بازدید 6998

جمله جالب آرسن ونگر درباره مربیان ایرانی

کد خبر: ۱۰۰۳۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰ 16 September 2020

آرسن ونگر (رئیس توسعه جهانی فوتبال) در وبینار دانش افزایی فدراسیون فوتبال عنوان کرد: ایران کشور بزرگی با استعدادهاى زیاد است و مربیان خوبى در این کشور حضور دارند که نیاز است در مسیر آموزش و پیشرفت دائمی قرار داشته باشند. در فیفا ما مسئول این هستیم که پتانسیل‌ کشور‌ها را بالا ببریم و هدف ما در یاری رساندن به فدراسیون ها است.

به گزارش تابناک ورزشی، سرمربی نامدار سابق آرسنال ادامه داد: ما در حال تدارک دوره هاى مربیگری براى برخى از کشور‌ها از جمله ایران هستیم. طبعا نیاز ها را تحلیل و آنالیز مى کنیم و با برنامه ریزى به شما ارائه خواهیم داد.

ونگر در پاسخ به پرسشی درباره فلسفه‌های مربیگری در رابطه با بازیکن گفت: قطعا مربى باید بازیکن را تحت تاثیر قرار بدهد و براى پیشرفت او تلاش کند. طبعا شناخت فرهنگ بازیکن از اهمیت بالایى برخوردار است. به صورت کلی ما می‌گوییم مربى، انسانى است که با تخصص در فوتبال کار مى کند و براى موفقیت به سه رکن اساسى نیاز دارد. رکن اول ارتقاى همیشگی دانش رکن دوم بالا بردن مهارت هاى انتقالى و رکن سوم راهبر‌ها و روش هایى که منجر به موفقیت تیم مى شود. من همیشه می‌گویم مربی ابتدا باید ظرفیت گوش دادن را در خود بالا ببرد و شنونده خوبى باشد. واقعیت این است وقتی من کار خودم را از سال ١٩٩٣ به صورت حرفه اى در فرانسه آغاز کردم برخى اصول را براى خودم تعریف کردم. اول کیفیت تمرینات تیم بود و در ادامه استفاده از افراد متخصص در کنار خودم و البته حفظ نظم و انضباط؛ این‌ها موضوعاتی است که در تیم اهمیت بالایی دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار