بازدید 25775
گزارس تحقیقی حیدر سلیمانی کارشناس داوری ؛

بیشترین سود اشتباهات داوری لیگ ۱۹ برای استقلال

کد خبر: ۱۰۰۲۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴ 13 September 2020

بررسی اشتباهات داوری در لیگ نوزدهم نشان می‌دهد که استقلال در بین تیم‌های مدعی بیشترین سود را کرده و در تیم‌های پایین جدول نیز پیکان با اشتباهات داوری ۴ امتیاز بیشتر به دست آورده است.

به گزارش تابناک ورزشی، داوری لیگ نوزدهم روزهای پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت و شاهد اتفاقات مختلف داوری در لیگ نوزدهم بودیم؛ از تغییرات در راس کمیته گرفته تا حواشی مختلف چیدمان داوری.

حیدر سلیمانی پیشکسوت داوری با بررسی تمامی بازی‌های لیگ نوزدهم و اشتباهات صورت گرفته به سود یا زیان تیم‌های مختلف تصریح کرد: در بررسی زیر سه فاکتور پنالتی (که تاثیر مستقیم در نتیجه دارد) گلی که در وضعیت آفساید و خطا زده شد و مورد پذیرش داوران قرار گرفت یا گلی زده شد که در وضعیت آفساید و خطا نبود و داوران مردود اعلام کردند، مورد ارزیابی قرار گرفت که نتایج زیر به دست آمد:

تیم استقلال در پنج بازی از اشتباهات داوران در طول فصل بهره برده است و در کل سه امتیاز سود کرده است که بیشترین سود از اشتباهات داوری را باشگاه استقلال داشت اما در این بین در برخی از بازی ها ضرر جدی کرده است مثلا در بازی با نفت مسجدسلیمان و صنعت نفت پنالتی های استقلال دیده نشد و در بازی رفت و برگشت با سپاهان هم زیان دید و هم سود کرد.
تیم ذوب آهن در چهار بازی متضرر شده است که در کل با هفت امتیاز بیشترین ضرر از اشتباهات داوری نصیب این تیم شد که می توانست خطرآفرین باشد. در دو بازی رفت و برگشت با نفت مسجد سلیمان و اتفاقات عجیب در بازی با ماشین سازی تبریز به همراه گل صحیح مردود شده متضرر شده است.

او افزود: تیم فولاد خوزستان با وجود اینکه در هفت بازی از اشتباهات داوری بهره برد اما در کل دو امتیاز در چهار بازی متضرر شد. در بازی رفت و برگشت با نساجی و باخت مقابل پارس جنوبی پنالتی های فولاد دیده نشد. تیم سپاهان با وجود بهره بردن از اشتباه داوران در مقابل استقلال در نیم فصل اول اما در مقابل همین تیم در نیم فصل دوم متضرر شد که سر و صدای زیادی کرد و این تیم اصفهانی هم در کل فصل دو امتیاز از داوری ضرر کرد و علاوه بر این در بازی با نساجی گل آفساید دریافت کرد و مقابل سایپا پنالتی این تیم دیده نشد.

سلیمانی همچنین گفت: تیم تراکتورسازی از اشتباهات داوری سود و زیان تقریبا مساوی داشت و تنها یک امتیاز در کل فصل از داوری زیان دید. در بازی با سپاهان گل آفساید دریافت کرد و متضرر شد.
تیم پرسپولیس در بازی ها به تعداد سودهایی که برده ضرر هم کرده اما تنها یک امتیاز از اشتباهات داوری زیان دید که در جدول تاثیری نداشت. جالب است پنالتی های اشتباهی که علیه این تیم گرفته شد مثل بازی با استقلال تبدیل به گل نشد و پنالتی های پر تعدادی که به نفع این تیم گرفته شد تقریبا صحیح بود به جز در بازی با نساجی.

او ادامه داد: تیم پارس جنوبی در پایین جدول با یک امتیاز از اشتباهات داوری بیشترین بهره را برد گر چه در بازی با استقلال دو پنالتی این تیم دیده نشد و گل سالم آنها مردود شد اما در بازی با فولاد همین بهره را برد. تیم سایپا در شش بازی چهار امتیاز متضر شد و در بازی با تیم های شاهین بوشهر و نساجی پنالتی این تیم دیده نشد.

سلیمانی در پایان گفت: تیم پیکان هم مثل همسایه خودش چهار امتیاز از اشتباهات داوری ضرر کرد و در مقابل سپاهان، فولاد و شاهین پنالتی این تیم دیده نشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
تابناک دیگه انقد پرسپولیسی بودنتو تابلو نکن ، خیلی وقته میدونیم ، قبول نداری سوابق سردبیر ورزشی تو چک کن
حرفهای صد من یه غاز همینا رو میگن
همه می دونند که در لیگ چه تیمی بیشتر از ناداوریها سود برد و چه تیمی ضرر کرد
سود رو ویلموتس کرد با شرکت مركز تجاري و فرهنگي ايران و هلند و شرکا.
اونایی که میگفتن بابا مسعود کجا هستن؟
بچه گول میزنند. باید ببینی چه زمانی داور بسود استقلال سوت زد .بله هرکس این مزخرفات رو به خورد ملت میده باید بهش بگن خود ای
لطفا به نگارنده بفرماييد اگر بر اساس گزارش و بررسي كه در متن بيشترين سود را سپاهان از اشتباهات داوري برده چرا تيتر را بيشترين استفاده استقلال از اشتباهات داوري ذكر كرده اند هشت امتياز بيشتر سود است يه سه امتياز ؟
از سوي ديگر با سايت وزين تابناك و مسئولين مربوطه بري چندمين بار دوستانه اعلام كرده ام مواردي هستند كه تيتر اصلا با متن مغاير است يا اصلا مرتبط نيست و اين با شان رسانه اي پاك مغاير است
از توجه و دقت شما سپاسگزارم
البته در این گزارش شما ظاهرا تیم پرسپولیس ردر لیگ حضور نداشته.
تمامی تیم های لیگ برتر متفقا معترض یکجانبه گرایی فدراسیون و کمیته داوران به نفع تیم پرسپولیس بودند.
جوری آمار دهید که مشخص نشود طرفدار تیم محبوب وزارت ورزش هستید.
رسانه پرسپولیسی هستین شما
خدا پدر عادل فردوسی پور رو بیامرزه حداقل میگفت تو چه بازی چه صحنه ای. آقا بازی با پیکان رو یادش رفته بگه قبلش خطا نبود و گرفتن و توپ رفت تو گل استقلال بازی مساوی شد همینجوری دیمی گفته استقلال سود برده...
#مافیای سرخ
تابناک ورزشی لنگ نامه است حالا اینم چاپ نکن بگو اهانت امیزه
به نظرم بهتره کمیته داوران رو بکنیم شعبه دوم تیم کیسه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل