ندارند بعد میگویند آنها پادو امریکا هستند باید بیخیال شد و .... باید با کشورهای مثل افغانستان و لیبی ....مقایسه شویم!!!؟؟؟
فقط به خاطر اینکه مردم بدبختی شون یادشان نیاد
پس شعار نه شرقی و نه غربی کجاست
قیمت تخم مرغ شونه ای ۳۵ هزار تومن و هرکس بالاتر بفروشه برخورد میشه، همون سیاست همیشگی و خوشحالی مردم ساده لوح
اگر دولت ورود کند حتما" از این هم بدتر خواهد شد علی لا برکت الله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
عربی بلد نیستی ننویس
چرا باید در سایه مالیات مردم و امنیت ایجاد شده توسط آنان یک عده سودجو و طماع و دلال یک شبه از کالاهائی نظیر مسکن، خودرو، گوشت، تخم مرغ و... که ارزش واقعی آنها بسیار پائین است به میلیاردها تومان سود باد آورده برسند و اینکار خود را با افزایش نرخ ارز، سکه و... توجیه نموده و مسئولان هم که خود منافع دارند این گرانیها را توجیه نموده و هر دفعه برای مردم اشک بریزند؟!
چرا باید زمین بایری که هیچ تلاشی برای تولید آن نشده اصلاً قیمت داشته باشد؟!! چه رسد به اینکه روزبروز هم افزایش قیمت داشته باشد!!!!!
همین قیمت خودرو های داخلی برای شرمندگی مسئولین بسه بقیه پیش کش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
حل اونو بزارید شنبه بعدی
جناب جهانگیری وشیخ حسن روحانی در دوره مناظره های تلویزیونی اعلام میکردند دردوره احمدی نژاد کره در فروشگاه ها پیدا نمیشد وتورم بالا داشتیم حال حضرات کجایند درزمانیکه در فروشگاه ها کره پیدا نمیشود واگر هم بندرت پیدا شده 100گرمی 80 هزارتومان است تخم مرغ شانه ای 37هزارتومان گوشت مرغ 20هزارتومان وسایر مایحتاج زندگی مردم بطورلحظه ای قیمتهایش بالا میرود واحدی به فریاد ملت نمیرسد و رئیس جمهور جشن پیروزی یک شنبه رااعلام میکند ومدعی میشود آمریکا در طرحش شکست خواهدخورد ومتاسفانه نمک برزخمهای برجامانده از7سال عملکردشان میپاشد واقعا روی احمدی نژاد راسفید کردید
میکرواستراتژی در دو مورد خرید یکبار ۲۵۰ میلیون دلار و بار دوم همین چند روز قبل ۱۷۵ میلیون دلار بیت کوین خرید. اینها اخبار مهمی است. دولت در آمریکا هم در حال تقویت صوری بورس هست هر چند پرداخت های یارانه ای کرونایی هم بی تاثیر نبوده ولی موجی از نگرانی شرکت های بزرگ بورسی رو به سمت خرید بین کوین و طلا سوق داده تا در صورت شکست ترامپ بتونند سرمایه هاشون رو خفظ کنند..
کشوری که یکی از بی ارزش ترین پول های دنیا را به همت سیاستهای خودخواهانه خود دارد و مصالح مردم خود را قربانی شعارهایی میکند که خود به آنها اعتقادی ندارد.
تا وقتی تحریمها بیشتر میشوند وضعیت کشور بهتر نخواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
تعامل با دنیا لازمه
واقعا جای تعجب وشگفتی بسیاردارد دولتی که عرضه حفظ قیمت مایحتاج زندگی ملتش راحداقل برای یک ساعت هم ندارد برای ابرقدرتی چون آمریکا کری میخواند جناب روحانی ای کاش ازترس کرنا برای چند ساعتی به بیرون وبه میان ملت می آمدی ومتوجه میشدی در این 7سال چه کارنامه سیاهی داشتی ملت در هیچ دوره ای اینقدر ازعملکرد دولت ناراضی نبودند وبطورعلنی نفرین نمیکردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
اشتباهی منفی دادم
روحانی 7سال است با اظهارات وادعاهای تکراری وگفتگو درمانی اکثریت ملت رازیر فشاراقتصادی به ذلت وخفت وخواری کشانده ای کاش بجای ادعاهای آنچنانی تکراری ووعده های سرخرمنی 7سال گذشته برای یک سال هم که شده به حداقل به یکی ازوعده های سال 92 خودش عمل نماید این یک سال هم خواهدگذشت فردای پایان دوره ریاست جمهوری با چه وجدانی در مقابل ملت خواهد ایستاد اصولا چه پاسخی به وجدانش خواهدداشت که پس از8سال به هیچیک ازوعده هایش نه تنها عمل ننمود بلکه احمدی نژاد راهم روسفید نمود
آخه حاجی! نرخ رشداقتصادی ایران روباآمریکا مقایسه میکنی بعدهم نتیجه میگیری که مال مابهترتره!؟
توامریکاموادغذایی بسیارارزان و مرغ ‌وتخم مرغ جزوارزانترین موادغذایی است همین فقط!!
به مرغ ها میگم تا شنبه منتظر باشند
اقای مسٸول قیمت تخم مرغ روز شنبه با شروع بر گشت تحریم ها ... کیلوی خدا تومان
آقای جهانگیری شما که اقدام موثر بلد نیستی! اقدام نکردن هم بلد نیستی؟
سانسورچی تابناک، ماهیانه چقدر حقوق داری عزیزم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
اینو خوب اومدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
ایول
اگر نرخ زشد رو به دلار حساب کنید از اون هم بیشتر منفی میشه . به ریال که هرکاری بکنید و نکنید هم همیشه مثبته!!!!!
زودتر از شنبه اعلام کردن.تخم مردغی که کیلویی 11 هزار بوده رو گفتن 14 هزار بعد یه بادی به غبغب میندازن و میگن هر کی گرون تر بفروشه شدیدا باهاش برخورد می کنیم
روحانی رشد قیمت را با رشد اقتصادی اشتباه گرفته
پس این همه توی بوق و کرنا میکردن که قراره شنبه و یکشنبه فلان بشه و بهمان بشه منظورشون این بود

قرار بود قیمت تخم مرغ اعلام بشه.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر