بازدید 49991

روس‌ها: سیاره "زهره" مال ماست!

رییس سازمان فضایی روسیه با اعلام پروژه‌ای موسوم به "ما معتقدیم زهره یک سیاره روسی است" اعلام کرد که این کشور قصد دارد به طور مستقل به اکتشاف این سیاره بپردازد.
کد خبر: ۱۰۰۳۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹ 16 September 2020


به گزارش تابناک به نقل از یورونیوز، یک گروه بین‌المللی از ستاره‌شناسان روز دوشنبه اعلام کردند که یک نشانه شیمیایی(ماده فسفین) در جو سیاره زهره یافته‌اند که می‌تواند با وجود حیات در این سیاره مرتبط باشد.

پس از اعلام رسمی این خبر، روسیه اعلام کرد که قصد دارد به طور مستقل به کشف و بررسی این سیاره بپردازد.

اگرچه که ‌نشانه‌های حیات کشف شده در زهره آنقدر قوی نیست که وجود زندگی را در زهره تایید کند اما این گروه بین‌المللی از پژوهشگران اظهار داشتند که آنها هر منبع شناخته شده دیگری را که شاید ماده شیمیایی موسوم به "فسفین"(Phosphine) را تولید کند، رد کرده‌اند.

فسفین در زمین، توسط ارگانیسم‌هایی تولید می‌شود که برای زنده ماندن به اکسیژن نیازی ندارند و یا می‌توان آنها در آزمایشگاه به وجود آورد. ستاره‌شناسان طی سال‌های اخیر، این موضوع را مطرح کرده‌اند که فسفین می‌تواند یک نشانه شیمیایی باشد که با فرآیندهای بیولوژیکی سیارات فراخورشیدی در ارتباط است.

"دیمیتری زوگوزین"(Dmitry Rogozin) رئیس سازمان فضایی روسیه (روسکاسموس) گفت: ما یک پروژه ملی را تحت عنوان "ما معتقدیم که زهره یک سیاره روسی است"، آغاز خواهیم کرد.

روسکاسموس طی بیانیه‌ای خاطرنشان کرد کرد که اولین ماموریت‌ها برای اکتشاف زهره توسط اتحاد جماهیر شوروی انجام شده است.

این سازمان اعلام کرد: فاصله اتحاد جماهیر شوروی و رقبای آن در تحقیقات پیرامون سیاره زهره آنقدر زیاد بود آمریکا، سیاره زهره را "سیاره شوروی" نامید.

روسها مدعی هستند که مواد گسترده‌ای دارند که نشان می‌دهد برخی اجرام در سطح ونوس تغییر مکان داده‌اند یا می‌توانند زنده باشند. اگرچه این فرضیه‌ها هنوز تایید نشده است.

این پروژه ملی روسی علاوه بر پروژه‌ای است که "Venera-D" نام دارد و در آن روسها پیرامون تحقیقات درباره "زهره" با سازمان فضایی آمریکا(ناسا) همکاری می‌کنند.

گزارش‌های اولیه حاکی از آن بود که روسیه قصد دارد در پروژه اکتشاف ونوس، همکاری‌های بین‌المللی نداشته باشد ولی پس از آن اعلام کرد که برای این بررسی‌ها به جز پروژه Venera-D یک پروژه مستقل در نظر می‌گیرد.

روسکاسموس اعلام کرد که آن‌ها قصد دارند خاک و اتمسفر سیاره زهره را در کنار "فرآیندهای تکاملی ونوس که ظاهرا متحمل فاجعه آب‌وهوایی مرتبط با اثر گلخانه‌ای شده است" مطالعه کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳۶
سطح زهره به قدری داغ است که در آن سرب ذوب می شود و فشار اتمسفر آن هم 100 برابر زمین است پس چطور می شود در این جهنم حیات وجود داشته باشد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
احتمالاً باکتریهایی هستند که در لایه های بالای جو زهره زندگی میکنند
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
نه بابا این خبرها هم نیست.. من یه سفر رفتم
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
شرایط در لایه های فوقانی جو زهره بسیار متفاوت است و از سالها پیش دانشمندان احتمال وجود حیات در جو زهره را میدادند
ماهورا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
شاید اونجا واسه زندگی اخروی طراحی شده و در اصل جهنمو پیدا کردن :)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
ممکنه حیات نباشه ولی آپارتمان هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
مگه تورفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
شاید زمانی حیات داشته وبا اثرگلخانه ای نابود شده،اینو میخان بفهمن
عماد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
منظور از امکان زندگی بین جو زهره و فضاست که دمای
تابستان های زمین را دارد
ناشناس
| - |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
زهره در اساطیر اروپایی محل زندگی شیطان است
خیلی هیجان انگیزه
پاسخ ها
یوسف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
شاید جهنمیا اونجا هستن
همش !؟؟
احتمالا سیاره زهره هم وقف شده!!!!!
ممکن است امام زمان در کپسولی حیاتی در زهره باشند که اینقدر وضع زمین به هم ریخته.
امریکا :کره زمین مال ماست و ما رهبر جهانیم
حالا چرا زهره؟
برجیسی، کیوانی، ابط الجوزایی، اتا کارینایی ...
من هم مدتهاست عقیده دارم زهره همان جهنم در باور ماست.جهنمش مشخص شد.اما بهشت کجاست فقط خدا داند.
واقعا شوت هستن..اینم از وضع مردمش..بدبخت و بیچاره
سیاره ونوس به خاطر اثرات گلخانه‌ای به یک جهنم تبدیل شده است و در اینکه حیاط با مشخصاتی که ما می شناسیم قادر به زندگی در این جهنم سوزان نیست شکی وجود ندارد اما مسئله ای که باعث می شود جدی تر در این مورد فکر کنیم این است : هیچ الزامی وجود ندارد حیات تنها به شکلی که ما می شناسیم وجود داشته باشد از پیدا شدن ماده شیمیایی فسفین که توسط ارگانیسمهای بدون نیاز به اکسیژن به وجود می‌آیند که بگذریم وجود حیات در مکان هایی بسیار داغ مثل زهره یا بسیار سرد مانند غول های یخی دوردست منظومه شمسی را نمی‌شود کاملاً رد کرد چراکه در خود زمین هم میکروب هایی وجود دارند که قادر به زندگی در دماهای بسیار بالاتر از نقطه جوش هستند علاوه براین همانطور که گفتم ممکن است اشکالی از حیات وجود داشته باشد که ما هیچ چیزی درباره آن ها نمیدانیم حیاتی که بر پایه کربن و مواد آلی نیست پس بدون دلیل و مدرک کافی‌نمیشود وجود حیات را در هیچ جایی به طور قطع تایید یا رد کرد
روس ها گفتن مال ماست!
بعید هم نیست والا
این هم نشانه های عقب ماندگی ما
کجا مال ایرانی ها هست . اها بهشت برین مال ماست.
ببینیند حیاتی ک میگن منظورشون حیات کامل و تکامل یافته نیست حیاتی ک صحبت میشه مثل تک سلولی ها یا یاکتری ها هم کوچیک تره و نیاز به اکسیژن نداره وگرنه ونوس سطح ابر هاش از اسید سولفوریکه ک اسیدی واقعا قوی هست و در طی اتشقان های مکرر و خارج نشدن آن از جو ونوس و گرمایش گلخانه ای با دی اکسید کربن هستش ک اونو گرم ترین سیاره منظومه خورشیدی ما کرده حتی ذکر شده ک دانشمندان معتقد بودن چندین ملیارد سال قبل حتی قبل از تبدیل شدن زمین امروزی زمانی ک کمربند حیات روی زهره بوده زهره از آب و دریاجه بر خوردار بوده اما با برخورد شهاب سنگ ها در دوران برخورد کوه های آتشقشانی فراوانی رو به وجود آورده ک فوران کرده و از سطح زهره خارج نشدن
دقیقا چیزی ک اگه رعایت نشه و گرمایش زمین وافزایش دی اکسید کربن ک به اصطلاح گرمایش گل خانه ای هم به آن کفته میشود زمین هم طی چند ملیارد سال آینده زهره ی ثانی خواهد بود
فکر کنم خیلی دوست دارن زود برن جهنم
پر الماسه... اونیکه پر موشکه بدین ما تو رو خدا
عشق محمد (ص)بس است ال محمد
این رو روس های کثیف کل زهره رو به نام خودشون زدن
مطمئنا دراینده درزهره زندگی شروع خواهدشد که دراین شکی نیست.
در تمام سیاراتی و ستاره هایی که در جهان وجود داره موجوداتی هستند دارای حیات مخصوص همون سیاره یا ستاره حتی در خورشید هم موجوداتی هستند متناسب با جنس این ستاره که جدیدا رد پاهایی از اونها کشف شده ماه که ناسا ادعان کرده موجوداتی از جنس سنگ داره که راه می روند و خیلی خطرناکند اما ظاهرا فاقد شعور و درک انسانی هستند در کهاشانها هزار هزار سیاره هست و فک کنید به جز ما انسانها و به جز حیوانهایی که ما میشناسیم و به جز درختان و ماهی ها و جلبک ها و ... چه جور موجوداتی در این ملیونها سیارات و ستاره میتونند زندگی کنند؟ فک کردن بهش به ما احساس حقارت میده از ناتوانی در کشف جان به این عظمت
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
بگو به خدا. وای ددم
سلطه گر بودن روسها تو این تیتر مشخصه.قبلش هم گفتن خزر مال ماست وشد.
ببینید اونایی که به خاطر شرایط محیطی سیاره ونوس این مطلب رو تکذیب کردید، الزامی نیست که حیات حتما اون طوری باشه که ما فکر میکنیم. شاید موجوداتی که 'احتمالا' وجود دارند، خودشونو با شرایط وفق دادن یا اصلا اون طور آفریده شدن.
این حرف روسیه منو به یاد شخصیت پادشاه توی داستان شازده کوچولو انداخت
من نمیدونم ادمیزادتوکهکشان ذره ای بیش نیست این همه ادعاروازکجااورده ماهمه به اه ودمی بسته ایم ازفردای خودمون خبرنداریم همه چیزمون مطعلق به خداست اونوقت یک عده احمق ادعای مالکیت سیاره ای رومیکنن که هیچوقت بهش سفرنکردن وتمام نتیجه گیریهاشون درحدنظریه است
بابا این چه نظریه که آی نمی‌دونم جهنمش پیدا شد بهشتش گم شدو از این حرفا . یکی بیاد به اینا بگه آخه مگه شما خدا تشریف داری که دنبال جهنم میگردی ؟
ما حرفی نداریم روسیه مال ما زهره مال روسیه.خوبه نه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی